Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]

Anbefalte innlegg

Går for tiden å tenker på å sote rutene mine. Jeg liker ikke at ALLE ser rett inn i bilen min, så jeg vurderer å redusere mulighetene for dette. Samt at bilen blir mye smoothere med det, etter min mening. Hva mener dere? :)

Jeg er enig med denne karen:

post-122083-1244584101_thumb.jpg

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay gutter, jeg trenger deres råd og hjelp NÅ!

Jeg er blitt tilbudt et turbokitt til bilen min. Det kan visstnok smokkes rett på, kun downpipen som må sveises på originale systemet mitt. Tar kanskje en dag med mekking for meg. Alt som jeg trenger følger med. Det koster 4500kr til meg.

Turboen er noe VW greier, som lader ved lavt turtall (2500).

Hva syntes dere? Jeg vil kanskje ende opp med en effekt på 160-170hk, avhengig av hvor mye trykk jeg tør å kjøre med. (Mest sannsynlig 0,3)

Jeg trenger DERES hjelp til å velge! :o

Lenke til kommentar

Da jeg syns overdrevet effekt med turbo er bortkastet siden maks farts grense er 100kmt i Norge.

da er det mye bedre og bruke penger på utseende, er tøffere og vise frem en bil man kan Kjøre, en og stue den vekk pga man mistet lappen for turboen fikk deg til og kjøre 200kmt i 80 sonen.

Utseende forran Fart er min mening : )

og Sot rutene, skap litt nysjerighet på hva du "skjuler"

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i hva dere sier. Jeg er veldig i tvil, men det hele skjer under en "press situasjon". Jeg kan gå glipp av tilbudet om jeg ikke sier ja innen i morra, for da skal han som selger greiene bort på ferie. Og, det er visstnok en annen som har gitt bud på 8k for hele greia, men han hadde ikke penger for tiden. Grunnen til at fyren selger det så billig til meg er fordi han vil ha penger til ferien. (Har han sagt da)

Jeg tar aldri slikt pålitelig før jeg virkelig kjenner folk. Men det høres greit ut, og jeg får en setup som er rett og slett "bolt on". Må bare tilpasse litt på eksossystemet ved downporten.

Jeg føler at jeg liksom ikke får et slikt tilbud igjen. Er liksom litt kjedelig å bli kjørt ifra alt fra lastebiler til gamle poloer på riksvegen når man har en bil som ser ut som går i 300! Jeg skal uansett sjekke litt rundt på nettet, men tar også imot gode tips fra dere! Gjerne "jeg har vært der jeg også" erfaringer...

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at man ikke er nødt til å kjøre 200 i 80-sonen bare fordi man har turbo. Akselerasjon er det noe som heter. Jeg synes ytelse godt kan følge utseende, noe AnaXyd tydeligvis også mener.

Jeg tviler forøvrig på at han har et bud på 8000 kroner, det er bare noe han sier for å få deg til gjøre et forhastet kjøp. Ikke skal han på ferie i morgen heller.

:p

Lenke til kommentar
Vil bare påpeke at man ikke er nødt til å kjøre 200 i 80-sonen bare fordi man har turbo. Akselerasjon er det noe som heter. Jeg synes ytelse godt kan følge utseende, noe AnaXyd tydeligvis også mener.

Jeg tviler forøvrig på at han har et bud på 8000 kroner, det er bare noe han sier for å få deg til gjøre et forhastet kjøp. Ikke skal han på ferie i morgen heller.

Denne støttes, btw har du søkt om de greiene om å få inn en bedre motor i bilen?

Lenke til kommentar

Du tror ikke det? Fått han til å sende bilde av ID til meg, og han er 18 år. Virker som han er seriøs, men jeg er livredd for at turboen holder dårlig kvalitet...

Lenke til kommentar

Okay gutter, jeg klarte å si nei til tilbudet. Jeg var så sinnsykt på nippet til å kjøpe, men stod ifra utifra disse grunnene:

- Hvem veit hvor gammal og sliten den turboen er? Han sa den var i fin stand, og det kan hende den var det også

- Det er ingenting som slår følelsen av å sette sammen ett sett selv

- Samt følelsen av nye deler

- Og lære nye ting, f.eks sveising av downport og eksos

Kan godt hende tilbudet jeg fikk var bra, men når jeg får en pressfølelse av å kjøpe, så tror jeg at jeg bør holde meg litt i trøya.

Så blir nok soting og senk i tiden fremover ja! :D

Lenke til kommentar

Jepp, og nå fikk jeg et tilbud på 1200 dollar fra en amerikaner fra et forum. Alt er splitter nytt, og jeg får med mye flere deler. Like greit å betale dobbelt så mye når man får det nytt åss!

Glad jeg sa nei til det settet! :)

Og ja, turbo virker sinnsykt moro! :D Liker å ha litt ting å dulle og leke med, og justere. Jeg tror jeg kommer til å turbokonvertere først, da jeg får det på erfaringslista mi også. Koster det forresten å godkjenne motorbytte inn i vognkort osv?

Lenke til kommentar

Har jeg smitta over med mitt prosjekt? :p Men ja, turbo er sinnsykt morro, Blei selv hekta da jeg satt på en 320 turbo som kjørte 0,6bar i ladetrykk. Gikk jo som ei kule spant og poffa og brøla. Tror du vil merke forskjell om du får 170gamp i kjerra. Forskjellen blir ikke så voldsomt enorm, men iallefall en grei ytelsesøkning. Du bør også bruke litt penger på styringa av motoren, da korrekt mapping er alfa omega for at ikke hele driten skal rase, eller at du blir stående og bytte toppakning annenhver uke. :p

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Oj her kommer turbokittene hivendes etter meg! Nå har jeg fått tilbud på et kitt med frakt for 1200 dollar. (7500kr ca) Alt er nytt selvfølgelig.

Dette inneholder:

- Greddy kvalitetsturbo

- Turbomanifold

- Datastyring

- Downpipe

- Intercooler

- Alt av rør som trengs til intercooleren

- Dumpventil

- Alt av pakninger

- Silikonoverganger

- Wastegate

- Boost controller

Og kanskje mye mer. Selgeren er ikke heeelt god i engelsk, så er ikke så lett å kommunisere.

Bilde:

kit.jpg

Jeg er skjelven! :o

Lenke til kommentar

Hei, morsomt å følge med på modsa du gjør med bilen din ;) Om du skal turbokonvertere så tror jeg det blir meget vanskelig å få dette godkjent om du har tenkt til det.. du har jo ingen fakta opplysninger hvor mye effekt dette vil gi eller f.eks hva slags bremser/oppheng som trengs for å kunne håndtere denne effekten. Jeg hørt om et par som har turbo konvertert 7A-FE motoren som sitter i kjerra di, men ingen som jeg vet om har godkjent dette. Tror det er lettere å kjøpe en frontcut JMD ST205 og ta det du trenger fra den og plasere over på din bil. Mye jobb, men da får du motor, girkasse, bremser etc som er robust nok til å tåle disse kreftene. Samt at du får en bil som flekker det aller meste her i norge om du skulle sette i en gen3-4. 3S-GTE. Å bygge om til 4WD tror jeg blir utrolig mye arbeid, så ville evt gått for kun forhjulstrekk. Dette har blitt godkjent i Norge tidligere.

Good luck, for det trenger du om skal sette igang dette ;)

Lenke til kommentar

Takk skal du ha!

Nå har jeg endelig klart å slå fra meg tanken med turbokonvertering. Jeg er veldig redd for at det vil tære mye på motoren, og etterhvert vil den takke for seg.

Derfor er det mye greiere å betale 30k tilsammen for å få 250hk originalt rett i bilen min, ikkesant? I tillegg kan den sikkert tunes til over 300hk med original innmat...

Jeg kjenner det nå at det er et mye bedre valg for meg! Har du noe kontaktinformasjon til de som har fått godkjent motorbyttene? Skulle gjerne visst litt mer, slik at jeg ikke driter meg ut..

Jeg er spent, men når jeg endelig sitter i bilen når den har fått 150 hk ekstra, så tror jeg det må være en vanvittig følelse. Det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...