Gjest Guest_salsa_* Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg har en venn som jeg mistenker nylig har prøvd å ta selvmord. Bør jeg fortelle dette direkte til han? Hvordan bør man forholde seg til slike personer for å hindre et nytt selvmordsforsøk? Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 har hatt mange sånne tilfeller i livet mitt:) å det jeg vil annbefale er å gi personen en grunn til å leve.. begynd å involver deg mer i denne personen. spør ting som: hvordan går det? osv. men det viktigaste er å få personen til å tenke på noe annet Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Det greieste er faktisk å spørre vedkommende direkte om dette, kan kanskje være litt vanskelig å snakke om, men det viser seg faktisk at de fleste som sliter med selvmordstanker faktisk ønsker å prate med andre om det. Dersom du er i tvil om han står i fare for å ta sitt eget liv, så må du ikke nøle med å kontakte lege eller politi. Her kan du lese mer: http://home.online.no/~kneshei/selvmord.htm Endret 30. mars 2008 av Bluesky Lenke til kommentar
citronen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg synes du skal gi ham frie tøyler til å gjøre hva han vil, bare forklar for ham at dette er et valg du tar EN gang i livet. Selv har jeg mista min vel av venner de siste tre åra. Det er ille å vite ALLE tingene som kunne ha vært gjort annerledes, men når sola går ned er det deres valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå