Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er reg reima ryke .Primera

Anbefalte innlegg

Hei har en primera P11 2 liters disel 97 mod. Var ute og kjørte en tur da bilen plutselig bare stoppet. Lurer på om det kan være registerreima som er gåen. Hørtes ut som om det var noe som bare sleites,kjørte bare i 30 km i en oppoverbakke da dette skjedde.

Når jeg vrir på nøkkelen så hører jeg bare såm kvin lyd av startmotoren liksom at den ikke har motstand. Siden dette skjedde på fredagen og bilen ble slept til verksted ,har jeg derfor ikke fått sjekket om det var registerreima som er ryke.

Er det reg reima heller kan det være noe annet.

Håper på svar!

Endret av kwillu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble det bråstopp, eller døde den bare ut?

Den døde bare ut, nesten samme lyden som man slår av en borremaskin. Kjørte bare i ca 30km, så mulig at motoren ikke har tatt skade,hørte ikke boe smell heller lignende.

Endret av kwillu
Lenke til kommentar
Dieselmotoren har vel to tannreimer, en til kammen og ei som går til dieselpumpa.

Bensinmotoren har kjede.

Hvis det er slik er det vel heller reima til dieselpumpa som har røket, siden det i følge trådstarter hørtes ut som ei reim gikk av, samtidig som motoren døde ut.

Lenke til kommentar

Det var reg reima som er ryke, Verksted sa at reima var slitte av og at det så ut som at den hadde gnisset borttig noe. Hadde skiftet reim sommer som var på Nissan. Har bare kjørt rund 10 000km så den må nokk ha hvert feilmontert, det blir vel en garanti sak.

Mange tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Det var reg reima som er ryke, Verksted sa at reima var slitte av og at det så ut som at den hadde gnisset borttig noe. Hadde skiftet reim sommer som var på Nissan. Har bare kjørt rund 10 000km så den må nokk ha hvert feilmontert, det blir vel en garanti sak.

Mange tusen takk for svar.

Virkelig reg reima, da er denne motoren så stor klaring mellom ventil og stempel med lik linje med 8v opel motorer.

Lenke til kommentar
Når jeg vrir på nøkkelen så hører jeg bare såm kvin lyd av startmotoren liksom at den ikke har motstand

Typisk når kompen er vekke. Dette skjedde med Hondaen min for noen mnd. siden, startmotor dro turtallet opp noe heftig.(bensinbil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...