Etern1tyy Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) ya hey. skal ha nytt hovedkort nå, blant annet fordi det jeg har nå er ikke verdens beste, og det har låst bios så jeg kan ikke overklokke... jeg ser på et hovedkort som kan ha SLI (nvidia Geforce 8800GTS støtte), og som jeg kan overklokke en Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz med. Max pris er 3.000... min pc info ser du i signaturen vet så å si nesten ingenting om hovedkort, så bare fortell hva du trenger å vite som jeg har glemt her EDIT: grunnet at jeg vil kortet skal støtte 8800GTS er fordi jeg kjøper den i mai tror ikke det har noen forskjell å si da men EDITx2: må ha minst 4ram "porter", ettersom jeg har 4 rambrikker. Endret 4. april 2008 av Etern1tyy Lenke til kommentar
ducA Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Har du tenkt å kjøre ddr2 eller ddr3 brikker på hovedkortet?? Endret 2. april 2008 av ducA Lenke til kommentar
Spaitzo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 hei sann. Jeg lurer egentlig på det samme som deg. skal ha nytt hovedkort med ny CPU og minne. Har sett på Asus crosshair. --> https://prisguiden.no/product.php?productId=47330 dette er jo et meget godt kort. men så er det jo om jeg skulle ha ventet litt og sett på de nye som kommer ut med PCI Express 2. 4 kjerners prossesor, og DDR3, og hele 3 til 4 PCI exspress porter på kortet. så skal jeg vente lenger eller løp å kjøp?? Lenke til kommentar
Etern1tyy Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Har du tenkt å kjøre ddr2 eller ddr3 brikker på hovedkortet?? vet ikke? hva er forskjellen ? Lenke til kommentar
ducA Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 ddr3 har høyere mhz men litt høyere latencies og enn del dyrere enn ddr2, mens ddr3 er "fremtiden" og ddr2 kommer nok til å begynne å fase ut om 1år eller noe sånt. Lenke til kommentar
Etern1tyy Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 så hva velger jeg ? har DDR2 Minne/Ram, og hovedkortet er for DDR2 minne, og for 8800GTS... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå