Gå til innhold

Sony om MS eksklusice DLC til GTA IV

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

kan det ikke tenkes at det er såpass med innhold i GTA spillene at det er derfor folk ennå spiller san andreas?

Og derfor vil ikke alle se på DLC som spesielt viktig?

Kan det være grunnen til at mods og brukerskapt innhold er så populært mener du? At det er såpass innhold at folk ikke er hypp på noe ekstra?

Nå solgte vel PS2 versjonen mye mye bedre enn pc versjonen. I tillegg er nok prosent andelen spillere som installerer mods osv osv minimal. Uenig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg ingen forutsetninger for å svare på. Jeg har aldri spillt GTA på pc, og salgstallene for de respektive utgavene har heller aldri brydd meg. Så "anyones guess but mine". Men det at folk faktisk lager ekstra stæsj selv, tyder vel på at det er noen som mener det er betimelig å legge til noe nytt av og til.

Lenke til kommentar

Nå kan PS2 salget av GTA3, Vice City og San Andres også skyldes tidsekslusivitets avtalen som Sony hadde, så man får ikke et rett bilde på hva som er reelt for potensielle PC kjøpere kan heller ha kjøpt PS2 versjonen ettersom de ikke giddet å vente. Dette er faktorer man ikke kan forutse.

Derfor tror jeg at nå som disse 2 versjonene kommer samtidig får man et mye klarere bilde på om dette DLC innholdet har noe å si eller ikke. Men man kan og bare spekulere før de reelle tallene foreligger.

Lenke til kommentar
Nå kan PS2 salget av GTA3, Vice City og San Andres også skyldes tidsekslusivitets avtalen som Sony hadde, så man får ikke et rett bilde på hva som er reelt for potensielle PC kjøpere kan heller ha kjøpt PS2 versjonen ettersom de ikke giddet å vente. Dette er faktorer man ikke kan forutse.

Derfor tror jeg at nå som disse 2 versjonene kommer samtidig får man et mye klarere bilde på om dette DLC innholdet har noe å si eller ikke. Men man kan og bare spekulere før de reelle tallene foreligger.

Hvordan mener du at du skal kunne lese det ut av salgstallene egentlig? Selv tror jeg ikke at spillet kommer til å selge så mye mer på xbox 360 som antall konsoller solgt tilsier. F.eks. Ps3 har 11 konsoller, xbox 360 har 18 konsoller. Tror salget vil bli ca 7 på ps3 og 10 på xbox 360.

Lenke til kommentar

Om X360 versjonen selger bedre enn PS3 versjonen så kan det indikeres at DLC innholdet har noe å si selv om det ikke trenger å være den reelle grunnen, igjen. Veldig vanskelig å forutsi noen verdens ting eller trekke konklusjoner, kanskje X360 versjonen bare selger bedre enn PS3 versjonen uten at DLC innholdet har noe å si.

På lik linje tror jeg heller ikke at man kan dra noe konklusjoner utfra om PS3 versjonen selger best, dvs man kan ikke mener jeg sette seg ned å si at DLC ikke har noe å si for man kjenner ikke hele omfanget og vet ikke hvorfor de valgte PS3 fremfor X360 versjonen.

Lenke til kommentar

Kjøpte selv PS3 nå nylig fordi jeg hadde bestemt meg for å handle konsoll i tide for GTA4.

Man kan si jeg burde valgt 360 p.g.a dlc, men det er mange andre ting som spiller inn når man skal handle en konsoll.

Jeg tror de færreste kjøper en konsoll kun for GTA4 og dlc. De som velger 360 eller PS3 kommer til å gjøre det utifra forskjellige kritereier, som hvilket spill som allerede er utgitt på de 2 konsollene, hvilke spill som kommer i fremtiden, hva man får av "added value", live for 360, Blu-ray for PS3 etc. Alle disse faktorer spiller inn uavhengig om du skal handle konsoll til GTA4 er ute.

Jeg valgte PS3 fordi jeg synes at å kunne spille GT Prologue og MGS i nær framtid, samt Blu-ray på PS3 er viktigere for meg enn dlc for GTA4 en gang på høsten, selv om jeg selvsagt skulle likt å ha tilgang på dlc når det kommer.

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar
det er vell den dumeste grunden til å velge ps3 framfor 360

hvis man har begge konsollene..

Hvorfor det? For meg så blir det ikke det samme å spille det på 360, eller pc for den saks skyld. Hypotetisk sett, hadde du klart å spilt feks Zelda på en PS3? Det jeg prøver å få fram er at jeg vil ha feelingen, den samme feelingen jeg fikk når jeg putta i GTA3 for første gang.

Lenke til kommentar

Okey, god nok grunn det. Jeg skjønner meg ikke på det, men det trenger jeg jo ikke heller. Hvis du tror du kommer til å få en bedre spillopplevelse ved å spille det på PS3, så for all del. Jeg hadde vel sikkert foretrukket å spille zelda på en nintendomaskin framfor noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
det er vell den dumeste grunden til å velge ps3 framfor 360

hvis man har begge konsollene..

Hvorfor det? For meg så blir det ikke det samme å spille det på 360, eller pc for den saks skyld. Hypotetisk sett, hadde du klart å spilt feks Zelda på en PS3? Det jeg prøver å få fram er at jeg vil ha feelingen, den samme feelingen jeg fikk når jeg putta i GTA3 for første gang.

ha lattelig.. samme søren hvilken konsoll det er vell så lenge man kan spille det.

PS3 ser jo ikke ut som PS2 så da får du ikke det "feelingen" uansett.

så du får en "feeling" av et spill bare fordi det står playstation på konsollen.

give me a break...

Lenke til kommentar
ha lattelig.. samme søren hvilken konsoll det er vell så lenge man kan spille det.

PS3 ser jo ikke ut som PS2 så da får du ikke det "feelingen" uansett.

så du får en "feeling" av et spill bare fordi det står playstation på konsollen.

give me a break...

Haha, men les hva jeg skriver da. :lol: For min del. Jeg vil ha (en noenlunde) lik kontroller, jeg vil se Sony-teksten når jeg starter opp maskinen osv. Det handler jo bare rett og slett bare om at jeg vil gjenskape det så nøyaktig som mulig, sånn at JEG PERSONLIG kan få så bra/lik spillopplevelse som mulig. Jeg sier ikke at X360- eller PS3-versjonen er bedre/dårligere, jeg prater ikke dritt om noen av konsollene.

Feks, du hadde på deg ei slitt fotballtrøye når du så på favorittlaget ditt vinne Champions League. 4-5 år senere er dem igjen i finalen, og du har på deg den samme trøya - fordi du vet/håper at noe godt kommer din vei, og vil følge tradisjonen.

At det skulle være så vanskelig da.

Edit: Ble veldig off-topic det her, beklager.

Endret av Tiidus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja jeg skjønner hva du mener, men egentlig så skjønner jeg det ikke.

hadde det vært motsatt at PS3 hadde Live og DLC så hadde det ikke vært noen tvil om hvilken konsoll jeg hadde kjøpt spillet til.

men synes din begrunnelse er litt tynn.

høres litt latterlig ut i mine ører.

mulig for det jeg ikke fatter det, for meg har det ikke noe og si.

så lenge jeg kan spille et bra spill.

men regner med at du bare har PS3 så da er det jo egentlig ikke noe å diskutere for deg..

Lenke til kommentar

Ahhh...er så latterlige begrunnelser folk med begge konsollene har til å velge PS3 istedenfor. Greit at du får GTA-opplevelsen av å spille det på PS3 men serien startet på PC, så hvis du er en sånn "hardcore GTA-fan LZZM" så må du jo teknisk sett vente til GTA IV kommer på PC. Siden det er opphavet til serien. Da får du den gamle GTA-følelsen.

At Live koster så mye penger er noe av det gerrigste jeg har hørt her på forumet. Har du ikke råd til det så anbefaler jeg deg å skaffe en jobb. PS3-spill koster jo omtrent 100-200 kroner mer enn 360-spill så hvorfor ikke kjøp spillet billigere i samme kvalitet for å bruke heller de pengene på noe som er verdt det som Live? Damm, sorry men som Sony-fanboy og Microsoft-fan er jeg lettere irritert over de dårlige begrunnelsene Sony-delen her på forumet har noen ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har begge konsollene og jeg kommer til å kjøpe PS3 verjonenen.

Jeg har en liten unge som sover da jeg spiller på kveldstid, og da blir det med lav lyd.

Jeg orker ikke høre på den støvsuger lyden om jeg kan ha mulighet til å slippe det, så da blir det PS3 versjon på meg.

Endret av G25
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Sony vil flytte flest konsoller ved lansering av GTAIV nettopp pga. ekslusivitet til en PS3+GTAIV bundle. Nå er dette visst nok ikke bekreftet av Sony, men den fyren der har ved flere tilfeller vært en troverdig kilde.

CG-folka legger ihvertfall merke til denne med en gang de trør inn i en evt. butikkjede.

