AnaXyd Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Uten tvil verdt å ta seg 10min "ferie" for å se, eller for å si det som en bekjent i USA sa: "this is grade A shit man!" Hehe, takk for det! Venter i spenning på ferdigbilder nå, ikke drøy den for lenge. Virker som resultatet ble bra, iallefall med tanke på cut off'en. Lyser de noe bedre enn de gamle lyktene forresten, eller er det ren utseendemessig gevinst? Skal prøve å ikke drøye for lenge! Fikk ikke tatt noen bilder i kveld, så får gjøre det så fort som mulig i morra! Alt for dere! De har jo en mye skarpere cutoff, og det virker som de lyser litt bredere enn de gamle lyktene. Har ikke fått testet så mye enda i mørket, men det ser jo litt bedre ut! Fjernlysa var helt råe! blir de lyktene lovlige? ikke at jeg har peiling, fet var det uansett, fin bil forresten Lyktene er som vi kaller det her, ikke helt "stuereine". De er originalt fra Japan, og en modifikasjon som jeg har gjort vil aldri bli godkjent skikkelig der oppe i systemet av de trangsynte. Men altså, så lenge de lyktene ikke er noen fare for motgående trafikk, hva mer kan man be om? Takk! Setter pris på kommentarer folkens, det er virkelig deilig å få høre litt kos og skryt etter alt strevet! Skal belønne dere med finish bilder i morra! EDIT: Side 50 dere! FEMTI SIDER! Endret 27. juli 2009 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Bildeupdate: Da har vi fått tatt noen bilder! Ikke alle som er i like bra kvalitet, men hadde dårlig tid, bilen var ikke vasket, og lysforholdene var ikke perfekte. Håper det holder til neste Showcase runde ihvertfall! Cutoff vinkelen + fjernlys på: Fikk også med et bilde av Xenon grøftelysa for dere! HÅPER BILDENE NYTES MED GLEDE, TÅRER OG SVETTE! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg sikla på bordet. Ble nydelig, spesielt morsom det tredje siste bildet i mørket, litt spesielt lys. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det er verdt hver eneste dråpe med tårer, svette og blod! Fantastisk hvordan noe så "lite", gjør så mye. Nydelig, ana. Fortsett det gode arbeidet Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Bra jobba! Syntes det ble skikkelig pent! Hva blir neste plan? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Takk! Min neste plan når du spurte var Xenon i de nye lyktene, men nå er det allerede montert! Det ble MYE bedre, og nå har vi en helhetlig look foran. Nå begynner jeg å digge fronten på bilen skikkelig! Mangler bare senk... Så, neste prosjekt er enten senk eller soting. Jeg sliter med å finne senkesett, så hadde vært GLAD om noen kunne hjelpe meg! Og eventuelt hvor mye jeg bør senke! (Om jeg ikke får tak i justerbart som er TUV) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Absolutt en bra side med gode priser! Men desverre har de ikke senkesett som er justerbare i høyden(coilovers) som passer min bil.. Jeg har lett lenge og mangt etter et coilover sett som passer til min bil, og som er TUV godkjent, men har ikke klart å finne.. Om dere klarer det, så setter jeg pris på det! For da kjøper jeg med EN gang! Om det ikke finnes, må jeg gå til innkjøp av en av følgende: 1. Senkesett med fast høyde. Dvs. fjærer og dempere 2. Coiloversett fra ebay (Megan Racing) som IKKE er TUV godkjent Det siste er vel ikke alltid like lurt.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Justerbar er vel mer en luxus enn noe must Spørs selvfølgelig litt på grunnen til senkingen, men det er ikke mye værre enn å se hvor mye ned du vil ha bilen og finne noen som gir dette. Grunnen til at jeg hadde bytta dempere er grep, gatesopere og fartsdumpskrapere er ikke min greie! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Du kan jo som sagt måle deg frem til hvor mye senk du trenger. Så lenge de gamle fjærene dine ikke er gamle og har seget mye, så kan du bare måle hvor mye lavere du vil ha bilen over hjulbuene. Så finner du et sett som kommer så nært som mulig. Hvis det fortsatt ikke passer helt perfekt, kan du for eksempel få 10mm ekstra senk ved å få tak i noen senkeskåler. Ulempen med dette er vel at du blir gratis plog om vinteren. Så jeg vil allerede nå anbefale deg å kjøpe en framfanger til som du kan skru på. Har planer om en slik løsning selv, sommer- og vinterfanger. Endret 4. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 @Brian, Tenker du to like fangere da? Eller en som er litt høyere for vinterkjøring? Er det ikke mulig å sette på noe greier for å få bilen litt opp også? Mener å huske at det skulle være mulig.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Identisk ja, min har allerede begynt å få små sprekker da jeg tar med meg ALT om vinteren. Ikke er min aggresivt senket heller. Så jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe ny framfanger etterhvert til sommerbruk. Tar ikke lange tiden å bytte framfanger når jeg legger om dekk på våren/høsten. Veivesenet kan jo ikke å brøyte lengre, det er jo kun salting som gjelder. Du kan vel sette i stopper slik at bilen ikke fjærer så mye, men å heve den igjen har jeg ikke hørt om. Senkefjærene er jo kortere, så det er begrenset hvor mye høyere du kan få den før orginalfjærene må på plass igjen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kjøpe litt høye dempere som du presser sammen om sommeren og slipper løs om vinteren da! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Slik at du kjører rundt med møkkstiv bil om sommeren og baljete om vinteren? Da kan du like så greit kjøre orginalfjærer på vinteren og senkefjærer på sommeren. Men da kommer det til det praktiske igjen da, fjærbytte hver sesong er ikke akkurat en jobb å hoppe i taket for. Da heller jeg heller mot en reserveframfanger som man bytter på. Det er hovedsaklig den som tar støyten, og diverse andre ting under bilen som henger ned. Katalysatoren får også en del støyter, men det er det ikke så mye å gjøre med. På min tar iallefall framfanger, servopumpa, katalysatoren og effektanlegget oftest nedi. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Eller gjør som meg, kjøp herjebil minner meg på at det faktisk er lenge siden jeg har brukt BMW`en Endret 4. august 2009 av Mompen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Mye artige forslag her ja! Frontfanger er ikke en jobb å hoppe i taket for på min bil. Heldigvis har jeg ganske tynne hender så det går greit, men er fremdeles en klønete jobb som er kjedelig å drive med! Ser ut som jeg må slå ifra dette med justerbar(høyde) senking. Kan desverre ikke få både pose og sekk her tydeligvis(både godkjent og justerbart) Så, da må jeg senke med fast høyde. (JEG LIKER IKKE DET! ) Bilen idag: (Har brukt vidvinkellinse, så bildene er litt forvrengte) Altså, min mening er at jeg ikke trenger å senke særlig mer bak. Det er rart at den er så jævla høy foran, også veldig lav bak. Hva tror dere? Hvor mange mm? Målte meg frem til at rundt 20-30mm ville være passende foran. Vil jo ikke skamsenke heller, men sånn passe slik at hjulene går pent inn i hjulbuene.. Endret 4. august 2009 av AnaXyd Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Du burde sjekke litt i forhold til hvor front og bak fangeren din vil ligge i forhold til bakken ved evt senk... Få en til å kjøre over en av disse halv-humpene med bilen (evt stå over en) og se hvor god klaring du har. Anbefaler ikke å senke mer enn at du kommer deg over disse i normal/lav fart.. forresten, er utblåset falsk eller? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Det bør jeg sjekke ja. Skal finne en fartshump som ikke er midt i byen som jeg kan sjekke litt på. Dumt å drive midt i gata kanskje! Det er nok uansett ikke noe problem, da jeg ikke har tenkt å skamsenke kjerra. 30mm er vel det meste jeg vil senke tror jeg. Og 30mm har jeg ihvertfall å gå på foran og bak, da bilen faktisk ikke er så jøtt lav med de nye dekka. Potta er fake ja, var faktisk slik når jeg kjøpte bilen. Ser greit ut, men skal seff bytte til skikkelig eksosanlegg! Det er bare økonomien det står på egentlig. Jeg er som dere kanskje har skjønt, IKKE biltema/torshov potte-gutten. Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Så høy som denne bilen er med sommerfelger så tror jeg ikke du skal bekymre deg for fartshumper. Skal være ganske lav for at det blir et problem. Men med vinterfelger så blir det sikkert litt lavere tipper jeg? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Nei, blir det lavere med vinterfelger kjører du rundt med ulovlige felger. Rulleomkretsen skal være innenfor +-5%, og da snakker vi ikke store forskjeller mellom sommer og vinterhjul. Vinterhjula veier opp for dette med mer gummi. En annen fordel når du senker bilen er å kjøpe ganske stive fjærer som ikke fjærer mye. Du må gi litt slipp på komforten, men bilen vil føles tightere og henge mer med, samt at du kommer lettere over humpene da den ikke fjærer over. Jeg har selv 1cm klaring under min bil over de humpene med kun meg i bilen (har vært ute å målt), og jeg tar fortsatt ikke nedi med 4stk i bilen. Da snakker vi at min fjærer mindre enn 1cm, selv med full bil. Det er dette som berger meg iallefall. Har opplevd biler som er høyere enn min som tar nedi da de fjærer ned i humpen. Endret 4. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå