Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]

Anbefalte innlegg

Senkefjærer vil senke bilen min, og holde på mye av comforten i kjøringa, da de originale demperne blir brukt.

At det er mer komfortabelt å kjøre med orginale dempere på kortere fjærer er jo litt så som så. Ja bilen blir mykere men man får jo langt bedre kjøreegenskaper ved å ha dempere som faktisk er tilpassa fjærene på bilen.

Hvis det er disse tre valgene du har så er det enkelt, nye fjærer og dempere. Justerbart er sikkert kjekt men å montere noe som ikke er godkjent er jo like lurt som å slå seg selv hardt i skrittet.

Husk forresten på at med justerbart så er det bare å få seg klippekort på hjulstillingskontroll, da dette strengt tatt skal tas hver gang du justerer høyden. Kan fort bli litt dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å montere noe som ikke er godkjent er litt risikosport ja. Selv om jeg sannsynligvis aldri i hele verden kommer til å møte en purk som spør om de demperne er TUV godkjente eller ikke. Det frister sinnsykt med justerbart, og jeg hadde vel kanskje allerede hatt det om det var TUV godkjente sett der ute, men ser ikke ut som det finnes.

Det er også lett å justere camber på disse har jeg skjønt, da det gjøres enkelt i toppplata på demperne, fra motorrommet...?

Om jeg isåfall skal gå vekk fra justerbart og ulovligheter, så er dempere og fjærer i et sett det greieste ja. Vil tro at jeg skal klare å montere dette selv, da jeg er litt skeptisk til å kun bytte fjærer.. Da slipper jeg også de verkstedskostnadene.

Men det finnes fjærer+dempersett som er justerbart i hardhet, og ikke. Det er jo såklart dyrere med justerbart, men er det noe poeng? Vil det være MYE bedre å kjøre fort som faen i svingene med den på det hardeste?

Lenke til kommentar

Desverre har ikke TEIN TÜV godkjenning, etter hva de amerikanske gutta på 6gc.net sier... Men TEIN hadde vært det absolutt beste å få tak i ja, for dette skal visst være Rolls Royce kvalitet... Men prisen er jo også skyhøy!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Bilen er ikke solgt! Så frykt ikke, oppdateringer vil komme! :)

Joda, jeg kan innrømme at jeg har vært litt slapp med de grøftelysa og bilder.

Men ang. de nye lyktene så:

09.07.09 16.26 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

JADDA! SÅ VI SNAKKER KANSKJE LYKTER TIL MEG IDAG ELLER I MORRA! :D

Lenke til kommentar

ÆSJ! Selvfølgelig, så var postkontoret stengt kl 4 idag. Jævla sommertider, er jo helt håpløst å stenge kl 4 på en fredag!

Så, rekker vel å hente dem i morra, og sysle litt med dem. Må modifisere dem før jeg setter dem på bilen, og det er litt tricky. (Gjøre om fra RHD til LHD)

Lenke til kommentar

Okay folks!

Henta pakka idag:

mini-IMG_5889.jpg

Pakken!

mini-IMG_5890.jpg

Pakken igjen!

mini-IMG_5891.jpg

Åpne...

mini-IMG_5892.jpg

Innhold, litt av det.

mini-IMG_5893.jpg

Personlig takk fra selger! :wee:

mini-IMG_5895.jpg

En stk lampe

mini-IMG_5896.jpg

Utpakket. Dette er fjernlysa, altså de innerste. SMOOTH!

mini-IMG_5897.jpg

Så var det teh beauties...

mini-IMG_5898.jpg

Pakke opp..

mini-IMG_5899.jpg

Og der!

De ser jo fantastiske ut! Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...