Gå til innhold

River meg i håret over XFX "S-video"

Anbefalte innlegg

Har en gammel pc med et like gammel XFX-kort, der jeg hadde tenkt å bruke s-video utgangen til tv'en, slik at jeg kunne styre musikken der i stedet for på min tilhørende, gamle crt-skjerm! :p

Nå er også tven ganske gammel, så jeg har ikke mulighet til å bruke VGA eller DVI direkte..

S-video utgangen på dette kortet er noe spesiell, slik at en vanlig s-videokabel er ubrukelig. Dette pga at utgangen på skjermkortet antageligvis er lagd for litt mer enn vanlig s-video, i hvert fall kan det se slik ut. Den sorte "tappen" som sitter i en standard s-videokabel er det da ikke noe plass til i utgangen og den overgangen som må til er ikke jeg kar om å finne igjen, ei heller få tak i...

Er det noen som har noen smarte tips her, om man ser bort fra at jeg burde gått til anskaffelse av litt nyere utstyr? ;)

post-91152-1206910503_thumb.jpg

post-91152-1206910537_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, de 4 pinnene på kortet som brukes til å sende s-video signalene er de samme som på en standard s-video kontakt. De ekstra pinnene på kontakten til kortet brukes som oftest til feks. kompositt-signal. Noen kort har også kontakter for video inn.

Lenke til kommentar

Forsåvidt, men nå er poenget bare å få bilde, slik at jeg kan få styrt spillelister.. Trenger ikke mer enn det! :)

Men jo, finner jeg en stk s-video som er passe kort/lang, så prøver jeg selvsagt å gå for en det fremfor overganger, forlengere etc..

Men takk for hjelpen/bekreftelsen på at det bare er å nappe ut tappen! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...