Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]

Anbefalte innlegg

Okay, lenge siden nå gitt!

Er ikke dødt på denne kanten heller skal jeg si dere! Har drevet mye med elektronikk i bilen min nå, og lagt opp kabler til setevarmere på en skikkelig måte, samt noe interiørlys. Dette tar laang tid, spesiellt når man skal perfeksjonere det!

Har også funnet meg en god pris på felgene jeg har tenkt.

Felg: Zito Navarro 18x8"

Dekk: Nankang S2 225/35 R18

Av den fine sum 10.000kr.

Og som dere ser, så har vi faktisk havnet på 18". Hva syntes dere om dette? Da blir det omtrent likt som på bildene jeg har vist tidligere.. :) Om noen har noe formeninger om dekkene er dette også kjekt å høre.

Til premie får dere en skikkelig update med ditt og datt som har samlet seg opp i løpet av den siste tiden, pluss muligens bilder av bilen med nye dekk og felger.. :D

Er veldig spent på å få se bilder! :D

Setter også stor pris på om du skriver litt om hvordan bilen er å kjøre med 18"... og nakang dekkene er også aktuelle for meg senere i år så vil gjerne høre din mening om dem med tanke på veigrip på våt vei, støy, komfort (vel det fins vel ikke komfort på 18" :p) osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spent på det selv jeg! Nå er det vel like før dem ringer og sier ifra at de er klare til å hentes.. :) Synd veien til huset mitt er igjengrodd med snø, slaps, hull og dritt, så jeg må tette litt hull før jeg kjører der med splitter nye felger og dekk!

Ang. hvordan det er å kjøre 18" skal jeg med glede gjøre! Jeg har skjønt at NanKang dekkene har sine svakheter på vått føre, men ellers er de veldig gode til prisen. Men dette er det noe jeg skal teste ut sjøl først, og se hvordan jeg opplever dem! :)

Det er nok ikke så mye comfort på 18" nei... :p

Lenke til kommentar

Update - Nye felger!

- Endelig et langt og tenkende kapittel avsluttet

. Ja, hva skal man si? Mye av denne tråden går ut på å diskutere hvilke felger som jeg bør kjøpe. Jeg har vært innom mange, Momo, TSW, Moda, ditt og datt. Men til slutt finner man jo en som skiller seg ut fra mengden. Valget falt på en Zito felg, nærmere bestemt Zito Navarro. Denne er grå, fin sølvkant og er sølv i midten. Meget spesiell, og passet min bil meget godt!

Planen hele tida har jo vært å ikke kjøpe noen felger som er typisk "mannen i gata", men noen som folk ser på og tenker; "wow". Jeg har jo en bil som man skal glane på! :p

Vel, nok skryt. Vi skal jo holde oss nede på jorden også, og jeg har jo faktisk planer om å holde dette løpet stilrent, og tror jeg har klart meg ganske godt hittil. Eller hva? :)

Men først skal jeg vise hva som er blitt gjort i det siste...

Bryterboks i askebegeret

Noe av det jeg har gjort i det siste er å mekke en plass til alle bryterne jeg hadde i overskudd. Dette var brytere til setevarmere, belysning og diverse. Et perfekt sted for dem var jo i askebegeret, som jeg ikke bruker til annet enn ymse fra før av. (pengeboks f.eks)

mini-IMG_5587.jpg

Her har vi tatt ut askebegeret fra bilen.

mini-IMG_5589.jpg

Demonterte det, faktisk en del deler som var på denne!

mini-IMG_5590.jpg

Vasket delene... Mye klin og dritt som var i askebegeret..

mini-IMG_5594.jpg

Så var det bare å finne frem en liten plexibit som jeg kunne bruke.

mini-IMG_5595.jpg

Skjære den ut, og lage hull..

mini-IMG_5597.jpg

Greit å ha skikkelig maskin til dette..

mini-IMG_5601.jpg

Så var det bare å lakkere biten, smikke den nedi askebegeret og montere knappene. Voila!

mini-IMG_5602.jpg

Kabler må loddes..

mini-IMG_5604.jpg

Slik ja.

mini-IMG_5629.jpg

Så måtte den modifiseres ytterligere for å få plass til noen små brytere.

mini-IMG_5631.jpg

Slik

Kable opp setevarmere

mini-IMG_5607.jpg

Så var det å kable opp setevarmere og relèer skikkelig. I vinter så stripset jeg det bare fast under setet da det var alt for kaldt til å jobbe med dette ute. Men nå skal det gjøres skikkelig!

mini-IMG_5609.jpg

Her ligger det ledninger og relè kastet rundt.

mini-IMG_5613.jpg

Så var enkelte av kablene på ledningsnettet til setevarmerne ALT for korte, så mi måtte forlenge dem litt. Knot å lodde i bilen da mye av det er koblet allerede!

mini-IMG_5646.jpg

Så var det bare å få tredd dem i strømper.

mini-IMG_5647.jpg

Rotete? Neida.. :)

mini-IMG_5648.jpg

Shina gulvet skikkelig med støvsuger mens jeg var igang også.. :)

mini-IMG_5654.jpg

Da ble kablene slik. Disse fungerer ypperlig når man skal slide setet frem og tilbake også. Digg!

Interiørbelysning

Jeg har bestilt meg litt interiørbelysning til å ha ved føttene. Er litt digg med lys der, og er litt fett om kvelden. Men selvfølgelig, ikke for glorete!

mini-IMG_5617.jpg

Pakken fra USA.

mini-IMG_5618.jpg

Innhold

mini-IMG_5620.jpg

Mer innhold. Jeg ble litt skuffet over alt det var kun 4 leds som var med. Trodde det var noe heftigere greier..

mini-IMG_5621.jpg

Nærbilde av ledsene.

mini-IMG_5623.jpg

Lyser greit da! Uansett er oransje leds sjeldne. Har ihvertfall ikke sett mye av dem på Clas Ohlson!

mini-IMG_5624.jpg

Bryteren som var med. Liten og søt.. :)

mini-IMG_5627.jpg

Så måtte jeg ha en mulighet for å justere lyset. Hva gjør jeg? Jo! River frem en gammel neon sak fra en pc, og "låner" potmeteret der.

mini-IMG_5632.jpg

Og som tidligere vist, ble det slik. Trenger bare et strøk med lakk.

mini-IMG_5637.jpg

Så var det å montere ledsene i bilen. Det viste seg å være veeeldig vanskelig og følsomt!

mini-IMG_5638.jpg

Men jeg fikk det til.. :)

mini-IMG_5644.jpg

Blitt noen kabler gitt! Den tjukke bunten med kabler som henger der er alle som jeg har montert oppigjennom tidene!

mini-IMG_5730.jpg

Så, vanskelig å ta bilde av lysene slik det faktisk ser ut, men her er et shot. Jeg er ikke heelt fornøyd, så kanskje jeg bestiller noe bedre etterhvert! :)

Nye felger og dekk

Det er vel denne dere venter på? :D Jeg gjør det veldig enkelt, legger ut alle bildene uten tekst. De forklarer vel seg selv? :)

Nyt dem like godt som jeg gjør det!

NB: Det kan se ut som bilen er veldig høy enkelte steder, men det skyldes kun ujevn bakke

mini-IMG_5671.jpg

mini-IMG_5672.jpg

mini-IMG_5676.jpg

mini-IMG_5677.jpg

mini-IMG_5678.jpg

mini-IMG_5679.jpg

mini-IMG_5680.jpg

mini-IMG_5682.jpg

mini-IMG_5683.jpg

mini-IMG_5687.jpg

mini-IMG_5689.jpg

mini-IMG_5698.jpg

mini-IMG_5705.jpg

mini-IMG_5706.jpg

mini-IMG_5712.jpg

mini-IMG_5713.jpg

mini-IMG_5722.jpg

mini-IMG_5723.jpg

mini-IMG_5725.jpg

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Likte den løsningen din med å gjemme knappene nedi askebegeret. Kanskje jeg stjeler den ideen din til min bil også ;) Har en knapp jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av nemlig.

Gjorde seg med de nye hjula også! Ser du har litt strekk på dekka også. Tøøft! :thumbup: Tenkt noe på senking?

Lenke til kommentar

Takk for ros dere! :) Ja, jeg har tenkt veldig på senking. Men, det er jo sånn med meg at jeg ikke klarer meg med det som er "halvvægas", så jeg kjører full pupp når jeg først skal ha. Da er det snakk om justerbare dempere, noe som kommer fort opp mot 8000kr uten montering. Er fremdeles på leting etter et sett som ikke ødelegger komforten min for mye, så det er bare å si ifra om dere veit om noe, eller har noe!

Jeg lovte forresten å skrive litt om hvordan 18 tommere med 35 profil er å kjøre med. Vinterdekka mine er på 185/65/14 med pigg. Det var disse jeg kjørte med før de nye dekka, så det er disse jeg sammenligner med. Disse var helt greie, men bråkte ganske mye da det var pigger.

Når jeg turet ut fra dekkbutikken jeg handlet hos, så prøvde jeg å legge merke til forskjellene. Det var faktisk mindre støy! Men man merker at det er mer flate som er mot bakken. Det er litt tyngre å vri på rattet, og man merker sånne småting i veien litt bedre enn vanlig. Digre høl og humper må man jo prøve å unngå, eller bare bremse ned. Værre er det ikke, og bilen er herlig å kjøre med, selv med så lav profil! :)

Lenke til kommentar

Ja, men smaken er jo som baken da! :) Så jeg respekterer din smak! Men jeg vil tro at det er særdeles vanskelig å finne en felg som absolutt alle liker.

De fleste glaner ihvertfall på bilen når jeg cruiser igjennom gata! Og mer enn før, så da er det vel godkjent.. :p

Og ja, jeg er superfornøyd.. :) Deilig å bli ferdig med dette kjøpet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...