skylinepower Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 HAr fulgt med litt her vetttu, men nå poster jeg en kommentar så jeg får den i Mine Innlegg Gleder meg til monteringsbilder Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Konge! Er som på julaften mye kom godsakene på a? Ja, er en god følelse å hente pakker på posten og åpne dem hjemme! Helt skjelven jeg når sånt skjer! Kom på 9k ca.. HAr fulgt med litt her vetttu, men nå poster jeg en kommentar så jeg får den i Mine Innlegg Gleder meg til monteringsbilder Flott at flere følger med! Har nå satt i batteriet, og jeg må faktisk si at det hjalp en god del på fylden på bassen! Kan ikke ha vært store greiene det originalbatteriet leverte mot slutten... Knallbatteri! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Har nå satt i batteriet, og jeg må faktisk si at det hjalp en god del på fylden på bassen! Kan ikke ha vært store greiene det originalbatteriet leverte mot slutten... Knallbatteri! Mulig jeg tenker feil. Men et batteri leverer ikke mer, det kan jo bare lagre mer.. Det er ikke bare placebo effekt? EDIT: Snakker om stokke feil!!! Endret 24. oktober 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Levere mer når det virkelig trengs? Dette batteriet kan jo levere 1700A over 5sek når det trengs! Mulig det er placebo da! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hmm. Njaa, mulig det. Det har kanskje bedre leverings kapasitet Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Virket ihvertfall sånn! Men den store forskjellen kommer vel når jeg smokker inn Seas settet med forsterker! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Helgen ble mer stappet med ting enn jeg trodde, men har fremdeles fått gjort litt småtterier! Har fått kabla opp til den nye forsterkeren, og lagt akustiske dempematter. Ting tar tid når man er nøye, vet dere! Lenke til kommentar
Robols Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Spent på ny oppdatering med bilder nå Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Da var meget mye på plass! Funnet ut at jeg må mekke egne diskanthus, da SEAS diskantene var litt større enn jeg hadde regnet med. Da blir det også riktig alignment av lydbildet med det samme! Men jeg har et problem. Hertz EP-4 forsterkeren er en 4 kanalers, som jeg skulle brokoble frontsettet mitt på. Forsterkeren har to kanaler, en A kanal med Left og Right, og en B kanal med Left og Right. Altså 4 innganger på hver kanal. Jeg har da koblet ett frontsett i "mono" på kanal A, og det andre frontsettet i "mono" på kanal B. Fra spilleren har jeg tatt signalet fra "front" og kjørt inn i forsterkeren. Men fremdeles er det noe rart med lyden. Når jeg f.eks setter lyden til å kun komme fra venstresida på spilleren, kommer det fremdeles lyd fra begge sidene. Det skal vel ikke være sånn? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Nei da har du koblet noe feil, ifølge manualen skal du kjøre signalet inn i både A og B, og velge B som input. Har du gjort dette? Endret 28. oktober 2009 av phax Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvordan skal jeg kunne kjøre signaet inn i både A og B? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg må ha et Y-ledd her kanskje? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Om du har en signalkabel og 2 innganger (4 RCA-inputs) så må du det ja Husk da at for å få rett lydbilde, så må du ikke følge fargekodinga på Y-ledda.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Har en firepluggers signalkabel! Får vel ikke triksa noe med denne for å få det til? Fargekoder? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Du må ha to Y-ledd ja, en til hver kanal. Se på tegningen i manualen, står veldig greit forklart der. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Stemmer det, du har jo både til monoblokka og 4-kanaleren... Da må du koble de to som skal inn på mono-blokka riktig, de 2 andre skal deles som om det var en vanlig RCA-kabel, et Y-ledd på hver, også skal du koble inn én del av hovedkabelen inn på "Left", og den andre på "Right" Da skulle du i hvertfall ha "Left" og ""Right" delt, men for å få det korreskt med engang, må du enten huske hva som er kobla hvordan bakpå spilleren, eller ta den ut for å se hva som er hva, hvis ikke er det bare å prøve, og om høyre side spiller når de skrur på venstre er det bare å bytte om Blei mye rot i den posten, så har nok både gjentatt meg selv og glemt noen detaljer Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Så uansett hva jeg gjør så kommer jeg ikke utenom det å bruke et Y-ledd? Takk for forklaring! Jeg har faktisk 8 signalkanaler som går bakover nå! 2x 4 kanalers signalkabler! Da må jeg kjøre ikke-brokobla frem til jeg får tak i noen y-ledd da... BTW: Diskantene til SEAS var helt råe! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Om du har 8 ledere bakover burde det vel ikke være noe problem Har du en på 4 ledere ledig, eller hvordan er det koblet opp fra tidligere? Har utrolig treigt nett om dagen, så det å begynne å bla tilbake på sidene med mye bilder kan ende med fiasko Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har 4 ledere ledig ja! Men det er jo bare en utgang på spilleren til front, så da går det vel ikke? Har følgende på spilleren: - SW - Front - Rear Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Selvfølgelig Du bruker to til SW nå, sant? Kan du ikke da bruke en egen 4-leder på "Front" og "Rear"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå