Avon657 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Du har fått mange gode tips her, og du er på god vei. Du satt oprinnelig opp et budsjett, og blant annet valg av cpu gjør at du bikker over. For ditt brukt vil du _ikke_ merke forskjell om du tar en Q6600. I tillegg vil du måtte vente litt for å få en Q9450 foreløpig. Du sier du ikke skal klokke, men jeg kan love deg at du får en Q6600 opp til hastighetene til Q9450 om du legger ned totalt en time til litt lesing, og en rask tur inn i bios. Det finnes mange tråder her inne med informasjon. Har du vurdert å kjøpe en annen cpu-kjøler? Tenker litt på støy her, men også litt på temperatur. Hva gjelder grafikkkort: Kjører et GTX med en 24" fra Dell, og det fungerer veldig godt. Jeg har rundt 60fps i snitt i COD4, med en E6600 klokket til 3,4GhZ. Den holder fint for mitt bruk på en 24", og jeg driver stort sett med litt gaming, en del office-bruk grunnet utdanning, og en del filmtitting og litt redigering. Hei! Ja, mange fine tips har jeg fått, det har sikkert også vært vanskelig å gi meg tips fordi jeg har jo ikke visst hva slags maskin jeg skulle bygge, eller hva jeg hovedsaklig skal bruke den til, men det har jeg funnet ut nå heldigvis. Mest musikkprogram og litt spilling COD4. Nå har jeg endelig landet på Q6600 og den er spikret 100% Det er ihvertfall en start. Takker for tips som gjorde meg tryggere. Overklokking har ligget så langt fra meg i tankene og det tipset ditt er bra. Takker for det. Driver nå og styrer veldig med hovedkortet. Men det blir iallfall ASUS, ABIT, eller Gigabyte. LGA 775, altså disse P35 kortene. så jeg har jo fått krysset av for det ihvertfall. Nå er det bare å finne ut hvilke av disse, tenkt å gå for et kort med integrert skjermkort og forhåpentligvis kunne oppgradere til feks 8800 GT. Men dette spørsmålet har jeg flyttet til HK-forumet så hvis du har muligheten om du kan svare på det spørsmålet der, fordi det det går ut på dette å vente med grafikk-kort som er en genial enkel løsning for meg. Ja, tror jeg får hjelp av en venn til å overklokke HK. Også helt fantastisk. Her er det mange penger å spare forstår jeg. Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) PC7BSCANDV3er like greit til ditt bruk http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...3&mcat=c432 Ja den er fin! Har myst på den. Så det blir spennende å se hva jeg går for. Lian Li står høyt i kurs hos meg. Det er så kult at man får så mange muligheter å bygge videre med. Takker for tipset. Jeg skal prøve å lage en meget stillegående maskin men som ikke blir for varm så jeg må lese litt om kabinettet først. Men Lian li er solide ting. Endret 6. april 2008 av Kjøttmunn Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Mitt system i tankene foreløpig. Bare en skisse. Intels Q6600 (Overklokke til ca. 3 MHZ) Abit IP35 PRO Os disk: Raptor 10.000 Rpm 150GB eller 75GB 2 stk. Samsung SATA 7.200 rpm i RAID 1 Grafikk-kort 8800GT (kanskje vifteløst) 4 gb ram( Har ikke peiling på hva slags HZ og case latency enda) (Tar det opp i RAM-forum) 500 w strømforsyning Lian LI Midi-tower ATX OS: XP pro 32 bit. men klar til å oppdatere til Vista når driverene som jeg er ute etter har kommet. Endret 8. april 2008 av Kjøttmunn Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Dette er den nye handlevogna og håper den blir endelig. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69798 Håper noen kan se over at det ser greit ut. Minnet var ikke å finne i prisguiden men er G.SKILL 4GB DDR2 Kit (2x2GB) PC2-8000 1000MHz Non-ECC CL5 Som er godkjent av Abit. Endret 30. april 2008 av Kjøttmunn Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Nå er det kjøpt inn og skal snart bygges. Hele pakka kom på 10500,- Litt over budsjett men det er det nok verdt. Takk for hjelpen alle sammen selv om jeg valgte å gå for noen andre komponenter enn foreslått. Dette er den endelige. Over og ut.: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69798. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå