Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Jeg har FK AK på min Golf, justerbart, dette kan vel regnes som billigsett (gav 3000,- med merverdiavgift, frakt, toll og tull, nytt fra Østerrike). Det fungerer helt fint det, TÜV-godkjent er det òg, går ritkignok ikke så lavt som mange av de dyrere settene (er godkjent til 85mm), men det holder for meg. :)

 

Senk hadde absolutt gjort bilen råere. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Senk er uten tvil den modifikasjonen som gjør størst forbedring på utseende. Dette gjelder så godt som alle biler, og spesiellt i dette tilfellet siden du i praksis har hevet bilen ved å montere store felger på den.

 

Jeg vil kalle det den klassiske nybegynner fella. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update - Mod på baklykter

 

 

Nei, jeg ligger ikke på latsida for tida! Jeg har over lengre tid irritert meg over at ikke begge feltene i baklyktene mine har lyst. Så, jeg valgte å gjøre noe med akkurat dette! Sjekket litt opp på nettet, og bestilte meg to brukte ledningsnett med pæreholdere som jeg var ute etter.

 

 

mini-IMG_5806.jpg

Pakken ankommet fra USA. Innholdet er to stk ledningsnett.

 

 

mini-IMG_5807.jpg

Ut med lampene.

 

 

mini-IMG_5808.jpg

Pæra som skal byttes. Eller, sokkelen. Her har vi en typisk sokkel som er for 21watts pærer. (Denne funker bare når jeg setter på tåkelysa)

 

 

mini-IMG_5809.jpg

Her har vi en sokkel fra ledningsnettet jeg kjøpte. Denne sokkelen støtter pærer med to tråder inne i seg. 5w/21w. Dermed kan jeg lodde over kjørelys fra den originale pæra, og smikke strøm over på denne også.

 

 

mini-IMG_5812.jpg

Stjele strøm fra kjørelys...

 

 

mini-IMG_5813.jpg

Og lodde det sammen igjen...

 

 

mini-IMG_5817.jpg

Det er vel litt fetere med lys i to felter? :)

 

 

mini-IMG_5815.jpg

Og slik blir det med begge lyktene ferdigmodda.

 

Flere bilder:

 

mini-IMG_5821.jpg

mini-IMG_5822.jpg

mini-IMG_5823.jpg

 

 

Kan se ut som en enkel mod som er gjort på noen få strakser, men tok meg faktisk en halv dag med tenking, testing, mekking og fomling! Det ble ihvertfall bra! :)

 

EDIT: Æsj, lenkene bugga seg litt, give me a minute!

 

EDIT2: Da skal det være i orden.. :) Ka tycks?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Takk! :)

 

Ble desverre litt komplisert å koble sammen både tåke og bremselys på samme pære, så jeg måtte vente med den. Prøvde det ut, men når jeg da tråkket inn bremsen skrudde releet for tåkelys seg på, og når jeg slapp pedalen så stod de fremdeles på.. :p

 

Såå, når jeg bremser så er det lyset på bagasjelokket, og de to ytterste som lyser. Vurderer å drite i tåkelys og koble bremselysa rett på den, men vil gjerne ha mulighet for tåkelys også! De som har noen løsninger på dette, kom gjerne med dem! :)

 

Dioder sier du, Pluggen? :) Trenger jeg det da? :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har vi vasket og polert bilen, og alt er i den skjønneste orden i dette fine været! :)

 

Fremgangsmåte:

 

1. Væte bilen og ta vekk den overflødide møkka med høyttrykk

2. Vannbasert avfetting på nedre delen av bilen og bak for å ta asfalt, og annen dritt og møkk. La det virke noen minutter

3. Spyle av igjen

4. Skumlegge bilen med litt sterk såpe og la det virke noen minutter

5. Spyle av

6. Frem med vaskebøttene og wash mitten. Bruker NXT sjampoen fra Megs.

7. Tørke bilen med drying towel.

8. Gå over med clay på de værste områdene. (Lavere partiene på sidene, taket, panseret og hele bakenden)

9. Full fart med lakkrens fra Megs med DA maskin

10. ScratchX med DA maskin

11. Polish fra Megs med DA maskin

12. NXT Tech Wax 2.0 for hånd

 

 

Ble dette resultatet:

 

mini-IMG_5453.jpg

 

mini-IMG_5454.jpg

 

mini-IMG_5455.jpg

 

mini-IMG_5457.jpg

 

mini-IMG_5458.jpg

 

mini-IMG_5459.jpg

 

mini-IMG_5460.jpg

 

mini-IMG_5461.jpg

 

mini-IMG_5462.jpg

 

mini-IMG_5463.jpg

 

mini-IMG_5464.jpg

 

mini-IMG_5468.jpg

 

mini-IMG_5469.jpg

 

mini-IMG_5471.jpg

 

mini-IMG_5472.jpg

 

 

 

Ganske fornøyd.. :) Si gjerne ifra om jeg gjorde noe galt! :)

 

 

( Måtte leke litt med vidvinkellinsa mi, så derfor er det så mange bilder.. :) )

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...