AnaXyd Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Fronten tok jeg ikke bilde av da en stygg tilhenger stod i veien! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Nice lysmod, det gjorde seg. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Heisann folkens! En liten oppdatering på denne fronten er at jeg venter meg ei diiger pakke på 28kg i morra(håper jeg) som skal delvis inn i bilen min.. Men videre planer fremover er stereo og siste finpuss på den. Det er sinnsykt digg med skikkelig optimert lyd i bilen om jeg får til dette. Så listen er: - Finpuss på stereo - Nytt batteri - Målere til oljetrykk, voltmeter og AFM (Air/Fuel meter, altså en måler som måler hvor mager/fet bensinblandinga er) Jeg er litt usikker på målerne. Om jeg skal ha dette, så blir det seendes ca slik ut med en holder som er skreddersydd min bil: Det er altså den målerholderen som sitter på venstresida ved vinduet. Hva syntes dere om denne looken? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg liker at du går for sterooptimalisering, men jeg ser ikke nødvendigheten med slike målere. Jeg tviler på at motoren din er så fintunet at du til enhver tid trenger å vite hvor mager blandingen din er, og ei heller at du om du finner ut at den er mager har mulighet til å justere den on the spot. Det blir litt mye pynt, litt lite nytteverdi. Fast & The Furious-stilen liksom... Hva skal du gjøre med stereoen i bilen? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Nødvendigheten i slike målere kan vel kanskje være litt tvilsom, men jeg vil gjerne holde styr på olja mi, da varsellampene i bilen fra før av er kjent for å være for "sent ute" når det først har skjedd noe. Er ikke dette vanlig for alle biler omtrent? Voltmeter er noe jeg ihvertfall burde ha, og denne kan sees på som særdeles nødvendig for meg. Det er mange ganger jeg står å dundrer med anlegget uten at motoren går, og det er ikke alltid batteriet er fulladet, og det er mange ganger jeg har vært på nippet til å ikke fått startet bilen etterpå. Det hadde vært dritdigg, rett og slett. AFM meteret kan selvsagt diskuteres. Om jeg kan måle hvor mager/fet blandinga på bilen er uten den måleren, si gjerne ifra! Eller kom med tips til hva jeg kan ha istedet for den. Jeg stiller meg kritisk til målerne, men om jeg skal ha det, så er det ikke typisk "harry-blå" farge jeg skal ha på dem. Da blir det hvitt, eller noe som matcher intstrumentene mine. (Blåhhvitt/aqua) Driver å leter etter noen som jeg kan bytte farger på, slik at jeg ikke står fast med EN farge når jeg får dem. Jeg satser på clean look, selfølgelig! Men hva syntes dere? - Når det kommer til stereodelen, så er pakken på 28kg 99% dempemateriale. Ja, nå skal jeg virkelig dempe bilen fullstendig. Jeg er ikke heelt fornøyd med dørene mine, så jeg skal ta dem skikkelig denne gangen, pluss resten av bilen. Dette innebærer tak, gulv, torpedovegg innside og selvfølgelig bagasje hvor det meste av basstrykket holder til. Da blir det fastere og bedre bass på innsiden, men mindre bråk på utsiden i plastikken og slikt. Deilig! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Først og fremst, grattis med en drittvakker bil! Leste gjennom hele loggen på fredag og ble virkelig inspirert til å gjøre noe av det samme. Satser på å skaffe med en MR2 eller Celica i løpet av juni/juli. Bare lurer; har noen relevant utdanning i forhold til arbeidet bilen? Mekanikker, elektrikker eller bare hobby- lesing på eget iniativ? Støtter deg i å kjøpe målere til A- stolpen. Ikke for glorete, men hvite skiver med hvit eller blått lys kanskje?. Vet ikke jeg, men syntes det høres bra ut (og ja, jeg er litt fan av Fast & the furious- stilen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Tusen takk for rosende kommentar! Skaff deg en slik japse, det er skikkelig bra biler! Kunne godt hatt en MR2 også jeg åss! Jeg har ingen relevant utdanning innenfor bil nei. Alt er selvlært, og ifra min far! Pleier å klare å fikse ting på egenhånd, slik har jeg alltid vært.. Er litt fan av F&F stilen jeg også, men ikke for hardcore! Jeg er bare veldig usikker på om denne modden vil stemple meg som F&F! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Om du får deg et godt batteri så vil det hjelpe på det med at du går tom for strøm. Vil uansett ikke anbefale deg å stå og spille uten at motoren er igang. Det er jo ingen vits, sånn egentlig. ^^ Blir fett med ordentlig demping. Det er faktisk ganske morsomt å holde på med òg. Om du planlegger å stille i noen konkurranser, så pass på at du ikke overstiger grensene for hvor mye demping man har lov å stille med. Husker ikke reglene, bare mener å huske at det var noen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Om du får deg et godt batteri så vil det hjelpe på det med at du går tom for strøm. Vil uansett ikke anbefale deg å stå og spille uten at motoren er igang. Det er jo ingen vits, sånn egentlig. ^^ Blir fett med ordentlig demping. Det er faktisk ganske morsomt å holde på med òg. Om du planlegger å stille i noen konkurranser, så pass på at du ikke overstiger grensene for hvor mye demping man har lov å stille med. Husker ikke reglene, bare mener å huske at det var noen. Sant dette med batteriet! Så jeg driver å vipper mellom å kjøpe skikkelig batteri, eller målere.. Batteri blir for dritdyrt det også, om jeg skal ha skikkelig saker! Da snakker vi Odyssey batterier. Hvorfor er ikke det vits? ^^ Ofte jeg sitter med folk i bilen og bare skravler, og da slår jeg like godt av tenninga. Samt at bilen min er en transportabel "boom-blaster" som jeg drar rundt på, og at jeg har på anlegget når jeg mekker på bilen. (Noe jeg stort sett gjør hele sommeren) Såh.. Demping gleder jeg meg til ja! Er morsomt å kline på matter, faktisk. Ihvertfall når det er så lettvint! Jeg skal kun legge et lag rundt om i bilen. Regner med at det er lov, da alle gutta som stiller på EMMA har ihvertfall lagt ett lag! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Tusen takk for rosende kommentar! Skaff deg en slik japse, det er skikkelig bra biler! Kunne godt hatt en MR2 også jeg åss! Jeg har ingen relevant utdanning innenfor bil nei. Alt er selvlært, og ifra min far! Pleier å klare å fikse ting på egenhånd, slik har jeg alltid vært.. Er litt fan av F&F stilen jeg også, men ikke for hardcore! Jeg er bare veldig usikker på om denne modden vil stemple meg som F&F! Haha, da er vi ganske like. Bortsett fra faren min som ikke kan allverdens om bil. Satse på at jeg får et like bra resultat som deg da. Målere på sidestolpen kan nok fort gi deg F&F- stempel, for det er iallefall på grensen. Tror du overlever no matter what you do. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg tror Torshov har no gelebatterier til en overkommelig pris. De skal vel i allefall gi deg en god oppgradering. Batterier er dessverre dyrt, men gelebatterier er jo i en helt annen klasse og da. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg stemmer -nei- til instrumenter i A-stolpen. Fysj og fy. Voltmålere må det jo være mulig å finne på en bedre løsning til. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 En annen løsning er vel noe slikt: Hadde det vært plass så kunne det ha funka mellom klimaanlegget og cd- spilleren også. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Kanskje jeg må skaffe en single måler bare. Det er jo volt jeg egentlig har mest bruk for! Fant en potensiell "custom" holder, det er den single holderen over vifta: Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Tror det hadde blitt finere enn de på stolpen, ja. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hva slags dempemateriale har du kjøpt inn? Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 De to målerene som er integrert over girspaken ser greie ut, alt annet synes jeg personlig ser jall ut. Bryter altfor mye med linjene i interiøret så man ser tydelig at de ikke hører hjemme der. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Kjøpt inn skikkelige saker jeg vøtt Mompen! Vibroplast til tusen! @ Målere: Jeg er i grunn enig med dere. Kanskje jeg må trylle inn en "stealth" måler etterlannet sted.. Blir også en del billigere også, da 3 målere + pod vil koste like mye som et proft batteri... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Spar plassen til venstre ved rattet til du turbokonverterer, og sett inn boostmåler der. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Skikkelige saker ja Hmm, må vurdere slike målere i E30`en, eller? Passer nok bedre her Sålenge du kjører en clean stil over det tror jeg det vil passe knall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå