Keltern Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Har en gammel pc med et like gammel XFX-kort, der jeg hadde tenkt å bruke s-video utgangen til tv'en, slik at jeg kunne styre musikken der i stedet for på min tilhørende, gamle crt-skjerm! Nå er også tven ganske gammel, så jeg har ikke mulighet til å bruke VGA eller DVI direkte.. S-video utgangen på dette kortet er noe spesiell, slik at en vanlig s-videokabel er ubrukelig. Dette pga at utgangen på skjermkortet antageligvis er lagd for litt mer enn vanlig s-video, i hvert fall kan det se slik ut. Den sorte "tappen" som sitter i en standard s-videokabel er det da ikke noe plass til i utgangen og den overgangen som må til er ikke jeg kar om å finne igjen, ei heller få tak i... Er det noen som har noen smarte tips her, om man ser bort fra at jeg burde gått til anskaffelse av litt nyere utstyr? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det er ganske enkelt. Knekk av den svarte tappen på en vanlig s-video kabel og plugg den i Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Hehe! Har tenkt tanken, men har lagt den fra meg i frykt for å ødelegge skjermkort eller annet med det.. Det er ikke verre altså? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Nei, de 4 pinnene på kortet som brukes til å sende s-video signalene er de samme som på en standard s-video kontakt. De ekstra pinnene på kontakten til kortet brukes som oftest til feks. kompositt-signal. Noen kort har også kontakter for video inn. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Vi får satse på det.. For da blir det nok en forlenger på s-videon strax.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Forlenger? Jo flere kontakter, jo dårligere signal. Istedet for en forlenger, bør du heller kjøpe en ny kabel som går direkte fra PCen til TV'en uten ekstra skjøter. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Forsåvidt, men nå er poenget bare å få bilde, slik at jeg kan få styrt spillelister.. Trenger ikke mer enn det! Men jo, finner jeg en stk s-video som er passe kort/lang, så prøver jeg selvsagt å gå for en det fremfor overganger, forlengere etc.. Men takk for hjelpen/bekreftelsen på at det bare er å nappe ut tappen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå