carl-erik Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei! Vi er en gjeng som eier en russebuss med 24 V batterier. Bussen skal også ha et aggregat. Forsterkere, høyttalere og delefiltere er allerede anskaffet, og disse får vi fikset med hensyn til strøm. Det jeg trenger råd om er hvordan vi kan forsyne en kommende datamaskin og en 220/110V DJ-mikser med strøm fra. Mikseren er avbildet i vedlegget. Strømkilder vi har til rådighet blir 24V bussbatterier (evt med omformer til 12V). Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 kan jo ha en omformer til 24V dc til 230V ac men disse er dyre. men så er ofte det eletriske inne i mikseren 24 eller 12 V, og viss du da bare kobler forbi likreteren og trafoen så skal dette funke fjell. lurer på om dette også går med pcen men litt usikker Lenke til kommentar
paroa Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Du ser at mixeren skal ha 230/110v rett inn yavel? Du må ha en omformer fra 12v til 230v ja, på pcen kan du bytte strømforsyning til en som fungerer på 24v (www.mini-box.com), denne bruker jeg selv i bilen min http://www.mini-box.com/M2-ATX-HV-140w-Int...amp;category=13 Endret 2. april 2008 av paroa Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 ja men inne i den der viss du åpner lokket finner du en trafo og en likretter. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 yavel er inne på noe. Tror derimot at PCen må ha en omformer siden stasjonære PCer trenger stabile og mange forskjellige spenninger. Laptops har som regel en spenningstilførsel på 18V-19V og jeg tror disse er følsomme mot over/underspenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå