Pluggen Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hvem dekkdim har du originalt, på vinterhjula og nå? Om du har sånn ca. 185/65-14 originalt, og 215/35-18 nå, så passer det knall Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Korrekt dekkdim Pluggen! Du har fulgt med i timen! Skal være innenfor +-5% denna dekkdimmen ihvertfall! @Brian: Det har jeg hørt er en fin fordel med skikkelige dempere ja! Men gjelder ikke dette kun coilovers? Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Nei, blir det lavere med vinterfelger kjører du rundt med ulovlige felger. Rulleomkretsen skal være innenfor +-5%, og da snakker vi ikke store forskjeller mellom sommer og vinterhjul. Vinterhjula veier opp for dette med mer gummi. Godt mulig, har på min bil 195/65-15 som standard og 225/40-18 på sommerhjula. Er merkbart lavere på vinteren.. Men trodde strengt tatt at dette var lovlig. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Med de dimensjonene har du en differanse på + 0,43% i rulleomkretsen i forhold til vinterfelgene. Altså 1928.88 mm vs 1937.09 mm. Så teoretisk er det minmale forskjeller. Du er sikker på at det ikke bare er mykere gummi og evt lite luft som sørger for forskjellen? Min bil er så å si nøyaktig like høy med sommer og vinterdekka, så jeg har ikke noe problemer der. Jeg tar fortsatt ikke nedi de samme humpene hvor jeg har 1cm klaring om sommeren, bortsett fra når det ligger snø på de da. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Kan godt hende, vet bare at jeg tar nedi plasser jeg ikke tar nedi med sommerdekka. Må nesten ta å måle før og etter når jeg legger om til vinterhjul. (hvis jeg ikke har solgt før den tid da, noe jeg satser på) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Korrekt dekkdim Pluggen! Du har fulgt med i timen! Skal være innenfor +-5% denna dekkdimmen ihvertfall! Sommerhjula dine er bare 1,9% større, så fint lovlig Om du da har standarddim på vinterhjula er du 6 mm. lavere vinter enn sommer, pluss noe grunnet mer gummi, mindre luft o.l.. Ville ikke sett på dette som et problem dog Jeg er vel en av få som faktisk blir høyere på vinterhjul? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Dødt her i det siste gitt! :O Kan oppdatere med at jeg tror jeg har sprengt et element i venstre døra, så det blir shopping av nye elementer og litt mer småsnacks nå snart! Denne gangen skal jeg ha elementer som er GODE på heavy musikk, da jeg hører en del på det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Infinity, look no further. Har spilt som et hakka uvær med mine ganske mye, og de holder som bare juling enda. Har du kraftig nok forsterker på høyttalerne da? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Frontelementene bruker jeg spilleren til.. Da har alle de 4x50 Pioneer wattene 2 høyttalere å kose seg med, så regner med at dette holder? Infinity? Hørt mye rosende ord om Focal, men kanskje Infinity er god også? Hører du på mye tungt? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Focal er vel så godt som Infinity, for å si det slik blir du ikke skuffet uansett hvilke du går for. Forsterkeren i spilleren er jo egentlig ikke store greiene. Jeg kjører forsterker på alle høyttalerne. Blir litt jobb med kabeltrekking osv, men du verden det skal noe til å sprenge elementer. Har enda ikke klart det for å si det slik. Jeg hører 90% på rock/metal. Alt fra Exodus til Eagles for å nevne noe. Endret 16. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Hmm, kanskje jeg skal trylle noen kabler fremover jeg da! Eller muligens må jeg til med enda en forsterker, da jeg har koblet subben og høyttalerne bak til samme forsterker..? Exodus er jo rimelig heftige saker etter hva jeg husker, så da er du godkjent! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Ja, hører også til tider på power metal, som er ganske krevende for anlegget. Spørs hvor mange kanaler du har på forsterkeren. Skal du koble frontsett, bakhøyttalere og sub på samme forsterker, så må du ha en 5-kanaler. Evt kan du kjøpe en firekanals og en monoblokk til subben, eller kjøpe en tokanalers til (eller hva du måtte trenge) og koble frontsettet på, og kjøre hi-pass filter på den forsterkeren. Bakhøyttaleren holder fint? Kun foran det sprenger? Hvis så kan det jo som sagt tyde på for lite effekt. Jo større forsterker jo bedre, for liten er det som tar livet av elementer. Endret 16. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Ettersom du har en ganske liten bil, så trenger du ikke noe høytalere bak. Under har jeg et forslag fra dynabel.no, SEAS høytalere med dynabel forsterkere = god kombo! Frontsett; SEAS Preformance Set 2 995,- - Drives av; dynabel BF1502 1 998,- Sub; Peerless XXLS 10" eller SEAS Lotus 10" 1 600,- - Drives av; dynabel BF4501 2 995,- Total: 9 588,- I tillegg kommer kabler da og kasse (anbefales å lage selv for å få utnytta bagasjerommet best mulig) Kjøper du alt fra en butikk, vil du få en pakke pris (tipper 10k inkl kabler) Og hvis du lager kassa selv, koster dette ikke mer enn 200-300,- i MDF plater. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Nå blir vel ikke sub nødvendig da han har brukt nok tid på den kassa fra før av. Ellers er SEAS også gode elementer som kan anbefales. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har han sub? :O Det har jeg ikke fått med meg, men ikke værre en å stryke sub og medfølgende forsterker Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Les fem poster opp, og et par sider bak i tråden så finner du bilder og greier av det. Så da blir oppsettet langt billigere da både subben og forsterkeren kan droppes. Evt kan en enda større forsterker vurderes til fordel for frontsettet, men regner med den som er der fra før holder likevel. Men så er jo jeg også mer fan av å overdrive forsterker enn å kun kjøpe en som holder akkurat. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Joda, den kunne trolig vært litt råere. Men det holder til den gjennomsnittlige spillingen (leverer mer enn bra nok faktisk) Iallefall hvis dere spiller for egen del og ikke for de uskyldige på gata dere kjører forbi Jeg tok denne for å holde meg på samme butikk, har god (dog litt liten) erfaring med butikken. Dynabel har også noen veldig bra forsterkere etter det jeg har lest meg fram til Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Selvfølgelig skal det spilles for hele gata man kjører i. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 SEAS har jeg også hørt gode ord om ja. Men om de spiller metal og slikt godt spiller jo en stor rolle for meg. Forsterker til frontsettet ville nok ha vært krem ja. Hvor er det vanlig å plassere en slik forsterker hen da? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg pleier å legge alt av forsterkere baki, med mindre jeg bare skal ha inn én forsterker som kun skal drive frontsett/baksett (ingen sub i bilen med andre ord), for da legger jeg den under passasjersete hvis det er plass Trekk gjerne kablene opp bak A-stolpen, langs taket, under taktrekket naturlig nok, ned bak C-stolpen, og ut på valgfri plass baki Fordelen ved å legge de oppe ved taket er jo lite strøm som kan forstyrre signalene, og de ligger ikke utsatt for slitasje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå