Gå til innhold

Skal starte trening... Kor mykje? Og Korleis?

Anbefalte innlegg

Vekter, kondis og alt ditta der...

Korleis starte og korleis utføre...

Har fjell rundt meg og vekter kan skaffast...

Det eg treng er kor mykje, slik det ikkje blir overdreven trening... (slik det går utover skule og slik)

Så eg må sette opp eit treningsprogram...

Treng hjelp her...

EDIT: Er en lett person med lite trening fra før... Har slatters...

Ca. 1.77 høg...

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja du, det var spesifikt. Lykke til, this is hopeless.

Ej svarte på spørsmåla?

Vekte ska eg kjøpe uansett...

Kosthold: Midt på treet... Spiser vell ei frukt kvar dag. Forkost, middag, lunch, kvelds. Spiser ikkje mykje junkfood...

Er vell so og seie litt under normal på vekt....

Lenke til kommentar

Du er ikke i nærheten av å (edit=ha) svart.

Hva er middag? Hva er kvelds? Skriv opp hva du spiser (hva slags matvarer, hvilke mengder). Hvor mange gram karb, prot og fett spiser du i løpet av en dag, og hvor mange kcal tilsvarer dette?

Hva mener du med "kjøpe vekter"? Skal du kjøpe et multigym, et powerrack, en benkpress? Hva?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Hand Manualer? Slik benkpress berre for hand...

Frokost: Ei skive med sylte, ost.

Lunch: Ostehorn med skinke, ost, agurk, tomat.

Middag: Normal norsk mat: Fisk, kjøttboller,

Spaghetti, pizza, taco. En burger av og til.

Reknestykka veit ikkje eg. Kor mage karbohydrat og slikt...

Edit: Ka måte anbefaler du at eg trener styrke?

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er gæli med kostholdet hans, dere er tar nok altfor mye i når det gjelder kosthold. Ser bare det er veldig mye karbohydrater og lite proteiner også er det gjerne litt lite mat.

Edit: Menne trådstarter? er du en av de som trur manualer er nok trening? tren hele kroppen er du snill.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva som er gæli med kostholdet hans, dere er tar nok altfor mye i når det gjelder kosthold. Ser bare det er veldig mye karbohydrater og lite proteiner også er det gjerne litt lite mat.

Edit: Menne trådstarter? er du en av de som trur manualer er nok trening? tren hele kroppen er du snill.

Hvis du mener at 1 skive, et ostehorn og pizza er gode greier, foreslår jeg at du også leser nutrition for newbies på t-nation.

Lenke til kommentar

Altså jeg kan da litt om kosthold og trening. Du må gjerne si HVA som er galt med det da? Raske carbs? Høy GI? balansen mellom carbs og protein? Begrunn så vanlig folk kan skjønne det litt. Trenger ikke slenge ut en link å be folk lese, dette er forsåvidt et forum.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg sitte her å gjenngi informasjon som er godt formulert i tusen artikler allerede? Det kostholdet er ikke i nærheten av å dekket behovet du vil trenge hvis du har tenkt å begynne med vekter, det er for så vidt veldig dårlig om du bare ligger på sofan hele dagen også.

Lenke til kommentar

Dette har gått over styr...

Spurte om korleis trene.. Treng faen ikkje å vite karbohydrater i ost for å gjere det!!!

Kva må eg ha for å trene heile kroppen...

Jogging: Beina

Manualer: Armer

Sit-Ups: Mage

Push-Ups: Armer

Men er der andre måter?

Lenke til kommentar

Kosthold er kroppens drivstoff. Uten drivstoff kan du ikke bygge muskler.

Ville du prøvd å kjøre en bil uten å ha fyllt opp tanken?

Når det gjelder treningen, hold fokus på baseøvelser. Joggingen trener ikke bein. Knebøy trener bein. Igjen, hvis du leser artikkeln om trening, som jeg nevnte ovenfor, vil du få mye gratis. Ta også turen innom treningsforum.no, og søk der.

Edit.

Vil absolutt anbefale at du begynner på et senter hvis du har muligheten til det. Hvis du skal skaffe deg stang, skiver, manualler, benk, rack osv på egenhånd, blir det fort veeeeldig dyrt.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Kjøp inn en olympia stang + benk (google it) et par manualer og du har så og si det viktigste.

Her for du kjørt nesten alt. Biceps, Triceps, Bryst, Rygg, Skuldre, Bein.

Vis du vil vite hvordan du utfører øvelsene ta en tur innom www.coopersguns.com

Prøv å få gjort disse øvelsene; Markløft, Benkpress, Arnoldpress/Militærpress og Knebøy. Fyll på med biceps og triceps øvelse vis du finner det nødvendig.

Jogging forbrenner fett, det bygger ikke muskler. (Med et svart og hvitt perspektiv)

Men som andre har påpekt, kosthold er viktigst.

Til frokost legg på et par skiver, kan ikke få nok trege karbs.

Lunch ser helt greit ut.

Legg inn et måltid rundt 2 tida også.

Middag helt fint

Vis du trener etter middag, pass på når du kommer hjem at du skal ha i deg mye karbohydrater og proteiner.

Prøv å spis 5-6ganger hver dag.

PS: Stian89, Hva skal man med et forum vis man bare for slengt i trynet " Anbefaler at du leser gjennom traning for newbies og nutrition for newbies på t-nation.com"

Lenke til kommentar
Dette har gått over styr...

Spurte om korleis trene.. Treng faen ikkje å vite karbohydrater i ost for å gjere det!!!

Kva må eg ha for å trene heile kroppen...

Jogging: Beina

Manualer: Armer

Sit-Ups: Mage

Push-Ups: Armer

Men er der andre måter?

Kosthold er alfa og omega om du skal komme deg ordentlig i gang... Hvorfor tror egnetlig folk at push ups går på armer? Push ups er mest på bryst, og det der kan jo egnetlig ikke kalles ett program engang... hvis du ikke vil dra på ett gym så kjøp det ihvertfall ei olympia-stang som nevnt over meg, knebøystativ og benkpress, da kan du komme langt med det, hvis du har litt vekter... men blir nok billigere og bedre og dra på ett treningssenter....

Skal du satse holder det ikke med jallamekk i garasjen, med mindre du har Rocky Balboa gener og liker og trekke folk rundt i ei hestevogn for treningens skyld.. ;)

edit: trykkleif

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...