Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Update!

Da kommer updaten dere har venta på folkens!

 

IMG_4738.jpg

Da var instrumentpanelet ute av bilen! Gadd ikke å ta bilder av alt kaoset i bilen, da dette er irellevant! :)

 

 

IMG_4739.jpg

Litt bilder av dette..

 

 

IMG_4740.jpg

Man tager av glasset.

 

 

IMG_4741.jpg

Inspiserer litt...

 

 

IMG_4742.jpg

Og demonterer litt mer plastikk som gjør det enklere å komme til.

 

 

IMG_4743.jpg

 

 

 

IMG_4744.jpg

Viktig å se hvor nålene sånn ca er! :)

 

 

IMG_4754.jpg

Og for å ta av nålene, brukte jeg to skjeer og litt tørkepapir for å hindre skade på platene under.

 

 

IMG_4753.jpg

Vipper litt med skjeene, og "pop!" så fyker nåla avsted.

 

 

IMG_4749.jpg

Tar ei skive, limer med vanlig limstift og setter den på..

 

 

IMG_4750.jpg

Slik ja!

 

 

IMG_4751.jpg

Ta av beskyttelsespapiret og sette på nålene igjen (helst sånn de satt før :p )

 

 

IMG_4755.jpg

Gjør det samme med resten...

 

 

IMG_4756.jpg

Og man ender opp med noe slikt..

 

 

IMG_4757.jpg

 

 

 

IMG_4759.jpg

 

 

 

IMG_4760.jpg

 

 

 

 

 

Og det endelige resultatet kommer straks, må bare ta bilde! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildeupdate!

 

 

Er dere klare?

 

 

Helt sikker? Spenn dere fast!

 

 

 

IMG_4765_resize.jpg

Slik ser det ut uten lys, og med blitz. Dårlig bilde, men så skrur vi av blitzen og setter på lysene..

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4767_resize.jpg

 

 

IMG_4768_resize.jpg

Uten lys i nålene

 

IMG_4769_resize.jpg

Med lys i nålene (Skal bytte ut lyset med hvitt eller rødt!)

 

IMG_4770_resize.jpg

 

 

 

Ka tycks?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Takk skal dere ha! :) Er veldig fornøyd med det selv, det ser jo så mye bedre ut...

 

 

Ligger litt mer arbeid i det enn bildene viser! :) Men er man nøye og tålmodig går arbeidet bra.. :)

 

 

Neste steg på min bil er nå sentrallåsen, og kable kablene til speedometeret skikkelig. "Heiv" det nærmest bare inn i går, da jeg måtte få det ferdig til dagen etter da jeg trengte bilen.

Lenke til kommentar

Update!

- Sentrallås er flott! -

 

 

 

Jepp, og da kom dagen hvor jeg skulle montere sentrallåsen i bilen. Dette trodde jeg var ganske greit å få gjort, og jeg tenkte jeg skulle bruke en ettermiddag på det. Men ettersom jeg hadde planlagt å kable og ordne skikkelig i bilen etter det styret med speedometeret, tok jeg skikkelig tak og gjorde en onkli' jobb!

 

 

IMG_4774.jpg

Tok av dørtrekket, og tok av litt av plasten på innersiden som beskytter mot fuktighet o.l.

 

 

IMG_4775.jpg

Sjekket hvor jeg kunne ha pumpene, og passet på at jeg fikk på dørtrekket i samme slengen.

 

 

IMG_4777.jpg

Og deretter skrudde jeg hele stasen fast. Brukte mye gummigreier(som er på baksiden av dempemattene bl.a) som tetter godt mot vann og fuktighet på skruene jeg brukte! Slang også på et lag med vibrasjonsdempende matter under pumpa, så jeg ikke hører så mye støy når den går.

 

 

IMG_4778.jpg

Så må det kables da! Fikk en fin bunt med kabler som skulle finne veien rundt i dører og kanaler.

 

 

IMG_4780.jpg

Kablene er litt for korte for min plan, så jeg må ty til lodding og krympestrømper!

 

 

IMG_4781.jpg

Klippe litt..

 

 

IMG_4785.jpg

Utstyr..

 

 

IMG_4786.jpg

Krympestrømper klare til akt!

 

 

IMG_4787.jpg

Ferdig loddet og dratt elektroteip rundt, slik som japsene gjør!

 

 

IMG_4788.jpg

Var noe dritt å få kablene igjennom denne her..

 

 

IMG_4789.jpg

Oversikt..

 

 

IMG_4790.jpg

Kablene og relee til speedometeret, dette skal jeg prøve å gjøre pent med el teip osv slik at det ikke er "jalla" bak dashbordet. Ordentlig jobb liker vi best!

 

 

IMG_4791.jpg

Der har vi hovedboksen til sentrallåsen. Ved siden av den festet jeg også relee til speedometeret. Pent og ryddig!

 

 

 

Har kun tatt den ene døra, da det er skikkelig jobb dette her.. :) Men det fungerer ypperlig! Er også mulighet for å koble til blinklysa, så dette skal jeg gjøre når jeg finner ut hvordan.

 

 

 

 

Enda et prosjekt jeg kan merke "Done!" i lista! :D

Lenke til kommentar

Var det mye jobb med å montere sentrallåsen? Har selv lenge vurdert å kjøpe fjernstyrt sentrallås + alarm fra ebay og montere. Jeg har jo sentrallås montert allerede så jeg regner med at det ikke kan være all verdens til hokus pokus å få til.

 

Du er iallefall grundig når du først setter igang. Lettvindtløsninger som ser jalla ut og fungerer er vanskelig å ta ned igjen å gjøre skikkelig i ettertid, best å gjøre det skikkelig en gang for alle.

Lenke til kommentar
Var det mye jobb med å montere sentrallåsen? Har selv lenge vurdert å kjøpe fjernstyrt sentrallås + alarm fra ebay og montere. Jeg har jo sentrallås montert allerede så jeg regner med at det ikke kan være all verdens til hokus pokus å få til.

 

Du er iallefall grundig når du først setter igang. Lettvindtløsninger som ser jalla ut og fungerer er vanskelig å ta ned igjen å gjøre skikkelig i ettertid, best å gjøre det skikkelig en gang for alle.

På min BMW E39 var det intet problem å montere fjernstyrt sentrallås iallefall.

Lenke til kommentar

Brian, på bmw'n din sitter styreenheten for en rekke ting, blant annet Sentrallås- bak hanskerommet.

Du kjøper bare den fjernstyringa, lodder deg innpå styrenheten der det skal loddes på. Skal ikke være så veldig masse hokkus pokkus enn det.

 

Alarmen er det nok litt mer strev med. Om det skal kobles opp sensorer, eventuelt koble deg på alle dørbryterne etc.

Lenke til kommentar
Var det jeg tenkte, aner ikke hvordan alarm skal legges opp, men sentrallåsen skal vel være grei. Men nå skal jeg ikke kapre tråden lengre. :D

Åpne en egen tråd, så får du nok hjelp der også :thumbup:

 

On topic: Meget bra utført arbeid. Går nøye tilverks, det er jo positivt.

Hvor kjøpte du sentrallås fra?

Kjøpte det fra meg :innocent:

Importert fra utlandet, har noen igjen hvis noen er interessert :)

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update!!

- småtteri denne gangen ja -

 

 

Yess, har lenge sliti med denne såkalte susinga i høyttalerne. (Også kalt støy) Har hatt det siden jeg monterte opp anlegget, men som vi sier; jeg dreit rett og slett i det. I går tok jeg beina fatt og kjørte en tur på Elkjøp for å kjøpe litt kabler, for å jorde bedre i motorrommet blant annet.

 

Gikk til innkjøp av en 35kvmm kabel, og regnet med at dette var tilstrekkelig nok.

 

 

 

IMG_4819_rz.jpg

Her har vi vidunderet.

 

 

IMG_4820_rz.jpg

Etter å ha smelt på noen sko og litt krympestrømper ble de slik.

 

 

IMG_4821_rz.jpg

Og her ble den plassert.

 

 

Skal ta litt mer kabling nedi der snart også, men prioriterer jordinga først!

 

 

 

Tok også å byttet jordingskabelen fra forsterkeren. Denne var litt mindre enn plusskabelen når jeg koblet det sammen, så nå blir det likt dimensjonert. Jorda i støtdempertårnet. Forskjell? Nei.. Støyen ble ikke borte! :mad:

 

 

 

 

 

Så, har jeg begynt på et annet prosjekt i bilen. Spente nå? Ja, dere må tro jeg er gal som gjør dette.

 

 

Here it goes.

 

IMG_4795_rz.jpg

Planen var å ta et stk plastikkpanel fra midtkonsollen og trylle litt med den. Dere ser ingrediensene på bildet.

 

 

IMG_4796_rz.jpg

Yeah, så tar vi og blander de sammen...

 

 

IMG_4798_rz.jpg

Klippe litt er også fint..

 

 

IMG_4799_rz.jpg

Ikke minst, sy litt...

 

 

IMG_4801_rz.jpg

Nærmer seg...

 

 

IMG_4802_rz.jpg

Og DER har vi det ferdige resultatet. Kan nevnes at jeg fikset litt mer på hjørnene i ettertid, da det ser litt jalla ut her. Mulig få legger merke til det, men jeg var så plaget med det at jeg måtte til med nåla igjen!

 

 

Grunnen til at jeg har sydd dette sammen, er at dette ble litt enklere enn å trekke det på vanlig måte med kontaktlim. Kontaktlim er sånn at man limer på begge flater, klæsjer de sammen og da sitter de. Du kan ikke justere så mye, og det trenger jeg ihvertfall på noe sånt. Mulig noen andre kan trekke det perfekt med lim, men ikke jeg! :p

 

 

 

Her kommer det en serie med bilder fra bilen. Skal trekke om panelet som spilleren sitter i også, men bilen er på verksted, og jeg skal til Hellas en tur med dama i høstferien :)

 

 

 

IMG_4804_rz.jpg

 

 

IMG_4805_rz.jpg

 

 

IMG_4808_rz.jpg

 

 

IMG_4817_rz.jpg

 

 

 

 

 

 

Ka tycks? :)

Lenke til kommentar

Pioneerspiller du har? Jeg har et flott Reodor-Felgen-tips for å fjerne susing i høyttalerene: Ta en liten ledningsstump på rundt 4 cm , fest denne i en skrue bakpå spilleren og fest den andre enden i kontakten på RCA-kableen som går til ekstern forsterker. Sikkert litt vanskelig forklart, men du finner nok ut av det.

 

Funker nok på andre spillere òg regner jeg med ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...