hennigolsen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei! Det har oppstått et meget irriterende problem på netterverket mitt. Det hele begynte for ca. en mnd siden, da jeg plutselig mistet muligheten til å bruke internett. Typisk situasjon hvor det skjer: Jeg starter Pcen, logger meg inn i et onlinespill, spiller i ca. 30 min, da trenger jeg en pause og ALT+TAB`er ut i Windows og starter mozilla. Det som skjer da er at mozilla vinduet bare er hvitt, samme hvilken adresse jeg går til (google.no, vg.no etc). Får ikke beskjed om at siden ikke kunne lastes eller noe, siden er bare hvit. Akkurat det samme skjer hvis jeg bruker Internett explorer. Men jeg kan uten problemer ALT+TAB`e tilbake inn i onlinespillet, og spille videre. Det merkelige er at hvis jeg så avslutter onlinespillet og så starter spillet opp igjen, så får jeg ikke kontakt med server. Et annet eksempel for å illustrere: Jeg starter Pcen, starter opp Utorrent og begynner å laste ned X, jeg går på butikken og er tilbake etter 1 time. Nedlastningen holder framdeles på helt problemfritt, men jeg kan ikke bruker mozilla/explorer eller noe annet program som er avhengig av å koble seg til internett! Hvis jeg så avslutter torrent-programmet og starter det, fungerer det ikke lenger.. Den eneste måten jeg kan fikse problemet på er å restarte PC eller å ta en relog av Windows! Det fungerer ikke å restarte router, kjøre cmd->ipconfig/release->ipconfig/renew, eller å reparere tilkoblingen. Jeg er NØDT til å starte PC på nytt, eller ta en relog av Windows. En annen ting som er merkelig, er at jeg framdeles kan: cmd->ping google.no osv. Det fungerer fint, men jeg får ikke brukt internett! Jeg tok en kopi av "cmd->ipconfig/all", når jeg hadde tilkoblingsproblemet, den ser slik ut: Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\Documents and Settings\Anders>ping google.no Pinger google.no [216.239.59.104] med 32 byte data: Svar fra 216.239.59.104: byte=32 tid=54ms TTL=239 Svar fra 216.239.59.104: byte=32 tid=55ms TTL=239 Svar fra 216.239.59.104: byte=32 tid=54ms TTL=239 Svar fra 216.239.59.104: byte=32 tid=75ms TTL=239 Ping-statistikker for 216.239.59.104: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 54ms, maksimum = 75ms, gjennomsnittlig = 59ms C:\Documents and Settings\Anders>ipconfig/all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : aho Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Lokal tilkobling 2: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Comp lete PC Management NIC (3C905C-TX) Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-0A-5E-20-CA-29 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.1.106 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 195.159.0.100 Leasingavtale mottatt. . . . . . : 30. mars 2008 19:34:47 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 31. mars 2008 19:34:47 PC spec: WIN XP med nyeste SP og oppgraderinger. Linksys WRT54G v3.1, med nyeste upgrade. Nextgentel 6mb linje. Kjører Er det noen som har hatt tilsvarene problemer, eller har synspunkter som kanskje kan hjelpe meg? Jeg har vært i kontakt med både Linksys og Nextgentel, de mener problemet ligger på PC`en min. Jeg vet ikke..har prøvd alt nå! Til og med å sette inn et nytt nettverkskort! Mvh Anders Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Kan være problemer med PC ja. Ville prøvd winsockfix for sikkerhets skyld. En annen ting du kan prøve er å scanne systemfilene. http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html Lenke til kommentar
hennigolsen Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Hei igjen! Winsocketfix har jeg allerede prøvd, det hjalp ingenting. Har ikke tilgang til Windows Xp CD for tiden, så sfc /scannow får ikke fullført. Uansett, har brukt HijackThis, og dette fikk jeg som resultat: Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA) Scan saved at 02:36:07, on 31.03.2008 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe C:\Programfiler\Bonjour\mDNSResponder.exe C:\Programfiler\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE C:\RECYCLER\svchost.exe C:\Programfiler\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE D:\Games\Conan Hyborian Adventures\AgeOfConan.exe C:\Documents and Settings\Anders Hennig-Olsen\Skrivebord\HiJackThis_v2.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: Koblingshjelpeprogram for Adobe PDF Reader - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file) O2 - BHO: TransactionProtector BHO - {C1656CCA-D2EA-4A32-94AE-AE0B180E6449} - C:\Programfiler\Trend Micro\TrendSecure\TransactionProtector\TSToolbar.dll (file missing) O3 - Toolbar: Transaction Protector - {E7620C98-FCCC-40E5-92EC-C7685D2E1E40} - C:\Programfiler\Trend Micro\TrendSecure\TransactionProtector\TSToolbar.dll (file missing) O4 - HKLM\..\Run: [userFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe" O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE O4 - HKLM\..\Run: [unlockerAssistant] "C:\Programfiler\Unlocker\UnlockerAssistant.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Help] C:\RECYCLER\svchost.exe O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Programfiler\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe" /hide /waitservice O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe" O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe" O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033 O4 - HKCU\..\Run: [Octoshape Streaming Services] "C:\Programfiler\Octoshape Streaming Services\Anders Hennig-Olsen\OctoshapeClient.exe" -inv:bootrun O4 - HKCU\..\Run: [MsgCenterExe] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Real\Update_OB\RealOneMessageCenter.exe" -osboot O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing) O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing) O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe (file missing) O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe (file missing) O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Messe...nt.cab56907.cab O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{A997F2F8-A3CF-419E-9847-4AD041DA8B48}: NameServer = 195.159.0.100 O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll O22 - SharedTaskScheduler: inquisitionist - {12a8c4e6-06c8-4ab3-9274-a0cde148e3da} - C:\WINDOWS\system32\clbrcek.dll (file missing) O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programfiler\Bonjour\mDNSResponder.exe O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Programfiler\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Programfiler\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe -- End of file - 7473 bytes Jeg kan ikke "lese" noe særlig ut ifra dette, men er det noen som kan det? Setter stor pris på hjelp! mvh, anders Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvis du mistenker at maskinen er eller har vært infisert så kan du prøve en online virusscanner. F.eks her: http://housecall.trendmicro.com/ Ellers finner du sikkert en bedre kategori enn nettverk å poste slike hijacklogger :-) Lenke til kommentar
hennigolsen Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Har allerede kjørt trend sin online scan, alt er som det skal på den siden. Visste ikke at det var feil kategori jeg posta i, er jo et nettverksproblem(?) Tenkte kanskje at en hijackthis log ville være informerende. Beklager isåfall at jeg posta her. Hvor foreslår du jeg poster? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131 Ikke noe å beklage, men tipper du finner mer ekspertise der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå