Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nei, da misforstod du, ellers så skrev jeg på en vanskelig måte. Jeg sier bare at en slik "undersøkelse" aldri kan gi et tall man kan stole på, selv ikke om du slenger med ei bøtte salt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Lindquist, var egentli ett ironisk innlegg myntet på gaz west som klarte å lese utifra tallene på ign at dlc kanskje betyr mer for salget på xbox 360 enn det vi trodde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Åja, hehe. Forstår nå Vi får se. Jeg tenker DLC har en del å si for microsoft sine tall. Men kanskje ikke nok til at de selger mere enn ps3. Vi får se. Jeg blir bare litt lei spådommer basert på dårlige tall. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Lindquist, var egentli ett ironisk innlegg myntet på gaz west som klarte å lese utifra tallene på ign at dlc kanskje betyr mer for salget på xbox 360 enn det vi trodde.Sjølvsagt vil det ha eit utslag, spørsmålet er kor stort. Vil det løna seg for Microsoft? Eller vil det visa seg å væra ei taps-investering ifrå deira side. Og om du les innlegget mitt påstår eg ingenting, eg undrast. IGN og berre undrast. Ei slik undersøkjing vil berre gi ein pitte-liten indikasjon, ein liten peikepinn kansje, men gir sjeldan noko svar. Ingenting er skriven i stein. Synes det er keisamt at du er så kjapp på avtrekkaren og påstår at eg har komen med ein konklusjon. Endret 1. april 2008 av Gaz West Lenke til kommentar
Spillarkivet Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 http://www.gametrailers.com/bonusround.php?ep=20 De diskuterer forskjellen mellom PS3- og 360-versjonen. Har ikke fått sett den selv enda, men Bonus round har alltid hatt en høy kvalitet på showene sine. Meget godt poeng i den bonusrunden til gametrailers. Patcher: Do you think there is anybody alive, that wants to be on xbox live, that has been waiting for this game to come out to buy a xbox 360? Xbox geek: No..bla bla bla bla bla bla. Siden Xbox er historie og 360 har tatt over, så har alle Xbox-spillere allerede kjøpt 360, derfor er det ingen som sitter på gjerdet (av de gamle Xbox-spillerne) og venter på at et bra 360-spill skal komme ut for å gi dem en grunn til å kjøpe 360. Mens for PlayStation så er fortsatt PS2 på markedet, og dette kan være mye av grunnen til at PS3 ikke har solgt så mye enda. Derfor tror jeg PS3 vil få et kraftig økt salg når GTA IV lanseres. Selv om 360 har disse to episodene, så er det fortsatt mange der ute som ikke vet om dette. GTA er kjent som en PS-tittel, og derfor kommer den til å selge veldig bra. Jeg tror PS3 som maskin kommer til å selge bra, og jeg tror GTA IV til PS3 kommer til å selge veldig bra. Spørsmålet blir om MS klarer å markedsføre disse to episodene nok og om folk virkelig bryr seg om disse to episodene. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Siden det er så innbitt tro at DLC ikke har noe å si for X360, det vil da med andre ord si at det er PS3 som blir å gjøre det best med tanke på GTA 4, og da stiller jeg, igjen, spørsmålet, hvorfor? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Lindquist, var egentli ett ironisk innlegg myntet på gaz west som klarte å lese utifra tallene på ign at dlc kanskje betyr mer for salget på xbox 360 enn det vi trodde.Sjølvsagt vil det ha eit utslag, spørsmålet er kor stort. Vil det løna seg for Microsoft? Eller vil det visa seg å væra ei taps-investering ifrå deira side. Og om du les innlegget mitt påstår eg ingenting, eg undrast. IGN og berre undrast. Ei slik undersøkjing vil berre gi ein pitte-liten indikasjon, ein liten peikepinn kansje, men gir sjeldan noko svar. Ingenting er skriven i stein. Synes det er keisamt at du er så kjapp på avtrekkaren og påstår at eg har komen med ein konklusjon. Jeg skrev "kanskje". Virket altså bare som om at du hintet fram om at tallene måtte bety at dlc ville få mer å bety xbox 360 enn hva man kanskje har trodd. Men egentlig ser det ut som om at det vil få mindre å bety enn hva man kanskje har trodd. Bear^: Synes spillarkivet forklarte det veldig godt i innlegget over. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) UrgeLoL: Hvorfor er alt dette så viktig for deg? Det virker som om du tar det skikkelig personlig at GTA IV kanskje selger flere kopier til X360 enn PS3 (eller kanskje at GTA IV selges til 360 i det hele tatt?). *edit* rette litt leif Endret 1. april 2008 av lektroluv Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Så har man da det der "merke" tilhørlighet's snakket ute å går igjen, GTA 4 blir å selge best på PS3 fordi GTA solgte best på PS2. Vel la oss tenke litt nå skal vi? GTA 3: Utgitt til PS2 26 Oktober 2001 Kom til PC 24 Mai 2002 og til Xbox 2 Januar 2004 GTA: Vice City Utgitt til PS2 8 November 2002 Kom til PC 15 mai 2004 og til Xbox 2 Januar 2004 GTA: San Andreas Kom til PS2 29 Oktober 2004 Kom til PC og Xbox 10 Juni 2005 Har det noen gang falt dere inn at det solgte så bra til PS2 fordi det nettopp kom mye tidligere på PS2 enn til de andre enhetene? Noen ble sittende og vente på PC versjonen men de aller fleste kjøpte selvfølgelig, som forventet, PS2 versjonen for den var mye tidligere ute. Så tenker man dagens dato. Når tid kommer PS3 versjonen og nårtid kommer X360 versjonen? Samtidig. Hvorfor i alle videste verdens navn å rike skal man da gå for PS3 versjonen når man kan gå for X360 versjonen, og om du ikke har noen av konsollene, hvorfor skal du velge PS3 til over 3 tusenlapper for å spille GTA 4 når du kan kjøpe en X360 og få samme spill, samme dag, for en mye billigere penge? Jeg har ingen tro på at PS3 verjsonen blir å uber eie alle sammen denne gangen, snarere tvert imot. Prisen er imot konsollen, PS3 har ikke tids ekslusiviteten på sin side og den har ikke spillbiblioteket til X360. Det er mye mer beviser som tilsier at X360 blir å komme best ut denne gangen. Hvorfor drar jeg inn spillbiblioteket? Vel skal man kjøpe seg enhet vil man og ha et spillutvalg å gå etter når man er ferdig med GTA 4. Hva skal man da velge, PS3 eller X360, hvem har mest sannsynelig det største biblioteket å ta av? Beklager, jeg vet at dere så gjerne vil overbevise verden om at mesias er kommet i form av svart pianolakk men jeg klarer bare ikke å se det samme som dere. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Må du slutte med trollingen din Bear. Den bidrar til intet. Uber, messias osv kan du pinede legge av deg etterhvert og ikke dra det inn i hver eneste og evindelige diskusjon hvor folk har en annen mening enn hva du har. Okay? Takker.. Jeg er av den formening at GTA sin popularitet er basert på at man kan plukke opp disse titlene, stappe de i en konsoll og gjøre hva du vil uten noen grenser eller hemninger. Casual vold, kall det hva du vil, men det tiltaler laaangt flere enn hardcore gamere. Undersøkelser som denne IGN har på gang plukker ikke opp slike. Det er en ting du bør huske på også Bear, med denne evindelige messingen om at 360 har et overlegent spillbibliotek over konkurrentene. Dette har den pg.a den kom på markedet ett års tid før konkurrentene. Ser du ikke at dette muligens også kan føre til at MS drar pluggen på 360 før konkurrentene gjør? Og hva skjer når MS drar pluggen på en konsoll. Nix mere spill. Thats it. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Ser ikke helt at det å være først ut gir noe hint om hvem som trekker sin konsoll først ut av markedet (til fordel for en nyere). ps2 var først av de tre forrige genereasjon(DC er en egen historie), men var sist ut denne gangen. Nå er det du som er trollete... Endret 1. april 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Må du slutte med trollingen din Bear. Den bidrar til intet. Uber, messias osv kan du pinede legge av deg etterhvert og ikke dra det inn i hver eneste og evindelige diskusjon hvor folk har en annen mening enn hva du har. Okay? Takker.. Jeg er av den formening at GTA sin popularitet er basert på at man kan plukke opp disse titlene, stappe de i en konsoll og gjøre hva du vil uten noen grenser eller hemninger. Casual vold, kall det hva du vil, men det tiltaler laaangt flere enn hardcore gamere. Undersøkelser som denne IGN har på gang plukker ikke opp slike. Det er en ting du bør huske på også Bear, med denne evindelige messingen om at 360 har et overlegent spillbibliotek over konkurrentene. Dette har den pg.a den kom på markedet ett års tid før konkurrentene. Ser du ikke at dette muligens også kan føre til at MS drar pluggen på 360 før konkurrentene gjør? Og hva skjer når MS drar pluggen på en konsoll. Nix mere spill. Thats it. Vel troll eller ikke trolle, jeg har i det minste lagt grunnlag i mine påstander. Eneste jeg leser for at det blir å selge best på PS3 er at det solgte best på PS2, noe jeg har bevist kan ganske enkelt forklares med tidsekslusivitets avtalen til Sony. Så la meg koke ned til 2 elementer som PS3 ikke har i dag som PS2 hadde i sin tid. Tidseksklusivitet og pris. X360 er billigere enn PS3 og får GTA 4 samtidig som PS3. Men fremdeles skal det selge best til PS3? Hvorfor? Er merketilhørligheten så enorm at man spytter i nesten 1000 lappen og mer for en PS3 når man kunne spart penger ved å få det samme til X360? Jeg er enig i at folk flest ser ikke DLC innholdet som X360 får, men du kan banne deg på at den prislappen som står klistra på eska til de 2 enhetene er nødt til å vekke oppmerksomhet for den som skal velge enhet. Så hva skal man velge, PS3 eller X360? Spillet man vil ha er GTA 4 og det ser tilsynelatende like bra ut på begge enhetene, bare den ene er dyrere enn den andre. Selvfølgelig velger man den dyreste enheten, pur logikk. Og det er totalt irrellevant at X360 har større spillbibliotek fordi den kom tidligere enn PS3, det som er relevant er at X360 har større bibliotek. Endret 1. april 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Skrufgreen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Folk får kjøpe PS3 for å spille GTA IV hvis de har lyst, men da går de glipp av DLC. Hvis man vil ha DLC så kjøper man 360. Det har MS sørget for, ganske smart markedsføring. Ikke nødvendigvis at folk kjøper 360 pga dens spillbibliotek, mange som er søppel. Får heller se på hvilke ekslusivite spill som kommer til hvilken konsoll så kjøper du den du synes er mest interessant. Kjøp begge hvis du har råd. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Snip Vel troll eller ikke trolle, jeg har i det minste lagt grunnlag i mine påstander. Eneste jeg leser for at det blir å selge best på PS3 er at det solgte best på PS2, noe jeg har bevist kan ganske enkelt forklares med tidsekslusivitets avtalen til Sony. Så la meg koke ned til 2 elementer som PS3 ikke har i dag som PS2 hadde i sin tid. Tidseksklusivitet og pris. X360 er billigere enn PS3 og får GTA 4 samtidig som PS3. Men fremdeles skal det selge best til PS3? Hvorfor? Er merketilhørligheten så enorm at man spytter i nesten 1000 lappen og mer for en PS3 når man kunne spart penger ved å få det samme til X360? Jeg er enig i at folk flest ser ikke DLC innholdet som X360 får, men du kan banne deg på at den prislappen som står klistra på eska til de 2 enhetene er nødt til å vekke oppmerksomhet for den som skal velge enhet. Så hva skal man velge, PS3 eller X360? Spillet man vil ha er GTA 4 og det ser tilsynelatende like bra ut på begge enhetene, bare den ene er dyrere enn den andre. Selvfølgelig velger man den dyreste enheten, pur logikk. Og det er totalt irrellevant at X360 har større spillbibliotek fordi den kom tidligere enn PS3, det som er relevant er at X360 har større bibliotek. Hva legger du i setningen "Jeg har ingen tro på at PS3 verjsonen blir å uber eie alle sammen denne gangen"? Tenker du på salg? Er det noen som har påstått det? Det jeg la opp til å diskutere i denne tråden, er påvirkningen det eksklusive DLC vil ha å si for salget av xbox 360 versjonen. Gaz West har vist til tall fra IGN som viser null eller liten effekt. I USA vil selvfølgelig xbox 360 versjonen selge best, men i europa vil selvfølgelig ps3 versjonen selge best, selv om at MS faktisk har flere konsoller ute i europa enn Sony. Men man kan selvfølgelig spekulere i om at xbox 360 versjonen ville ha solgt dårligere om DLC eksklusivitets avtalene ikke hadde blitt inngått. Skjønner at du ikke har noe tro på merketilhørighetsfaktoren Bear^. Om du ser over har jeg markert ett par setninger om pris. Så bruker litt av dine argumenter nedenfor slik jeg husker du har sagt dem, korriger meg gjerne om jeg får noe helt feil. Xbox 360: Billigere enn ps3, bedre og større spill bibliotek. Overlegen kontroller og LIVE online som er mange ganger bedre enn PSN. Ps3: Dyrere, påtvunget Blu-Ray, dårlig kontroller, dårlig online system, mindre spillbibliotek og dårligere versjoner av multiplattform spill. Konklusjon: Ps3 har solgt til 10 millioner, raskere enn xbox 360, med en langt høyere pris. Samtidig som Uber konsollen xbox 360 var på markedet og brillijerte med spill som Gears of War, Halo 3, Bioshock, Forza 2, PGR4 osv osv osv. Og siden nyttår har vel ps3 solgt mer enn xbox 360 world wide, og spesielt mye i europa. Er vel ikke noe annet enn merketilhørighet som kan gjøre dette? Det og RROD kanskje. Endret 1. april 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ja merketilhørlighet kan ha noe å si i enkelte saker, men det kan og være en kombinasjon av hyppet PS3 hadde i tiden før release i kombinasjon med de ekslusive titlene konsollen har som mange kanskje har lyst på. Men i dette tilfellet stiller PS3 seg opp mot X360 på lik linje og jeg tror ikke GTA 4 blir å selge så mange enheter for PS3 som den blir å gjøre for X360 mye grunnet prisen til PS3 som fremdeles ligger høyere enn X360. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 hardcore GTA gamere kjøper xbox 360 for dlc casual gamere kjøper 360, lavere pris folk som er litt snevsynte kjøper PS3 fordi de kjøper konsoller bare fordi det er en playstation og de hadde ps2 før... det er egenltig ikke en pluss side ved og velge ps3 framfor 360 når det gjelder gta.. det kommer nok til å selge bra på begge systemer men tror 360 tar kaka her.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Folk får kjøpe PS3 for å spille GTA IV hvis de har lyst, men da går de glipp av DLC. Hvis man vil ha DLC så kjøper man 360. Det har MS sørget for, ganske smart markedsføring. Ikke nødvendigvis at folk kjøper 360 pga dens spillbibliotek, mange som er søppel. Får heller se på hvilke ekslusivite spill som kommer til hvilken konsoll så kjøper du den du synes er mest interessant. Kjøp begge hvis du har råd. Men den har jo et større antall bra spill og da, så det går vel opp i opp. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Er jo mye dritt i PS3 sitt spillbiblotek også da, er ikke bare 360 som har det. Se blant annet på alle de dårlige portingene, få store tittler iforhold til 360 og delay`ene. Sier sitt. Ja kan si meg enig det at hvis man er ordentlig og hardcore-fan av GTA så kjøper man 360-utgave. Selv har jeg begge konsollene, og velger 360-utgaven lett både på grunn av DLC og fordi jeg har vært fan av serien i en god tid. Da snakker jeg om jeg som har spilt serien siden før serien landa på Playstation. Kanskje få her, men jeg er en av dem. Jeg har spilt spillene i mange år nå, og jeg har aldri følt meg tvunget til å velge Sony sin konsoll når det kommer til GTA IV bare på grunn av de har hatt de 3 siste spilene først. Hvis du er virkelig fan av serien kjøper du den utgaven med "fulle pakka", er uansett en bjørnetjeneste og sitte her å si at du velger GTA IV til PS3 fordi du ikke bryr deg om DLC, fordi alle gjør det selv om man ikke vil innrømme det. DLC kommer jo også til PS3, bare at 360 sitt er det eneste som kommer til å bety noe særlig garantert når Sony ikke bruker noe særlig kroner på det. Endret 1. april 2008 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 hardcore GTA gamere kjøper xbox 360 for dlccasual gamere kjøper 360, lavere pris folk som er litt snevsynte kjøper PS3 fordi de kjøper konsoller bare fordi det er en playstation og de hadde ps2 før... det er egenltig ikke en pluss side ved og velge ps3 framfor 360 når det gjelder gta.. Hvem som er sneversynt kan diskuteres. Mange som faller under kategorien "casual gamere" har kjøpt eller har planer om å kjøpe en HD tv. Hvorfor skulle desse velge bort Blu-Ray og en glimrende DVD-spiller?...dlc og en ynkelig tusenlapp? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Der sier jeg meg veldig enig i hva Pickwick sier. Men igjen så er ikke alle ute etter PS3 for Blu-ray, og det er faktisk noen som bruker PS3 til hva som PS3 var ment for, nemlig spill(å der har jeg virkelig fått en smell som jeg er i fram til MGS4, med bare Uncharted som eneste pause ifra den smellen). Grunnen er jo enkel for å velge bort Blu-ray når det kommer til GTA IV, fordi det er jo billigere med en Xbox 360 og du får "fulle pakka" når det er null forskjell på utgavene annet enn at "ooi" kanskje du ser en farge tydligere med 1,5 bedre pixler. Skulle jeg velge en konsoll av PS3 og 360 så hadde det endt opp på 360 siden fokuset på laging av spill er litt mer større på 360 enn de få tittlene til PS3 som nesten aldri ser ut til å komme som ikke er multikonsoll. PS3 virker så altfor dyrt for selskapene i spillindustrien nå, og det liker jeg ikke som eier av konsollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå