Bruno Mars Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Leste et bilblad jeg hadde fra 2005 og kom over en celica som var stylet ganske lik som din. Skannet inn sidene, så får du bruke dem som inspirasjon eller hva du vil, om du vil. Det er den tyske versionen av bladet Auto Tuning. Mai/juni- utgaven. Album. Lenke til kommentar
bryggern Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei! Er en bekjent av meg som skal selge Celica 97 model 215000 km for 40000kr. Han seier at den bruker litt olje. Det har den gjort sidan han kjøpte den. Var ikkje snakk om mykje. Er dette et utrulig dumt kjøp av meg? Vanvittig flott bil du har forresten! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Leste et bilblad jeg hadde fra 2005 og kom over en celica som var stylet ganske lik som din. Skannet inn sidene, så får du bruke dem som inspirasjon eller hva du vil, om du vil. Det er den tyske versionen av bladet Auto Tuning. Mai/juni- utgaven. Album. Oj, takk! Ganske likt stylet ja, bare litt mer heftigere look med de bøttestolene osv.. Takk! @bryggern: Først og fremst, takk for skryt! 215000km er en del, ihvertfall om motoren er i den tilstanden den er i. Omtrent alle 1,8l motorer som sitter i Celica sliter med dette problemet etterhvert, og reperasjonen er dyr. Sett av 20.000kr på det. Om du kan gi noen bilder av bilen i tillegg så kan jeg vurdere om det er et godt kjøp eller ikke! Gjerne interiør også. 40.000kr er ikke så ille for en slik bil, faktisk! Lenke til kommentar
bryggern Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Tusen takk for svar:) Eg har dessverre ikkje bilde av bilen hans, men denne lignar http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...3_456846178.jpg Men han har ei skramme på høgre sida av støtdemparen. Han har og 17tommers svarte felger som ser veldig bra ut på den bilen hans. Han sa at bilen bruker litt olje. Og at den hadde vert sånn sida han kjøpte den. Ikkje noke problem sa han:P Trur nesten eg står over om rep kan bli 20000. Skal ta meg en tur på toyota verksted med den og høyre:-) Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Leste et bilblad jeg hadde fra 2005 og kom over en celica som var stylet ganske lik som din. Skannet inn sidene, så får du bruke dem som inspirasjon eller hva du vil, om du vil. Det er den tyske versionen av bladet Auto Tuning. Mai/juni- utgaven. Album. Oj, takk! Ganske likt stylet ja, bare litt mer heftigere look med de bøttestolene osv.. Takk! ... Kanskje heftigere men jeg syntes orginal- stolen som du har trekt om ser mye bedre på hvilken som helst bil. Bøttestoler er sikkert best å sitte i i harde svinger, uten at jeg har erfaring, men er ikke så veldig pene. Så det skal du ha for. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Legg merke til senken på denne tyske bilen i forhold til din, og denne har i tillegg skjørt så den ser lavere ut. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Tusen takk for svar:)Eg har dessverre ikkje bilde av bilen hans, men denne lignar http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...3_456846178.jpg Men han har ei skramme på høgre sida av støtdemparen. Han har og 17tommers svarte felger som ser veldig bra ut på den bilen hans. Han sa at bilen bruker litt olje. Og at den hadde vert sånn sida han kjøpte den. Ikkje noke problem sa han:P Trur nesten eg står over om rep kan bli 20000. Skal ta meg en tur på toyota verksted med den og høyre:-) Du får gjøre det.. Det blir ihvertfall reperasjon til 10.000kr! Men lykke til! Leste et bilblad jeg hadde fra 2005 og kom over en celica som var stylet ganske lik som din. Skannet inn sidene, så får du bruke dem som inspirasjon eller hva du vil, om du vil. Det er den tyske versionen av bladet Auto Tuning. Mai/juni- utgaven. Album. Oj, takk! Ganske likt stylet ja, bare litt mer heftigere look med de bøttestolene osv.. Takk! ... Kanskje heftigere men jeg syntes orginal- stolen som du har trekt om ser mye bedre på hvilken som helst bil. Bøttestoler er sikkert best å sitte i i harde svinger, uten at jeg har erfaring, men er ikke så veldig pene. Så det skal du ha for. Takk for det! Syntes selv det ser mer naturlig ut med originale seter i skinn. De er gode å sitte i også, men slår sikkert ikke bøttene i harde svinger som du sier.. Legg merke til senken på denne tyske bilen i forhold til din, og denne har i tillegg skjørt så den ser lavere ut. Jepp, senk er noe jeg driver hardt og prøver å få til for tida.. Da blir eksteriørlooken optimal med riktig senk! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Update! Og denne gangen er det demping som står på lista! ...Jeg har i lengre tid drømt om skikkelig demping i bagasjerommet, og litt mer enn det jeg allerede har dempet. (Som er dører og i sidene bak. Jeg heiv meg på ei såkalt "bulk" pakke med Vibroplast fra Installbay og litt akustisk dempende matte. Nå skulle det dempes! Bilder følger: Slik ser det ut i hjulbrønnen. Prøvde å fjerne litt gamle asfaltmatter med varmepistol. Workplace! Og så smokker vi på litt matter. Ribba bilen for litt mer interiørpaneler. Her demper vi alt som går ann! Bakveggen er viktig for at ikke for mye bass slipper ut og gir vibrasjoner i skilt og ymse. Og for å hindre unødige lyder i plastikken så gjør vi slik. Vasker rent Oversikt Mer demping Ett lag med vibrasjonsdempende matte. Disse er herlige! Dette er altså plastikkpanelet med skilt og det som er. Bagasjedøra er selvfølgelig viktig å dempe også. Mye rart inni her, men mattene skal på plass! Slik ja, her er vi igang. Dempe alle plastikkpaneler med den vibrasjonsdempende matta = gull. 1stk udempet plastikkpanel. 1stk ferdig dempet plastikkpanel. Nå begynner det å ligne noe her! Legg merke til hva jeg beskytter pærene til baklysa med.. Taket er neste oppdrag. Slik ser det ut under. Ja, disse demper litt, men altså ikke nok for meg! Taket Vaske vekk, disse var selvsagt limt noe sinnsykt godt fast! Og på med disse vakre mattene våre! <3 Oversikt. Begynner å bli bra dempa her nå. "Rævva" der baksetene er begynner å bli bra dempa nå også.. Så var det å kable opp skikkelig. Orden, perfeksjonisme og alt det der er bra! Disse kabelholderne fra Biltema var et knallkjøp! Geniale å bruke! Oversikt bakover. Signalkabel Og igjen Enda en gang Så var det å fylle opp brønnen med de nødvendige tingene igjen. Godt jordingspunkt er viktig. Veldig viktig. Kabler skal være skikkelig festet og organisert! Dempe bakplata litt væ? Slik ja Og dempe alle punkter hvor plastikkpaneler skal sitte. Begynner å bli bra organisert nå? Forsterkeren er på plass og! Signalkabel er organisert skikkelig. Koblet til Oversikt. Ting faller på plass! Finito! Endelig vurdering: Så, er det mange som lurer: Er dette noe vits? Så, skal jeg svare dere: JA! Jeg tok en prøvetur, selvsagt, og prøvde ut litt hvordan det var å kjøre. Det var faktisk akkurat som å kjøre min fars nye VW, deilig og rolig. Sinnsykt godt å ikke høre så mye utenfra! Men nødvendige lyder som motoren på 6000rpm, er der enda! Perfekt! Og, lyden er merkbart bedre. Merker at bassen samler seg mer inne i bilen. Jeg har ikke fått testet dette så mye enda, da jeg avsluttet ganske sent i går, og det er ikke særlig populært å brøle med subben så seint.. Uansett raslet det mindre i plastikken på utsiden når jeg gav gass med subben! Men, skal uansett justere anlegget optimalt nå, til og med med frekvensmåler. Så da får vi se hva som skjer med lyden etterhvert! Planene som gjenstår med demping er nå: Dempe ferdig med akustisk dempende matte som kommer til mitt hus neste uke, og forsterke dørpanelene med ett lag med glassfiber + demping. Da blir det bra! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Looking good! Merker nok forskjell der, ja. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Gjorde du dette på én dag eller? Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvor mye måtte du ut med i materialer? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vil bare si at tråden her gjorde de siste timene på jobb litt kortere, TUSEN takk for det Så til bilen, her har du virkelig noe å være stolt over, MEKTIG imponert over alt arbeidet du har lagt ned, ferdighetene, tålmodingheten (pengene?) og hvor eksemplarisk denne tråden er utformet. Sett at du MÅTTE selge den på finn.no i dag, hadde du krevd mye for den da? Som sagt, rå bil (Y) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Jøss, skal si du gjør en skikkelig jobb! Lykke til videre med grom bil! Endret 22. mai 2009 av Marvil Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Disse mattene er ikke akkurat billig, ganske nært 3 høvdinger for denne bulk pakken. Isoleringsjobben er virkelig forsegjort, hadde jeg hatt noe støv å bøye meg i så hadde jeg gjort det nå. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Joggu må je si du gjør en knakandes bra jobb med bilen! Men hva sier fruen til alt detta her? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Nydelig bil Synes fortsatt 90talls modellene til Celica er av de peneste Edit: leif Endret 23. mai 2009 av Raude Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Vil bare si at tråden her gjorde de siste timene på jobb litt kortere, TUSEN takk for det Så til bilen, her har du virkelig noe å være stolt over, MEKTIG imponert over alt arbeidet du har lagt ned, ferdighetene, tålmodingheten (pengene?) og hvor eksemplarisk denne tråden er utformet. Sett at du MÅTTE selge den på finn.no i dag, hadde du krevd mye for den da? Som sagt, rå bil (Y) Flott at jeg kunne hjelpe til! Elsker selv å nyte worklogs på jobb, så jeg skjønner akkurat åssen det er! Takk for kjemperos! Slikt varmer, når man har lagt så mye penger og tid i noe.. Om jeg skulle ha lagt den ut på Finn.no per idag, så hadde jeg nok krevd 120.000kr for den. Den er i en sinnsykt god stand som de færreste T20 i dette landet klarer å matche. Det som virkelig gjør susen på verdien på bilen, er at motoren er renovert. Så jeg tror 120.000kr er en grei sum per idag.. Eller hva? Joggu må je si du gjør en knakandes bra jobb med bilen! Men hva sier fruen til alt detta her? Jeg jobber som bare det med bilen vøtt! Elsker å kose meg ute med den nå som det er så fint vær! Har lengtet etter dette i hele vinter.. Er frueløs for tida jeg, så kan satse alle penga på bil fremover! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Så hva er neste punkt på programmet nå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå