Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privat skole - bedre enn offentlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikkje vitsen med å betale for å gå på skule, når ein like godt kan få det gratis. Har ei førestilling om at det gjerne er sossen som går på privatskular. I alle fall i dei større byane...Om det ikkje er bibelskule då.

Private skular er vel ofte internatskular, dersom ein ikkje bur nær den. Interat vert jo lang ifrå det same som å bu på hybel, sidan ein har vaksne folk som passar på.

Lenke til kommentar

Finn ut hvem av de offentlige skolene i nærheten av deg som har best rykte på seg, med tanke på kvaliteten på miljøet, lærerne og undervisningen.

Vet ikke hvor mye privatskolene koster, men spar den utgiften til du skal studere.

Lenke til kommentar
Finn ut hvem av de offentlige skolene i nærheten av deg som har best rykte på seg, med tanke på kvaliteten på miljøet, lærerne og undervisningen.

Vet ikke hvor mye privatskolene koster, men spar den utgiften til du skal studere.

Akademiet koster 7500,- per år og Oslo Private Gymnasium (OPG) koster 20 000,- per år.

Klasseturer, aktiviteter osv. kommer selvfølgelig i tillegg.

Lenke til kommentar

Det er ofte slik at det er flere flinke lærere i private skoler enn de offentlige, jeg sier ikke at det bare finnes dårlig lærere i offenlige skoler, men jeg tør påstå at lærerne på private skoler i snitt er bedre/flinkere enn de i det offentlige.

Jeg vil også tro at det er flere elever på offenlige skoler som gir faen, enn på de private. Dette avhenger selvfølgelig mye fra skole til skole.

Lenke til kommentar

Kan sikkert lønne seg med privat skole, hvis man har foreldre som vil ta den regninga.

Å ta opp lån for å gå der ville jeg vært skeptisk til. Blir nok av lån å betale senere i livet. (med renter)

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...