Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Jo, jeg kan forsåvidt det! Så f.eks Rear går til A kanalen, og Front går til B? Dette skal jeg isåfall prøve i morra!

 

Og nå har jeg kjørt litt rundt med de nye wooferne foran. Kjører uten diskanter for tida, da jeg må som sagt modifisere noen deksler for å få de inn. De nye elementene går jo MYE dypere enn de gamle, som tilsvarer MYE rasling og skratting i dørene.

 

Jeg har jo dempet de, men har dere noen forslag til hva mer jeg kan gjøre for å unngå slik rasling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, jeg kan forsåvidt det! Så f.eks Rear går til A kanalen, og Front går til B? Dette skal jeg isåfall prøve i morra!

 

Og nå har jeg kjørt litt rundt med de nye wooferne foran. Kjører uten diskanter for tida, da jeg må som sagt modifisere noen deksler for å få de inn. De nye elementene går jo MYE dypere enn de gamle, som tilsvarer MYE rasling og skratting i dørene.

 

Jeg har jo dempet de, men har dere noen forslag til hva mer jeg kan gjøre for å unngå slik rasling?

 

Jo, en ting til, du har jo fire plasser som skal ha rett lyd, så del side for side, så framme og bak, null prblem ;)

Lenke til kommentar

Har nå tilnærmet fulldempet førerdøra. Var jo dempet i ytterblekket med vibroplast og splen fra før av, men nå har jeg også tatt innerblekket. Fremdeles kan jeg ikke si meg 100% fornøyd, da disse SEAS elementene virkelig drar igang skranglinga i dørene! Er spesielt mye rasling fra vindussveivemekanismen. (den klumpen hvor man monterer sveiva på) Har strammet denne så godt jeg kan, men virket som lydene oppstår inne i denne saken. Noen forslag her?

 

Takk for ros! :) Sot og senk kommer nok til sommern!

Lenke til kommentar
Anbefales virkelig denne ruterensen! Tror jeg skal ta den på innsiden snart også, for da er vi rusta mot dugg og dritt i vinter! :D

 

Fikk du tatt innsiden osgå? Vurderer å kjøpe samme pakken som du gjorde, for å bruke den innvendig mot dugg ol. men lurer bare på om det funger like bra innvendig.

Lenke til kommentar
Anbefales virkelig denne ruterensen! Tror jeg skal ta den på innsiden snart også, for da er vi rusta mot dugg og dritt i vinter! :D

 

Fikk du tatt innsiden osgå? Vurderer å kjøpe samme pakken som du gjorde, for å bruke den innvendig mot dugg ol. men lurer bare på om det funger like bra innvendig.

Har ikke tatt innsiden enda nei, men vil nok tro den gjør at dugg ikke setter seg så lett! Kan se og få gjort det snart, og gi en tilbakemelding her. Den anbefales uansett til rutene på utsida, for det er vanvittig enkelt å holde reint. Og is setter seg ikke like lett på rutene nå.

Lenke til kommentar

Da vil jeg opplyse om at diskanthusene er under støping nå! :) Har kjørt noen uker med de i vinkelen de står i nå, og jeg er såppas fornøyd at jeg støper de ferdig!

 

Har alt jeg trenger av materialer for å trekke de med vinyl også, så vi får se hva dagen bringer!

 

Når jeg er ferdig med diskanthusene vil jeg legge ut hele updaten! Ikke ha FOR store forventninger da, updaten har ikke så sinnsykt med bilder! :)

 

Det som gjenstår på stereodelen da er å få laget noen nye høyttalerfester til SEAS elementene i dørene. SEAS elementene bygger litt for mye utover, så jeg får ikke satt på sveivene! Så da må jeg lage meg noen egne i MDF som er mer solide, og mindre dype. Dette skal bli bra! Må bare få tak i materialer!

 

Har også bedrevet tiden med å fjerne noe småtteri av rust i den ene hjulbuen min. Kjørte på med å pusse alt helt ned, måke på Rustbullet (som jeg importerte fra Tyskland), måke på steinsprutbeskyttelse og til slutt svart lakk. :) Ble veldig bra! Da bør det ta mange år før det dukker opp rust der igjen ihvertfall..

 

Samt tok jeg litt rust under dørlista på førersida. Dette stedet er utsatt for mye slitasje pga innstigning ut utstigning hele tida, så veldig utsatt. Samme fremgangsmåte som hjulbuen, bare minus steinsprutbeskyttelsen!

 

Rusten som er igjen er nederst på dørene mine. Ikke noe ille greier, men er liksom under tetningsmassen de har brukt for beskyttelse i dørene, noe som gjør at det er litt arbeidssomt å komme helt inn til rusta. Men detta skal jeg fikse! Det skakke væra no' rust her i gården nei! :)

 

Kom gjerne med kommentarer folkens, det er bare hyggelig!

Lenke til kommentar

Hmm, det var da aldeles merkelig. Er dette et vanlig symptom? Jeg har målt jordingspunktet på følgende måte:

 

1. Målt volten direkte på batteriet for å få en referanseverdi.

2. Deretter målte jeg via en + kilde og fant jordingspunktet som var nærmest mulig referanseverdien.

 

Jeg fant et punkt som var VELDIG nære, dvs kanskje 0,10 +/- i avvik. Er ikke dette godt nok for jording?

 

Jordingspunktet er der baksetene er festet, i en diger bolt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...