Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 hardcore GTA gamere kjøper xbox 360 for dlccasual gamere kjøper 360, lavere pris folk som er litt snevsynte kjøper PS3 fordi de kjøper konsoller bare fordi det er en playstation og de hadde ps2 før... det er egenltig ikke en pluss side ved og velge ps3 framfor 360 når det gjelder gta.. Hvem som er sneversynt kan diskuteres. Mange som faller under kategorien "casual gamere" har kjøpt eller har planer om å kjøpe en HD tv. Hvorfor skulle desse velge bort Blu-Ray og en glimrende DVD-spiller?...dlc og en ynkelig tusenlapp? kan du utdype den litt? så du ikke virker som en patetisk fanboy, bare fordi du har en PS3 som på død og liv skal være best.. Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hvem som er sneversynt kan diskuteres. Mange som faller under kategorien "casual gamere" har kjøpt eller har planer om å kjøpe en HD tv. Hvorfor skulle desse velge bort Blu-Ray og en glimrende DVD-spiller?...dlc og en ynkelig tusenlapp? Da spørs det da om "casual gamere" kjøper HD konsollen for spill eller film.. Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 hardcore GTA gamere kjøper xbox 360 for dlccasual gamere kjøper 360, lavere pris folk som er litt snevsynte kjøper PS3 fordi de kjøper konsoller bare fordi det er en playstation og de hadde ps2 før... det er egenltig ikke en pluss side ved og velge ps3 framfor 360 når det gjelder gta.. Hvem som er sneversynt kan diskuteres. Mange som faller under kategorien "casual gamere" har kjøpt eller har planer om å kjøpe en HD tv. Hvorfor skulle desse velge bort Blu-Ray og en glimrende DVD-spiller?...dlc og en ynkelig tusenlapp? kan du utdype den litt? så du ikke virker som en patetisk fanboy, bare fordi du har en PS3 som på død og liv skal være best.. Å tro at de fleste som kjøper ny konsoll nå, pga GTA IV, velger konsoll kun pga GTA er en smule naivt. De fleste CG (casual ga...) som nå skal ha ny konsoll til GTA, har gjerne en PS2 fra før, og er sansynligvis også kjent med andre spill som er PS eksklusive, deriblandt flere typiske CG spill som tradisjonelt alltid har vert først ute på PS. Jeg tror at egenskapene PS3 har, utover det å være en ren spillkonsol, har mer betydning enn det folk på et spillforum vil like å innrømme. Patetisk fanboy? Jeg har ikke sagt noe negativt om X360, men til mitt bruk som CG er PS3 totalt overlegen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 er det ikke det diskusjonen handler om? at folk kun kjøper konsoll for gta? altså en system selger.. vell det eneste PS3 kan gjøre som 360 ikke kan er blu-ray og casual gamere tror jeg ikke er så interisert i det formatet enda. hd film har enda ikke tatt av hos hvem som helst.. så jeg tror ikke Blu-ray er et argument i denne diskusjonen.. så med en logisk tankegang, så er 360 det beste valget hvis man vill spille GTAIV mente ikke at du sa noe negativt om xbox, men uttalesen din virket ganske ensporet mot PS Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Diskusjonen slik jeg tolker den, handler vel like mye om at GTA4 er den utløsende faktoren til at en kjøper konsoll nå... HD-film har ikke tatt av hos den gemene hop, heller ikke for fullt hos meg, (så er jeg heller ikke overbegeistret for kommersiell hollywood materie) men jeg tror likevel det vil veie tyngre enn DLC, hvertfall for de over 20... vell det eneste PS3 kan gjøre som 360 ikke kan er blu-ray Vel...vet ikke om du har prøvd å putte en vanlig DVD i 360...ser ikke serlig pent ut, gjør det vel? Støy...fysj! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 meget mulig blu-ray veier mer, men 360 har jo mer på sin side enn DLC. den er billigere og mer "oppgradervennelig", fler spill, bra online tjeneste med masse dill på, osv hvis vi tar bort blu-ray som faktor, hva har vi igjen da? jeg tror ikke blu-ray har så mye å si for GTA som konsoll selger.. Lenke til kommentar
Skrufgreen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Mente ikke at bare 360 har søppel spill, finnes søppel hos begge. Poenget var bare at ikke alle bryr seg om bred spill utvalg, jeg selv bryr meg ikke om det. Kjøpte selv begge fordi jeg synes at ekslusivite spill på begge plattform var/er interessante. Selv så tror jeg ikke at PS3 salget går bedre enn 360 i april, 360 vil kanskje selge bedre pga DLC + billigere konsoll (arcade) Vanskelig å tro at PS3 vil selge mer enn 360 når GTA IV kommer, skjønner ikke at det finnes folk som tror det. Men GTA IV til PS3 ligger i alle fall på topp av spillkjøp på gamezone.no, men det sier nok ingen ting. 360 kommer til å selge mest uansett, det får vi finne ut etter april Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Hvem som er sneversynt kan diskuteres. Mange som faller under kategorien "casual gamere" har kjøpt eller har planer om å kjøpe en HD tv. Hvorfor skulle desse velge bort Blu-Ray og en glimrende DVD-spiller?...dlc og en ynkelig tusenlapp? Da spørs det da om "casual gamere" kjøper HD konsollen for spill eller film.. Tror det er det som menes med casual gamer, at man også har interesser som går utover det å kunn spille, derfor kan en konsoll med utvidet funksjonalitet, som innebygget Blu-ray spiller appelere mer en en ren spille konsoll... Bare en teori jeg har :-) Endret 2. april 2008 av HappyHerb Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Mente ikke at bare 360 har søppel spill, finnes søppel hos begge. Poenget var bare at ikke alle bryr seg om bred spill utvalg, jeg selv bryr meg ikke om det. Kjøpte selv begge fordi jeg synes at ekslusivite spill på begge plattform var/er interessante. Selv så tror jeg ikke at PS3 salget går bedre enn 360 i april, 360 vil kanskje selge bedre pga DLC + billigere konsoll (arcade) Vanskelig å tro at PS3 vil selge mer enn 360 når GTA IV kommer, skjønner ikke at det finnes folk som tror det. Men GTA IV til PS3 ligger i alle fall på topp av spillkjøp på gamezone.no, men det sier nok ingen ting. 360 kommer til å selge mest uansett, det får vi finne ut etter april Tja.. de fleste synsere i bransjen er vel enig i at Ps3 vil fortsette å selge bedre enn xbox 360 i april. Men de har tatt feil før og kan godt ta feil igjen. Og selvfølgelig vil GTAIV selge best på xbox 360. Er tross alt nesten dobbelt så mange xbox 360'er på markedet. Noe annet hadde vært katastrofe for MS. Lenke til kommentar
Skrufgreen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ps3 vil nok fortsette å selge like bra eller mer uansett pga GT5 prologue og kommende spill fremover. Men er nok mange som vil ha episodene til GTA IV. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 En utgiver/produsent som snakker om en annen utgiver/produsent = 100% ubrukelig i en reell diskusjon. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg tror Sony undervurderer hvor solid den hardcore fanbasen til GTA spillene er. De selger fremdeles veldig godt den dag i dag, dog på Steam, men dette forteller at folk er interessert i spillet. Mods og andre brukerskapte utvidelser er fremdeles populære, det blir daglig lagt ut nye San Andreas videoer på YouTube. Når fansen allerede bruker så mye tid på spill som har vært ute i opp til seks år, så er det veldig sansynlig at de er villigere til å gå for 360 versjonen kun for DLC. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Nei, for det er jo ikke mulig å diskutere selv lakus. Start posten er bare en persons mening, og er der bare for å starte diskusjonen. Til paranoide: kan det ikke tenkes at det er såpass med innhold i GTA spillene at det er derfor folk ennå spiller san andreas? Og derfor vil ikke alle se på DLC som spesielt viktig? Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Tror nok det som kommer til å bety mest er hvordan Microsoft eventuellt presenterer dette når spillet slippes ut. Det nytter ikke at Xbox 360 har nedlastbart materiale hvis bare folk som henger på spillsider på intrnett vet dette. Isåtillfelle tror jeg PS3 kan selge mest konsoller på spillet, mens Xbox 360 vil selge mest kopier av selve spillet grunnet en større og mer hardcore bruker grunnlag. Kan MS få en slags kampanje som viser igjen som derimot omhandler nedlastbart innhold så kan nok Microsoft selge like mange eller mer konsoller enn Sony på dette. Det nytter ikke at Xbox 360 koster 1500 spenn når alle er redde for å kjøpe en støvsuger som faller om og dør som døgnfluer. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Noe jeg tror kan bli veldig avgjørende for mange mellomintresserte spillere som skal ha ny konsoll i samme slengen, er hovedgrunnen til at Microsoft har kjøpt DLC. Microsoft selger tilgang til multiplayer, mens Sony gir det bort gratis. MS har betalt masse peng for DLC for å selge abonemang til XBox Live, ikke for å gjøre 360-versjonen bedre. :-/ Tror dette kan bli avgjørende for mange, at dersom du skulle ville spille online, en dag eller to, så kan du gjøre det gratis på PS3, men tviler på at så veldig mange spør om forskjellen på versjonene. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Noe jeg tror kan bli veldig avgjørende for mange mellomintresserte spillere som skal ha ny konsoll i samme slengen, er hovedgrunnen til at Microsoft har kjøpt DLC.Microsoft selger tilgang til multiplayer, mens Sony gir det bort gratis. MS har betalt masse peng for DLC for å selge abonemang til XBox Live, ikke for å gjøre 360-versjonen bedre. :-/ Tror dette kan bli avgjørende for mange, at dersom du skulle ville spille online, en dag eller to, så kan du gjøre det gratis på PS3, men tviler på at så veldig mange spør om forskjellen på versjonene. Å Sony ville ha gitt bort DLC gratis hvis de hadde en like god nett-tjeneste og en like dyr en som Microsoft sitt Xbox Live? Bruk også hodet, hadde ikke Microsoft bidratt med penger hadde ikke DLC for GTA IV kommet, fordi Sony var ikke villig til å betale hva Rockstar ville ha,. noe de kunne. Er jo en grunn til at Xbox Live koster penger, den er jo milevis bedre enn Playstation Network. Endret 10. april 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 For min del så har GTA alltid blitt spilt på playstation, og kommer alltid til å bli spilt på playstation. Har noe med minner å gjøre, og får en skikkelig godfølelse når jeg sitter der med kontrollern i hånda og plaffer ned prostituerte. Aah, barndommen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 det er vell den dumeste grunden til å velge ps3 framfor 360 hvis man har begge konsollene.. Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 kan det ikke tenkes at det er såpass med innhold i GTA spillene at det er derfor folk ennå spiller san andreas?Og derfor vil ikke alle se på DLC som spesielt viktig? Kan det være grunnen til at mods og brukerskapt innhold er så populært mener du? At det er såpass innhold at folk ikke er hypp på noe ekstra? Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Tror det hele avhenger av hvor mye reklame M$ klarer å fise ut angående dette med DLC (Og tror fortsatt ikke DLC er avgjørende for valget av konsoll). Jeg har overhørt at folk som ikke vet at GTA4 engang kommer til Xbox360, og da tror jeg enda mindre dem vet om DLC. Men de som vet om GTA vet ihvertfall at det kommer til PlayStation. Alle er ikke like oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå