Black Star Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Vet ikke helt om dette er riktig kategori, men jeg fant ikke noen bedre. Mine foreldre skal endre abonnement fra Telenor Kontant til Tele 2. Men da må telefonene først låses opp da de er operatørlåst. De har nøyaktig samme telefon (Sony Ericsson W530i), kjøpt på samme dato, i samme butikk, med samme abonnement. Bindingstiden har gått ut, så jeg gikk inn på Telenor.no og fant metode for å låse opp telefonene, og fikk opplåsningskode. Jeg prøvde med min mors telefon først. Tok ut SIM-kortet, startet, fikk beskjed om at SIM kort ikke var satt inn, tastet en tastekombinasjon fra Telenor sin side og opplåsningskoden fra Telenor. Det fungerte helt fint. Så tok jeg for meg min fars mobil. Tok ut SIM-kort, startet, fikk beskjed om at det ikke var i Sim kort, men at jeg kunne trykke DEMO for å se hva mobilen kunne gjøre. Nå fungerte IKKE tastekombinasjonen beskrevet på Telenor sine sider. Alt jeg kan gjøre, er å starte den forb*nna demo'en. Ikke hjelper det å la demoen kjøre ferdig heller. Hvordan kan to identiske telefoner (de har til og med samme farge), fra samme butikk, kjøpt samme dato, ha en forskjell i tastekombinasjon for å skrive inn opplåsningskode? Og har noen noen tips til hvordan man låser opp min fars telefon? (jeg har prøvd mitt Tele2 sim kort i den for å bekrefte at den er låst, noe den er). Håper noen har noen gode tips! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Slå av og på telefonen igjen hvis du ikke har prøvd det. Når du skal låse den opp med en kode må du KUN taste inn koden og ikke gjøre noe annet. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Om du setter inn Tele2 kortet ditt i den.. Kan du da velge og taste inn operatørlås kode? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Slå av og på telefonen igjen hvis du ikke har prøvd det. Når du skal låse den opp med en kode må du KUN taste inn koden og ikke gjøre noe annet.Jeg har prøvd å slå den av og på flere ganger, uten at det har hjulpet. Jeg må taste en tastekombinasjon for å få lov til å skrive inn koden. Det er dette jeg får til på min mors telefon, men ikke på min fars, selv om mobiltelefonene er identiske. Om du setter inn Tele2 kortet ditt i den..Kan du da velge og taste inn operatørlås kode? Da får jeg bare beskjeden "ugyldig sim-kort" og får ikke gjort noe. Tastekombinasjonen fungerer heller ikke. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Da kan det hende at det er noe feil med koden eller telefonen. Ta og ring til Telenor så bestiller de en kode til deg (tar 1-2 dager). Hvis ikke det fungerer må den muligens inn på verksted for å bli låst opp. IKKE PRØV Å TASTE INN KODEN MANGE GANGER! ETTER 5-10 FORSØK BLIR DEN LÅST FOR ALLTID! (beklager caps lock, men det var viktig ) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Da kan det hende at det er noe feil med koden eller telefonen. Ta og ring til Telenor så bestiller de en kode til deg (tar 1-2 dager). Hvis ikke det fungerer må den muligens inn på verksted for å bli låst opp. IKKE PRØV Å TASTE INN KODEN MANGE GANGER! ETTER 5-10 FORSØK BLIR DEN LÅST FOR ALLTID! (beklager caps lock, men det var viktig ) Problemet er ikke at koden ikke virker (det gjør den sikkert), men jeg får ikke lov til å taste inn koden. Må taste venstre, stjerne, venste (eller noe sånt). Da skal det komme opp et vindu der jeg skriver inn opplåsningkoden. Men dette vinduet kommer ikke opp når jeg taster venstre, stjerne, venstre. Så har ikke engang fått lov til å PRØVE å taste inn koden engang. Så blir nok ikke låst for alltid uansett. Vet også viktigheten av å taste riktig, men takk allikevel Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det skal være: venstre - stjerne - stjerne - ventre og så Valg/Yes. Når du putter i Tele2-kortet: Når før du opp "Ugyldig sim?" Før pinkoden skal tastes inn? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Det skal være: venstre - stjerne - stjerne - ventre og så Valg/Yes.Når du putter i Tele2-kortet: Når før du opp "Ugyldig sim?" Før pinkoden skal tastes inn? Ja, stemmer vel at det var den kombinasjonen. Husker ikke om jeg måtte taste pin før jeg fikk "ugyldig sim". Har ikke telefonen her (den er hos mine foreldre, naturlig nok ). Kan det hjelpe å taste kombinasjonen når jeg evt. skal skrive inn pinkode? Det står ellers at sim skal tas ut for at kombinasjonen skal fungere, så tviler på at jeg får tastet den inn med mitt sim-kort i telefonen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det vil nok ikke fungere med simkort i telefonen. Fremgangsmåten din ser riktig ur. Jeg vil tro løsningen blir å kontakte Telenor så de bestiller en ny kode. Hender at det blir generert feil koder. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Det vil nok ikke fungere med simkort i telefonen. Fremgangsmåten din ser riktig ur.Jeg vil tro løsningen blir å kontakte Telenor så de bestiller en ny kode. Hender at det blir generert feil koder. Som sagt... koden er ikke problemet. Problemet er at jeg ikke får opp feltet der koden skal tastes inn. Men jeg får kanskje be de stikke innom butikken der de kjøpte telefonen. Kanskje de kan hjelpe. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Telefonen vil ikke reagerere på koden (<**<) dersom telefonen ikke er operatørlåst. Nøyaktig hvilken feilmelding er det som kommer? Dersom den er låst skal det stå NØYAKTIG: "Sett inn riktig SIM(-kort)" Du kan også trykke stjerne, høyre, stjerne, venstre, venstre, stjerne, venstre, stjerne og gå inn i det andre(?) alternativet og SIM-lås-menyen for å sjekke om den er låst. Endret 31. mars 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Som Lurifaksen sier: Du er sikker på at telefonen er låst? Selv om den var solgt som låst, kan det jo hende at den ikke er det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Som Lurifaksen sier: Du er sikker på at telefonen er låst? Selv om den var solgt som låst, kan det jo hende at den ikke er det. Hmm... jeg er 95% sikker på at jeg prøvde mitt SIM-kort i den, og at jeg fikk beskjed om at SIM kortet var ugyldig. Jeg får prøve igjen neste gang jeg besøker de, evt. prøve den alternative kombinasjonen. Takk for all hjelp. Hvis noen har mer å komme med, er jeg takknemlig for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå