Tmz Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Kom på en ting ang. anlegget som kanskje kan funke. Hva om jeg kjøper et 3 veis komponentsett, bestående av: diskant, mid-bass og mellomtone? Så smeller jeg mellomtonen i frontdøra, og disktanten ved speilet, og mid bassen i sidene bak? Kan dette funke? Isåfall, bra? Det er ikke å anbefale, du vil få et bedre resultat lydkvalitetsmessig med et 2 veis set forran+sub bak. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Et treveis, med de største som supplement til sub, kan gi en ganske dypere kurve - for ikke å snakke om markant jevnere.For at det skal fungere best bør midlav-elementene være plassert omtrent likt med sub. Bakdelen er at det vil kreve modifikasjoner på kassa, da de helst skal ha et eget kammer. Go for it! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Vi diskuterte Focal Utopia, de hadde noen fine treveis Så, jeg må lage egne kasser for midsub elementene eventuelt? Det er jo fin plass til kasser i sidene bak, så det bør jo gå! Digg at Focal har 3 veis, da får vi kanskje både pose og sekk! Men alt kommer an på prisen selvsagt, jeg kan ikke brenne av flere lapper nå.. Har en stor handlekurv med ting allerede... Kom på en ting ang. anlegget som kanskje kan funke. Hva om jeg kjøper et 3 veis komponentsett, bestående av: diskant, mid-bass og mellomtone? Så smeller jeg mellomtonen i frontdøra, og disktanten ved speilet, og mid bassen i sidene bak? Kan dette funke? Isåfall, bra? Det er ikke å anbefale, du vil få et bedre resultat lydkvalitetsmessig med et 2 veis set forran+sub bak. Hvorfor er det ikke å anbefale? Jeg tenker ihvertfall slik at midsubbene vil supplere subben med de lave tonene, og overgangen fra mellomtonen til subben vil bli jevnere. Godt mulig jeg tar feil, selvsagt! Lenke til kommentar
Nargon Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hey, blir jo bil kjøp på meg snart nå og da skal jeg ha Anlegg i bilen. tenkte på 4 Høytalere, helst 2 subber og cd spiller til prisen av 5-7 000, hva vill derre anbefale ? Har hørt mye om Rockford Fosgate, men det er vist veldigt dyrt? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Lag en egen tråd om det du, gjerne i bilstereo kategorien. Husk å oppgi type bil dette skal inn i og totalbudsjettet ditt. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Da har vi kost litt hos Scandicshine med bilpleieprodukter: 1 x Streak free glass towel = 51,- 1 x Optimum Opti-Bond Tire Gel = 153,- 1 x Chemical guys Maxi-Suds II = 124,- 1 x MONSTER MICROFIBER EXTREME THICKNESS Microfiber Towel W/Black = 102,- 1 x Poly Foam Wax Applicator = 51,- 1 x GERBIL WHEEL BRUSH-ALL SURFACE PREMIUM WHEEL & RIM BRUSH = 126,- 1 x DURAFOAM CONTOURED LARGE TIRE DRESSING APPLICATORS = 55,- 1 x NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett = 296,- 1 x 3M Masking Tape 233+ 18 mm x 55 m (3/4 inch thick) = 55,- 1 x SS Drying Towel "updated version" = 110,- 1 x Swissvax Leather Care Kit = 492,- 2 x Scandic Shine CHEAPO = 68,- Hva syntes dere om den pakka? Jeg ser ihvertfall personlig mange godsaker jeg gleder meg til å kose meg med i høstsola når de kommer! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Sikkert en veldig bra pakke. Men vil bare si en ting; Her i Larvik finnes det iallfall et firma som driver med bilvasking. Jeg tror de vil gjort bilen strøken for ca samme pris inkl. arbeid. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Det er ingenting som å vaske og kose med bilen selv! Jeg digger å slappe av med musikk og å vaske og rengjøre bilen i sommervarmen. Et firma skal aldri få tak i bilen min! Men ja, de ville nok ha gjort omtrent samme jobben. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Glem firma til å pleie bilen din om du er noe over gjennomsnittet glad i den De skal ha bilen ut fort som mulig så de kan begynne på neste, så den kjærligheten du kan gi bilen din i løpet av en dag, kan du bare glemme at de vil legge igjen Ser på meg selv: Når jeg skulle rense bilen min innvendig skrudde jeg ut seter, letta på midtkonsollen, terskellister og lignende.. Samme utvendig der jeg kan finne på å maskere lister rundt vinduer, dørhåndtak fjerne takrails, grill, skilt og lista over skiltet bak +++ Dette er ting jeg aldri har sett et firma gjøre, men sier ikke at alle sløyfer det Edit: Så blir spennede å se den ferdig behandlet Endret 30. august 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Fikk pakken fra Scandicshine i går, og har dullet litt dah! Her er innholdet i sin helhet: (Diverse microfiberkluter(vindusmf, tørkemf, tykkmf, ymsemf), sjampo, felgbørste, applicator pads, dekkpåføringspute, Swissvax skinnsett, NanoLotus vindusrens og impregnering, 3M teip(nu skal det maskerast!)) Selvfølgelig kom jo ikke dekkfornyeren da(ikke på lager), så den blir ettersendt! Så var det bare å begynne! Vi prøvde ut vindusrensen først... Igang med å rense ruta før impregnering.. Ruta som skal renses Teh product Her prøvde jeg å ta bilde av trafikkfilmen som ligger på glasset. Her også. Vannet henger noe JØTT godt fast i denne trafikkfilmen! Ruta ferdigrenset og impregnering er tilført. Så, bakruta før rens. Legg merke til trafikkfilmen her også. Vannet limer seg omtrent fast til denne guffa.. Enda ett bilde Renset! Wow? Ja?! Sideruta, sjekk hvor ille det ser ut Sinnsykt kjipt å måtte se igjennom disse rutene i sollys.. Renset og lagt på impregnering Så var det setene sin tur! Måtte jo sjekke dette vidunderet av noen midler. Første gang jeg kjøper Swissvax! Offeret er klargjort. Snasne detaljer. Denne kluten skal man rense setet med. Lekkert, yes. Setet renset med sjampoen som fulgte med(veldig bra) og impregnert med Leather Milk. Slik skulle det stå i 30 min, men lot det stå over natta. Setene ble ikke seendes "våte" ut når produktet tørket inn! Smakebit på hvor heavy beading effekten blir med impregnering på glass: Konklusjon: Jeg har slitt med denne trafikkfilmen eller hva det nå er på rutene mine lenge. Jeg har prøvd å gni den vekk, men endte opp med å konkludere med at "vinduene bare var sånn". Det er helt ille å se på rutene når jeg har vasket bilen, da vannet omtrent klistrer seg fast som jeg har prøvd å vise på bildene. Så når jeg skulle rense med NanoLotus produktet før impregnering, så så jeg at den filmen gradvis ble borte. Selvfølgelig måtte jeg jobbe med mange kilos trykk med medfølgende svamper, men det ble HELT borte! Vanvittig! Så nå ser rutene ut som de er nye, og vannet preller av som ingenting! DEILIG! Når det kommer til Swissvax, så har jeg vært nysgjerrig på dette merket i lang tid. Det så jo liksom så ekslusivt ut! Så jeg endte opp med å kjøpe skinnbehandlingspakka dems, som inneholder rens, skinnmjølk, "elefantfett" og påføringsprodukter. Dyrt var det, men når jeg åpnet pakken og fikk kjenne på produktene så digget jeg det. Makan til ekslusivt det skulle være! Produktene var herlige å jobbe med også, og jeg føler at setene mine blir nå tatt godt vare på. Alt i alt så er jeg fornøyd! Gleder meg til dekkfornyeren kommer, slik at bilen ser 100% detailed ut! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Lækkert så langt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Bare et ord fra meg i dag: Herlig!!! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Var ikke det egentlig 8 ord? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Tenkte som i komentar på bilen, men om du først skal pirke Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Najs! Har egentlig aldri vært så opptatt av ruterens selv, tenker mest på lakk jeg Men når jeg ser forskjellen her så blir det en annen sak! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Takker! Anbefales virkelig denne ruterensen! Tror jeg skal ta den på innsiden snart også, for da er vi rusta mot dugg og dritt i vinter! Personlig har jeg liksom aldri tenkt på rutene og detailing før, men det gjør faktisk en betydlig stor forskjell på helheten! Endret 5. september 2009 av AnaXyd Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Kjøpte du rensen for seg selv? Vil få fjerne trafikkfilmen på innsiden og røykefilmen på innsida, men har lite for seg med nanobehandling av annet enn frontruta spør du meg Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Rensen følger med i NanoLotus pakka.. Jeg veit at det egentlig kun skal være på frontruta, men what the hell! Skarre værra så skarre værra! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Spørsmål til dere! Fått tilbud på Seas Reference frontsett til 2,500kr. Er dette høyttalere som matcher min lydstil? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Godpris! Jeg ville slått til. Du får lett solgt dem for samme pris etter du har testa anyway! Det er jo et veldig bra frontset og jeg tror ikke du vil bli skuffet. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Enig med bIsk0p her, det er fantastiske saker til en fantastisk pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå