Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan hindre selvmord

Gjest Guest_salsa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_salsa_*

Jeg har en venn som jeg mistenker nylig har prøvd å ta selvmord. Bør jeg fortelle dette direkte til han? Hvordan bør man forholde seg til slike personer for å hindre et nytt selvmordsforsøk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt mange sånne tilfeller i livet mitt:) å det jeg vil annbefale er å gi personen en grunn til å leve.. begynd å involver deg mer i denne personen. spør ting som: hvordan går det? osv. men det viktigaste er å få personen til å tenke på noe annet

Lenke til kommentar

Det greieste er faktisk å spørre vedkommende direkte om dette, kan kanskje være litt vanskelig å snakke om, men det viser seg faktisk at de fleste som sliter med selvmordstanker faktisk ønsker å prate med andre om det.

Dersom du er i tvil om han står i fare for å ta sitt eget liv, så må du ikke nøle med å kontakte lege eller politi.

Her kan du lese mer:

http://home.online.no/~kneshei/selvmord.htm

Endret av Bluesky
Lenke til kommentar

Jeg synes du skal gi ham frie tøyler til å gjøre hva han vil, bare forklar for ham at dette er et valg du tar EN gang i livet.

Selv har jeg mista min vel av venner de siste tre åra. Det er ille å vite ALLE tingene som kunne ha vært gjort annerledes, men når sola går ned er det deres valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...