Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å få samme oransjfarge når ting blir lagd i helt forskjellige land.. :p Men uansett, det ser veldig pent ut. Er dog vanskelig med fargematchene, men nå går det fra midten og utover mot sidene: gult på håndbrekk, midtpute og girmansjett, oransj på setetrekk og enda dypere oransj i dørene. Det er ihvertfall en naturlig overgang!

 

 

Ang. felgene igjen, la diskusjonen strømme! Jeg driver å sjekker opp priser o.l, og desverre må det bli litt styrt av prisen denne gang.. Har brukt litt over budsjettet i vinter... :roll:

Lenke til kommentar

Hei, spennende å lese hva du gjør med bilen din ;)

 

Er ikke noe å legge skjul på at T20`en går som ei bøtte med dritt, men uansett så jeg ville lagt alle motorplaner/ triming på hylla gitt! Å trimme 7A-FE`n koster mye mer enn det smaker. Eneste jeg kunne ha sett for meg er å erstattet 7A-FE`n med en 3S-GE uten at det skal bli alt for mye mekk.. Med 3S-GTE motoren ville det både blitt alt for mye arbeid og effekt ut å går! Da bør bremser og oppheng oppgraderes tilsvarende st205. Dette blir selvfølgelig veldig kostbart.

 

stå på videre ;)

Lenke til kommentar

Om jeg skal skifte motor tror jeg at det er like greit å slenge en 3S-GTE nedi med det første? Istedet for å tenke at man har kjøpt det som var nesten best, og angrer på det. Men tror det tar litt tid før dette med motor skjer gitt! Først er det eksos som skal til pers, samt felger + dekk, og senking. Føler på meg at det blir en dyr sommer! :p

 

 

 

Har nå sendt en mail til Sharif's, og spurt om de kan selge meg felg 5 eller 6. Syntes 5'ern er veldig snasen selv, så det blir nok denne om jeg ikke blir overbevist av noe annet! (hint, hint!)

 

Om 5'ern blir alt for dyr, blir det noe lignende 6'ern.

 

 

Men så er det dette med størrelse på dekka. Jeg tenkte meg 17" og 40 profil, da de veiene jeg kjører på ikke er all verden. Er 18" dårlig valg?

Lenke til kommentar
Null problem å kjøre på 18", men man må kjøre deretter ;)

 

215/35-18 blir vel det opptimale i forhold til rulleomkretsen

vil jeg tro, men det skal jeg sjekke før jeg er bastant..

 

 

Edit: Hva er originaldimensjon på bilen din?

195/65 R14 er org. dim! :)

 

Har nå sendt en mail til Sharif's, og spurt om de kan selge meg felg 5 eller 6. Syntes 5'ern er veldig snasen selv, så det blir nok denne om jeg ikke blir overbevist av noe annet! (hint, hint!)

 

Må si at om det står mellom 5 og 6, ville jeg valgt 5 :)

Ja, 5'ern er nok mer sjeldnere enn 6'ern ute på stripa! :) Men som sagt, det er helt opp til lommeboka å avgjøre.. Håper jeg får en god deal i disse finanskrisetider...

Lenke til kommentar
Da er det nok 215/35-18 som er nærmest med 0,23% mindre diameter ;)

225/40-18 er på grensa med 4,61% større diameter,

noe som gjør at jeg tipper det vil subbe med litt god senk..

Okay, men om jeg hopper ned til 17"?

 

Hva ville du ha valgt? Vil helst slippe å miste tenna pga risting og vibrasjoner i fremtida... :p

 

Skal 5-ern se bra ut, så må du senke bilen brutalt mye. :p

Det gjelder vel alle felger? :p Eller mente du noe spesielt på 5'ern?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...