TheBoxhead Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 For ca 3mnd siden kom det to gutter til verden. Siden den tid har det blitt utrolig mange bilder. Det er ikke veldig enkelt å ta virkelig bra bilder men jeg øver og øver. Poster derfor to bilder som jeg tok ikveld, dessverre ble magnus litt ute av fokus og sånn generelt så er det nok mye som kan gjøres bedre. Ønsker derfor litt konstruktiv kritikk om hva som kan gjøres bedre osv. Det som er vanskelig er at man har nesten umulig kort tid til å ta et virkelig perle bilde Men gir meg ikke før jeg har to bilder som kan rammes inn og henges på veggen. Magnus: Henrik: Bilder er tatt med Eos350D Sigma F2.8 70-200mm EX DG APO MACRO Sigma Blitz EF 530 DG Super Exif 1/60sec f2.8 Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Tillater meg en liten bump på denne. Er det virkelig så dårlig at ingen vil gi meg litt input ? Uansett så lurer jeg på om det fungerer best med mørk bakgrunn.. kansje lys er bedre ? Eller burde jeg legge portrett foto på hylla og gå over til snapshots ? Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Heisann! Har da sett mye verre Ville prøvd med noe mere spennende lys, det var flatt og kjedelig. Jeg har ofte brukt lys fra vinduene, det er mykt og er veldig fint til portretter. Manglet litt på det tekniske, hadde nok hjulpet en del med en runde i photoshop i tillegg. Syntes også saueskinnet i forgrunnen ble litt forstyrrende. Også har jeg det poitive: Bra at du har gått langt ned så du kommer i øyehøyde, fint at barna ser gjennom og ut av bildet slik at man kan følge blikket. Svart eller hvit bakgrunn er det vel delte meninger om. Syntes selv der er best med en lys bakgrunn til barn. Håper det kan hjelpe deg litt på vei Mvh Gert A Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Flottings ! Skal jobbe litt med lys, prøve å få noe naturlig ifra vinduer eller evt en lampe plassert over dem. Saueskinnet er jeg også enig i. Må prøve å finne noe annet ser jeg i etterkant. Problemet er at dette må i utgangspunktet stå helt klart, da tvillingene ikke er blide så altfor lenge av gangen Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Problemet er at dette må i utgangspunktet stå helt klart, da tvillingene ikke er blide så altfor lenge av gangen Hehe, de små kan være krevende og få gode bilder av ja. Med litt prøving og feiling kommer det ganske fort og syntes du er godt på vei. Et annet tips når du bruker blitz er og reflektere den via taket eller en lys vegg hvis ikke du har gjort det. Pleier og bli ganske greit lys av det også når du får det til Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 pelsen nederst. hva er vitsen med den? forteller den noe, som jeg ikkje forstår? Forstyrrer meg gjør den i alle fall. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 pelsen nederst. hva er vitsen med den? forteller den noe, som jeg ikkje forstår? Forstyrrer meg gjør den i alle fall. Jeg pøvde å få et bilde av pelsen, men så kom det noen unger i veien. Det er lov å gi kommentarer på en skikkelig måte, trenger ikke å være så nedlatende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå