Gå til innhold

Bytte/reparere DVD-stasjon på 360

runesand

Anbefalte innlegg

Jeg låner for tiden en 360 av en kamerat, og så fikk jeg selvsagt problemer med DVD-stasjonen mens jeg lånte den, Unreadable disc i 90% av tilfellene. Det er en av de aller første 360-ene som kom til landet, og han fikk den som en promo av Microsoft, så det er ikke noen garanti eller kvittering vi kan benytte oss av. Siden jeg hadde den i min varetekt da den sviktet skal jeg selvsagt hjelpe ham med å fikse den. :)

Jeg åpner derfor boksen for å rense linsa og smøre mekanikken, som jeg leste kunne være til hjelp. Det hjalp ikke, så nå tror jeg det neste vil være å bytte DVD-stasjonen.

Har jeg forstått det rett at hvis jeg kjøper en identisk Hitachi 3120L (0047DJ står det bak) så kan jeg flytte over kretskortet fra den gamle til den nye, og alt av firmware og koder vil bli med?

Alternativet er å lese ut firmwarenøkkel og skrive til ny drive som jeg har forstått.

Hvor er en bra plass å kjøpe en erstatningsstasjon? Jeg ser de ligger på rundt 500NOK, noe som virker litt dyrt, mulig det er kunstig høyt priset siden disse skal være lett hackbare.

Er det eventuelt mulighet til å kjøpe en annen stasjon, og legge custom firmware på den? Er det noen andre fordeler vi kan få da? (Stillere f.eks.)

Endret av runesand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hadde sett Freonsmurf sin video i all sin lengde, og det var ikke det samme problemet. (Knotten over DVDen er fortsatt på plass på denne)

Så jeg krøp til korset, kjøpte en GDR 3120L og byttet over kretskortet fra denne.

Men jeg får fortsatt samme feilmelding, Unplayable Disc!

Jeg går ut i fra at serienummer og slikt som skal matche befinner seg på kretskortet, men hvis det er en slik mismatch, får jeg da også meldingen Unplayable Disc, eller en annen melding?

DVD-stasjonen jeg fikk fra mobilbutikken.com var merket "New", men så liksom ikke helt "new" ut. Den hadde en liten skrape på toppen, og restene av en sticker foran. Kan det tenkes at jeg har fått en DOA stasjon, eller er det andre årsaker til Unplayable Disc enn akkurat DVD-stasjonen?

edit: Etter å ha prøvd igjen å montere alt får jeg nå konsekvent "To play this disc put it in an xbox 360 console" i stedet for Unplayable disc. Hmf.

Endret av runesand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...