Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Vi streiker før du kommer med slutten. :grumpy:

 

 

( :p )

 

Har du foresten noen formening om Hyundai (Coupé)? Bare vurderer en. Ikke meninga å stjele oppmerksomheten men ingen svarer i tråden min, hehe.

Haha, ja da får jeg vel nesten kjøre en update da! :D

 

Er ikke så into Hyundai, men om du kunne fiske opp et bilde og modell, så kan jeg sjekke litt.. :)

 

Så dårlig futt det var her idag da? :O

 

 

Folk sitter karnsje ute i sola? ikke noen fare for min del, i det kalde nord er det 8 grader, tåke og regn :p

De lyktene rå, gleder meg til å se dem på bilen *sikkle litt på tastaturet*. Å ha kontakter i østen er jævlig

kjekt, de kan skaffe de mest utrolige ting.

Ja, jeg håper Ola Nordmann sitter å nyter sola nå! Er jo 30 grader og full pakke her nede, så ikke noe å klaga på nå! :) Kontakter i østen er en knall ting, og det har blitt noen etterhvert! Han fyren jeg kjøper fra nå er faktisk fra USA, men skaffer alt av JDM(japanske) deler. Dog mye brukt, men virker som alt er meget pent brukt.

 

Gleder oss til å se både anlegg og lys nå :D

 

Kontakter i østen sier du?

Skulle gjerne hatt diverse stæsj til bilen min jeg, men vet jo ikke hvor man leiter :(

Anlegg kommer nå! Og lyktene ble akkurat shippet fra min kontakt, så da er det bare å vente et par uker! :D

 

Ebay er et bra sted å begynne, eller det offisielle forumet til ditt merke.. :) Slik er det ihvertfall for Japanske biler, bare at det er HAUGEVIS av sider overalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildeupdate for hvordan anlegget ser ut:

 

mini-IMG_5867.jpg

 

 

mini-IMG_5870.jpg

 

 

mini-IMG_5880.jpg

 

 

mini-IMG_5886.jpg

 

Rimelig fornøyd etter alt strevet! Ble en mye mer dybde i det, og jeg drar inn de oransje detaljene inn med ringen. Det ble faktisk akkurat slik som jeg planla inni hue mitt! :D

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Litt enig der, kan se litt tomt ut med den store plata og ett element sentrert midt på. Kunne kansje blitt penere med to litt mindre eller tilsvarende element ved siden av hverandre på den plata. Men nå står man strengt talt ikke så ofte i bagasjerommet å glaner så ofte, så det er jo ikke krise.

Lenke til kommentar

Kondensator utgår om jeg kjøper et heavy-shit batteri. Jeg hadde planer om to subber etterhvert, da det er plass til det, og nok forsterkerkraft til det. Men så er en sånn subb til ganske dyrt, og jeg trenger strengt tatt ikke mer bass i bilen! :p For det er nesten for mye til tider, om jeg virkelig skal dundre.

 

Så, derfor tenkte jeg å pynte litt med den ringen jeg akkurat har mekket, og dybdefølelsen ved å heve frem subben litt. Er enig i at det kunne ha vært mer bak der, men det skal være clean, og ikke noe fjortiss opplegg med blå neon, plysj, kondensatorer, delefiltere, ledninger, rot og helvette. Tar i litt her da, da jeg faktisk har lyst på oransj neon baki der.. :wee:

 

Jeg har desverre ikke særlig kompetanse innenfor Hyundai, og det er ikke en av merkene jeg ser igjen ofte når jeg er i de butikkene jeg er. Det går i Nissan, Lexus, Toyota og Mitsubishi.

Lenke til kommentar

Okay guttær og jentær, jeg trenger deres dømmekraft igjen!

 

Valget står på senk denne gang, nemlig hvilken type senk:

 

1. Senkefjærer + originale dempere = TUV godkjent

Senkefjærer vil senke bilen min, og holde på mye av comforten i kjøringa, da de originale demperne blir brukt. Jeg vil ikke få muligheten til å justere høyden. Alt dette er lovlig.

 

2. Coilovers (Megan Racing) = IKKE TUV godkjent

Coilovers er perfekt for banekjøring, da stivheten i disse visstnok skal være heftig, og kjøreegenskapene økes betraktelig. Jeg vil få muligheten til å justere høyden så mye jeg vil her. Men, dette er ulovlig på norske veier.

 

3. Nye fjærer og dempere = TUV godkjent

Det finnes også et sett til min bil med senkefjærer og nye dempere. Denne er ikke justerbar, men her får jeg med nye dempere som det er litt mer krutt i, sannsynligvis.

 

 

Hva velger jeg? Jeg er justerings-oman, med andre ord så liker jeg å ha muligheten til å justere. Ihvertfall noe så viktig som høyden på bilen! Men jeg liker også å ha ting lovlig. Og en god kjørekomfort! (Jeg veit ikke åssen Coilovers kjennes ut men..)

Lenke til kommentar

Komfor og kjøreegenskaper er to ting som ikke lar seg kombinere, hvis du går for komfor blir det relativt mykt oppsett, og motsatt hvis du vil ha gode kjøreegenskaper. Du kan selvfølgelig ha noe imellom da, som er mere hva jeg tror du egentlig ser etter, for en bil satt opp med harde dempere/fjærer er ikkeno komfortabelt i det hele tatt, men har potensialet til lavere rundetider på en bane.

Lenke til kommentar

Justerbart er utrolig kjekt i mine øyne da. Da har du muligheten til å heve bilen litt på vinteren når staten ikke orker å brøyte veiene, så slipper du å risikere å ødelegge litt av hvert under bilen. I tillegg kan du da finjustere å få senken heelt perfekt over dekka, noe som kan bli litt mer enten eller med senkesett med fast senk.

 

Du får vel også TUV godkjente justerbare? Mener jeg husker å ha sett det en eller annen gang en plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...