Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update!!

- Denne gangen skjer det litt fancy stuff! -

Okay, jeg har montert de hvite sideblinkerne. Var litt klundring, da dette er uoriginale deler. Litt stress med plassform osv, så jeg måtte file bittelitt på dem.

IMG_4706.jpg

De gamle, fæle blinklysene.

IMG_4707.jpg

Ut med den!

IMG_4711.jpg

Ut med pæra!

IMG_4712.jpg

På med det nye..

IMG_4730_resize.jpg

Slik ble det..

IMG_4728_resize.jpg

Annen vinkel..

Og i mørket:

IMG_4713.jpg

IMG_4714.jpg

IMG_4719_resize.jpg

IMG_4721.jpg

Det ble bra til slutt! En helhetlig oppgradering i forhold til det gamle. De sitter dog ikke 100% fast slik som de gamle, da gummipakningen er litt for tykk til at den kommer på plass. Har kjørt noen dager med dem alt, og har enda ikke detti av, så da regner jeg med at de sitter godt nok! :)

-

Jeg har ikke vært på latsida når det kommer til mekking på bilen i det siste! Har dempa ferdig dørene nå, og hadde litt overskuddsmatter til å dempe i baksetene også. Tok og støvsugde bilen grundig også, (innebar å ta ut alle setene og ta teppet på gulvet skikkelig) Sjekk ut bildene!

IMG_4722_resize.jpg

Slik ser det ut før jeg begynner. Veit at monteringa av elementene ser litt "køstom" og "Reodor Felgen" ut, men det funker fjell, og det er få som skal se bak der.

Under dette stadiet måtte jeg også ta ut seter og alt mulig baki der. Litt morro å se hvordan bilen er oppbygd!

IMG_4698_resize.jpg

Her ser dere hvordan det er...

IMG_4724_resize.jpg

På med dempematter i sidene..

IMG_4725_resize.jpg

Enda ett bilde ja..

IMG_4726_resize.jpg

La på et lag med akustisk dempende matte også, men har tydeligvis glemt å ta bilde av det. Her har jeg fått på litt av setene igjen etter operasjonen.

Nå som bilen er ganske dempet fra dørene, og baki merker jeg faktisk stor forskjell. Er ikke så mye bråk og sus lenger, noe som er deilig. Litt mer "Mercedes" feeling! Kan ta opp en video som illustrerer forskjellen på lyddempet og ikke lyddempet metall. Er en vanvittig forskjell, så jeg anbefaler mange å gjøre dette her! Demper også mye mer enn vanlige asfaltmatter som produsentene kliner på.

-

Enda ikke ferdig med updaten? Neida, fikk nemlig ei spennende pakke i posten idag...

IMG_4731_resize.jpg

Hva tror dere disse flotte boksene inneholder? (Posen er noe jeg har bestilt til en kompis av meg)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Brian vant! :w00t: Neida...

Det er ei en 1001hk i lommeformat, eller en tuning boks.

Her har dere fasiten:

IMG_4732_resize.jpg

Den største esken inneholder et sentrallås-sett.

IMG_4733_resize.jpg

Med VAG-look nøkler, som er ganske like VW, Audi osv.

Gleder meg til å få dette montert!

IMG_4734_resize.jpg

Så er det den mindre esken, som er litt mer interessant..

IMG_4735_resize.jpg

Vi åpner den opp i spenning.. Hva er det?

IMG_4736_resize.jpg

Jo, jaggu er det ikke noen vakre plasmaskiver som venter på å bli montert!

IMG_4737_resize.jpg

Driver å monterer i skrivende stund! Update kommer fortløpende! :)

Lenke til kommentar

Litt overkill med 260 kansje? :p

Aner ikke hvordan det er med din bil, men iallefall var det noe herk å ta ut instrumentpanelet på min bmw. Egentlig skal man ta av rattet, men jeg fikk lirka det ut etter en god stund, og lirket det på plass igjen etter enda lengre tid.

Har du muligheten til å ta ut kun glasset eller må du ta ut hele boksen?

Lenke til kommentar

Hehe, har du ganske korte ledninger bak også? Husker jeg ble lettere forbanna på at de var så korte at jeg nesten måtte halvveis ødelegge hånde får å få den bak og koblet på mens den var halvveis inni. Men du får den nok på plass skal du se, blir verdt strevet når du har noe pent å se på hver gang du skal kjøre en tur. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...