Ser ikke for meg at DLC-avtalen til MS blir så veldig reklamert for, da kjedene ikke har noe å tjene på dette.

Hvis vi går ut fra at jeg har rett, og legger til at 360 har solgt ca. det dobbelte av PS3 vil jeg tro at begge konsollene vil flytte like mange kopier av GTAIV. Uenig? :)

Lenke til kommentar
ja jeg skjønner hva du mener, men egentlig så skjønner jeg det ikke.

hadde det vært motsatt at PS3 hadde Live og DLC så hadde det ikke vært noen tvil om hvilken konsoll jeg hadde kjøpt spillet til.

men synes din begrunnelse er litt tynn.

høres litt latterlig ut i mine ører.

mulig for det jeg ikke fatter det, for meg har det ikke noe og si.

så lenge jeg kan spille et bra spill.

men regner med at du bare har PS3 så da er det jo egentlig ikke noe å diskutere for deg..

At du mener nostalgi ikke er en god grunn til å velge PS3-versjonen er din mening. Det trenger da ikke være en latterlig eller tynn grunn til å velge. Man velger med hjertet eller hjernen, begge valg kan være like bra.

Lenke til kommentar
Ahhh...er så latterlige begrunnelser folk med begge konsollene har til å velge PS3 istedenfor. Greit at du får GTA-opplevelsen av å spille det på PS3 men serien startet på PC, så hvis du er en sånn "hardcore GTA-fan LZZM" så må du jo teknisk sett vente til GTA IV kommer på PC. Siden det er opphavet til serien. Da får du den gamle GTA-følelsen.

At Live koster så mye penger er noe av det gerrigste jeg har hørt her på forumet. Har du ikke råd til det så anbefaler jeg deg å skaffe en jobb. PS3-spill koster jo omtrent 100-200 kroner mer enn 360-spill så hvorfor ikke kjøp spillet billigere i samme kvalitet for å bruke heller de pengene på noe som er verdt det som Live? Damm, sorry men som Sony-fanboy og Microsoft-fan er jeg lettere irritert over de dårlige begrunnelsene Sony-delen her på forumet har noen ganger.

La meg så svare deg på noe av det du påstår her.

Min grunn for å velge PS3-versjonen, selv om jeg har begge konsollene, er at jeg ikke har Goldabonnement på X360. Du sier jeg er gjerrig, men jeg sier at du må se på det i forhold til hvor mye jeg faktisk spiller online. Gold er dyrt for meg, som ikke spiller online mange kveldene i uka. Ikke nok med det, jeg har nå 3-4 kamerater med PS3, og ingen med X360. Det er flerspillerbiten på GTAIV som gjør at jeg kjøper det på PS3. Jeg mener virkelig dette er en mer en god nok grunn til å velge det til PS3, siden flerspilleren tydeligvis kommer til å ta sin del av spilletiden i spillet. Er dette en dårlige begrunnelse, og hvorfor?

Og koster PS3-spill 100-200 kroner mer enn X360? Jeg regner med du sammenligner splitter nye spill her, og ikke launchtitlene til konsollene? Jeg har ikke sett noen trend på at det er billigere hverken den ene eller andre veien, så jeg synes du må komme med noen eksempler på den der.

Lenke til kommentar
Det er flerspillerbiten på GTAIV som gjør at jeg kjøper det på PS3. Jeg mener virkelig dette er en mer en god nok grunn til å velge det til PS3, siden flerspilleren tydeligvis kommer til å ta sin del av spilletiden i spillet. Er dette en dårlige begrunnelse, og hvorfor?

Det der er ingen dårlig begrunnelse det er faktisk en veldig bra begrunnelse. Selv velger jeg xbox 360 versjonen siden jeg i motsetning til deg har flere venner med xbox 360. Da blir det det for meg det riktige valget med tanke masse underholdning online med kompiser. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok valgt ps3 versjonen siden jeg nettopp har fått meg en ps3 og kunne tenkt meg å få testa den ut litt på noe annet en movies :)

Lenke til kommentar

Jeg kan godt skjønne at folk velger PS3 versjonen for nostalgi følelsen, ja jeg er og klar over at PC versjonen var først men det ser ut som det var, til tross for dette, PS versjonen som fikk mest omtale.

Det jeg dog stusser på er at folk sier det er dyrt for Live. Den skjønner jeg ikke helt, koster rundt 500 kr for Live i året. Om man har så dårlig økonomi at man ikke har råd til de vel 40 kr det koster i månden for Live, hvordan har man da råd til å kjøpe spill til 400-500 kr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...