Gå til innhold

Grønn skjerm på film gjennom scart

buzo

Anbefalte innlegg

Sony har tydeligvis lagt inn en slags sperre for å se dvd film gjennom scart utgangen på PS3. Hele skjermen blir grønn når man setter inn en dvd. Dette synes jeg er idiotisk, det er langt fra alle som har mulighet til å kjøpe flatskjerm til flere tusen. Jeg har et vanlig 32" tv, og skulle gjerne hatt mulighet til å se dvd på PS3'en. Jeg vet at det er mulig å få vanlig bilde gjennom kompositt, men det er ikke aktuelt. Jeg har kjøpt en rgb scart kabel som jeg bruker.

Er det noen som vet om det er mulig å fjerne/omgå denne idiotiske sperren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, husker en kompis av meg hadde samme problemet en gang, men da var det med en dvd-spiller. I instillingene så var bildet satt til å bli overført via Y/Cr/Cb-kabel (tror det er komponent), og når man satt til scart så ble bildet riktig. Sikker på at det ikke er det som har skjedd?

Lenke til kommentar
Hmmm, husker en kompis av meg hadde samme problemet en gang, men da var det med en dvd-spiller. I instillingene så var bildet satt til å bli overført via Y/Cr/Cb-kabel (tror det er komponent), og når man satt til scart så ble bildet riktig. Sikker på at det ikke er det som har skjedd?

vanlig scart skal du kunne spille av med vanlige farger. Men ikkje gjennom RGB, da blir alt grønt. eg har ein bryter på RGB kabelen min så eg kan svitsje over til scart når eg skal sjå film. Men da blir bildet så rævva att eg heller bruker xboxen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...