Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye hovedlykter ja! Disse har jeg siklet på lenge.. LENGE! Da de originale jeg har er så 90ish. (reflektor)

 

Prisen er litt fiffigere enn den på Streetdesign for å si det slik! Jeg kjøpte brukt, for å spare inn litt til senk og sot. Nytt koster dette settet 6600kr med frakt fra Japan. Fra mine kilder. :)

 

Streetdesign kjører vel en 100% fortjeneste på det settet der, så de er jo håpløse i pris. Håper de aldri kommer til å selge et slikt sett.

 

Så, disse er originale Toyota lykter, men de er kun for Japanske Celicaer, dermed så er de laget for høyrerattede biler.

 

MEN, det finnes jo såklart løsninger for dette også, så dette er null problem! :)

Lenke til kommentar

Altså, jeg gjør så godt jeg kan ved å justere slik at lysbildet blir riktig. Mer enn dette får jeg ikke gjort, og jeg håper da virkelig det er godt nok. Da kan et E merke kysse seg bak syntes jeg, så lenge lysbildet er riktig og ikke blender motgående trafikk..

 

Ellers så hadde jeg ikke giddi å åpna lyktene, og bare kjørt med cutoff vinkelen på feil side.. Men jeg er ikke så ego av meg, så jeg velger å rette på det. Stort inngrep er det også!

 

Og HVEM kan vel ikke motstå de lyktene der? :p Jeg bare måtte ha dem. Og det er vel tusenvis av BMW E36 eiere som har ettermarkeds lykter, og disse er vel ikke E merket?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Har nå sett noen av de ettermonterte lyktene til E36 som er godkjente for bruk i Norge, men skal ikke påstå at alle bruker lovlige lykter. Det virker absolutt ikke slik etter en halvtimes tur i mørket en dag. Fordømt mange med feilinnstilte blendene frontlykter.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er i Japan. Men en jeg kjenner som importerte en Porsche fra USA måtte bytte til europeiske lykter, da de USA lyktene ikke hadde sånn vinkel på lyset i det hele tatt.

 

Uansett så er det ikke verre enn å skru over til gamle lykter på EU.

Lenke til kommentar
Og HVEM kan vel ikke motstå de lyktene der? :p Jeg bare måtte ha dem. Og det er vel tusenvis av BMW E36 eiere som har ettermarkeds lykter, og disse er vel ikke E merket?

 

Jauda :D Mine er ikke helt lovlige, men de er iallefall helt korrekt justert, så de blender ingen. Så da ser heller ikke jeg problemet med det. Blir bra dette, spent på resultatet. Kommer til å gi bilen et mye nyere preg. Hvordan er lyset i disse lyktene i forhold til de gamle?

Lenke til kommentar

Ja, så lenge lyktene ikke blender, og lyser riktig så kan de vel ikke klage? :) Tror også man bare sjekker lysbildet på EU godkjenning med et sånt apparat som man setter inntil lykta og måler. Om jeg virkelig skal være nøye, så skal jeg sjekke med et sånt apparat først, for å sjekke om det lyser riktig. Da kan jeg faktisk ikke få gjort mer!

 

For lyktene, de SKAL jeg ha på! :wee:

Lenke til kommentar

Update!!!

- Kosmetisk endring av anlegget

 

 

Jada, jeg var jo egentlig aldri helt fornøyd med utseendet på anlegget slik det ble ferdig i fjor. Jeg hadde ikke utstyr slik som fres, glassfibersparkel, glassfiber og polyester, så ting ble laget litt enklere.

 

Idag har jeg jo alt dette, og veit åssen det brukes, så jeg tenkte: "NÅ skal det skje!"

 

Jeg lå og funderte på hvordan det skulle utforme seg, og fant ut mens jeg solte meg akkurat åssen det skulle se ut. Det var bare å begynne å arbeide.

 

 

mini-IMG_5835.jpg

Man begynner med å frese ut en ring i MDF. Jeg passet på å frese et spor til ringen som holder subben på plass.

 

 

mini-IMG_5836.jpg

Så var det bare å begynne å blande sammen sparkel og herder, og klæsje på.

 

 

mini-IMG_5838.jpg

Sparkelen tørket noe sinnsykt fort i denne varmen, så ble fort klumpete. Heldigvis er det lett som kjeks å pusse det vekk igjen.

 

 

mini-IMG_5841.jpg

Endte opp med et ca slik resultat.

 

 

mini-IMG_5842.jpg

Nærbilde av småhull som blir sparklet igjen.

 

 

mini-IMG_5843.jpg

Poenget var å få subben til å flukte helt perfekt med ringen. Jeg hadde nemlig mine planer!

 

 

mini-IMG_5844.jpg

Da var det bare å finpusse og fikse slik at ringen blir perfekt.

 

 

mini-IMG_5852.jpg

Etter ringen var ferdig, så var det pynteplata som skulle moddes. Jeg freste ut et sirkel rundt hull i det, da det andre var sagt med stikksag. Deretter var det å lime fast litt skumgummi for å bygge opp.

 

 

mini-IMG_5853.jpg

Slik. Limte det med tokomponent epoxy, det sitter nemlig som f*en.

 

 

mini-IMG_5857.jpg

Så var det bare å smelle på et par lag med glassfiber og polyesterblanding. "Ringen" av MDF som dere ser, var en mal som jeg brukte til å holde glassfiberen i press.

 

 

mini-IMG_5860.jpg

Så mens vi hadde åpna subkassa, så var det å oppgradere til tykkere kabler med det samme. De var sinnsykt tykke, så jeg måtte bruke propanbrenner for å smelte de fast til koblingene. Ble litt stygt, men ingen som skal se dette! :)

 

 

mini-IMG_5861.jpg

Så var det å trekke om ringen i stoff. Begynner dere å skjønne tegninga nå? :D

 

 

mini-IMG_5862.jpg

Stiftet fast, funka nesten som en tromme akkurat her.

 

 

mini-IMG_5863.jpg

Og tudeluu, så var den ferdig trukket om.

 

 

mini-IMG_5873.jpg

Ferdig montert på kassa. Gjorde noen forbedringer på kassa imens, som å kjøre på med noen lag med akrylmasse i sprekker på innsiden.

 

 

mini-IMG_5875.jpg

Mere teasing.

 

 

mini-IMG_5876.jpg

Og siste!

 

 

Så, jeg tenkte dere skulle få se resten i morra! :D Spent på åssen det ble?

 

 

 

 

Siden jeg er så raus av meg; en bitteliten superteaser på slutten:

post-91181-1246403419.jpg

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Så dårlig futt det var her idag da? :O

 

 

Folk sitter karnsje ute i sola? ikke noen fare for min del, i det kalde nord er det 8 grader, tåke og regn :p

De lyktene rå, gleder meg til å se dem på bilen *sikkle litt på tastaturet*. Å ha kontakter i østen er jævlig

kjekt, de kan skaffe de mest utrolige ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...