Pinup Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg går i 10. klasse nå, og har søkt både private og offentlige skoler. Privat: Oslo Private Gymnasium Akademiet Oslo Offentlig: Røyken VGS St. Halvard VGS Hva mener folk ang. private vs offentlige skoler? Og er det noen som har erfaringer med de private skolene jeg har søkt / andre private skoler? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Forstår ikkje vitsen med å betale for å gå på skule, når ein like godt kan få det gratis. Har ei førestilling om at det gjerne er sossen som går på privatskular. I alle fall i dei større byane...Om det ikkje er bibelskule då. Private skular er vel ofte internatskular, dersom ein ikkje bur nær den. Interat vert jo lang ifrå det same som å bu på hybel, sidan ein har vaksne folk som passar på. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Finn ut hvem av de offentlige skolene i nærheten av deg som har best rykte på seg, med tanke på kvaliteten på miljøet, lærerne og undervisningen. Vet ikke hvor mye privatskolene koster, men spar den utgiften til du skal studere. Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Finn ut hvem av de offentlige skolene i nærheten av deg som har best rykte på seg, med tanke på kvaliteten på miljøet, lærerne og undervisningen. Vet ikke hvor mye privatskolene koster, men spar den utgiften til du skal studere. Akademiet koster 7500,- per år og Oslo Private Gymnasium (OPG) koster 20 000,- per år. Klasseturer, aktiviteter osv. kommer selvfølgelig i tillegg. Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det er ofte slik at det er flere flinke lærere i private skoler enn de offentlige, jeg sier ikke at det bare finnes dårlig lærere i offenlige skoler, men jeg tør påstå at lærerne på private skoler i snitt er bedre/flinkere enn de i det offentlige. Jeg vil også tro at det er flere elever på offenlige skoler som gir faen, enn på de private. Dette avhenger selvfølgelig mye fra skole til skole. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Kan sikkert lønne seg med privat skole, hvis man har foreldre som vil ta den regninga. Å ta opp lån for å gå der ville jeg vært skeptisk til. Blir nok av lån å betale senere i livet. (med renter) Endret 30. mars 2008 av O.J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå