albino2k Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei! Idag når jeg skrudde på PCen skrudde den seg av igjen mens windows startet. Jeg prøvde flere ganger og det samme skjedde. Det første jeg mistenkte var at det var strømforsyningen som var blitt overbelastet eller noe iom at jeg akkuratt hadde puttet inni en viftestyring med av og på knapper til 4 vifter. De 4 viftene gjikk på samme 4-pinskontakt. Jeg byttet strømforsyning, men strømforsyningen som jeg byttet til manglet 6-pins kontakt til skjermkortet mitt. Så jeg startet PCen uten skjermkort og annen strømforsyning og PCen gjikk uten å skru seg av. Så byttet jeg tilbake til mitt orginale skjermkort og orginale strømforsyning og gjikk inn i bios og da oppdaget jeg til min store forskrekkelse at CPU tempraturen var på 112 grader og stigende. Tempraturen fortsatte å stige og pcen skrudde seg av når tempraturen nådde 118 grader. Jeg kjente på CPU kjøleren og det var ikke noe tegn til varme. Jeg prøvde igjen og PCen skrudde seg av når tempraturen nådde 118 grader. Så nå er jeg både fortvilet og forvirret pcen er av typen bygg selv pakkeløsning fra komplett eller denne her om du vil http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294 og er to uker gammel. Er det noen som har noen ide om vha problemet kan være? ps har prøvd google. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Pass på at du har alle kabler tilkoba og at cpu-vifta di er kobla rett på. Håper også du har kjølepasta under cpu-vifta di? Du kan godt prøve å sette ei vifte til å blåse rett på cpu-vifta di. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå