UrgeLoL Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Haha thomas H, takk. Ødela jo hele poenget mitt Nei, Bear^ er selvfølgelig ikke overrasket over at en Sony ansatt beskytter sine egne og firmaet interesser. Men nå var det hele ikke meningen å diskutere om MS eller Sony PR folk er 100% objektiv eller ikke? Han har hans mening, og vi kan ha vår. Men har du ingen mening i saken? Bortsett fra at ingen kjøper ps3 på grunn av at det står sony på den og de har tidligere hatt sony konsoll, eller at ps3 ikke er overlegen, og at HD grafikk ikke betyr alt for alle gamere. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Blir en stor del å hoppe på PS3 bare fordi den har Sony klistra frempå? Mange ser ut til å tro at Sony merket automatisk gjør den enheten til Prinse Overmektig, tiden forandrer seg. Har DLC innhold noe å si for enhetssalget? Ja om det blir marketsført korrekt når tiden kommer så kan det ha sitt å si. Og vi vet som kjent at MS ikke er redd for å bruke penger på å reklamer. Selv om det er Rockstar og Take Two som står bak utvikling og utgiving tror jeg nok MS blir å bruke litt grunker på PR og for å være sikker på at beskjeden kommer frem. Men ærlig spiker, trodde du at en toppstillet PR sjef i Sony skulle legge seg ned å forgude DLC innholdet til X360 som perfekt og at det kom til å selge masse X360 enheter? Selvfølgelig sier kisen at han tror PS3 vinner, selvfølgelig sier kisen at det ikke har noe å si. Hadde han ikke gjort det ville jeg blitt mer overasket. Ville vært som om en Renault forhandler innbitt forsøker å få alle som kommer inn i hans foretning til å kjøpe Opel i stede. Totalt idiot noe annet. Dette faller vel og teknisk sett under "person X forteller sin mening om ting Y" og når jeg tenker meg over har vel samtlige sliker tråder, noe du sikkert er kjent med, blitt stengt. Han sier jo bare at han "tror". Ikke at Ps3 ruler over alt osv osv osv. Klarer du ikke å disktutere en sak uten å ta frem de samme gamle "alle tror ps3 ruler over alt" klisjene? fans know the Grand Theft Auto experience on the PC is how they grew up playing Grand Theft Auto," Fixed. Nå ble vel ikke GTA skikkelig populært før GTA3 på ps2. Så det betyr jo at de fleste ble fans av spillet når de kjøpte GTA3 eller spill etter GTA3. Hva?! Hvor gammel er du ?! Jeg spilte Gta1 på pc, og var helt frelst. Gta2 spilte jeg på playstation1, og det gjorde egentlig alle jeg kjente også. Tror ikke helt på det du sier. Er 25, straks 26, og spilte også GTA, GTA london og GTA2 på pc og digget de selvfølgelig. Men det var ikke før GTA3 på konsoll(ps2) at det virkelig tok av. Derfor er det flere GTA fans som startet med GTA3 enn de som startet med GTA og GTA2. Skjønte du det nå? Hvem tror dere at disse DLC pakkene er mest viktig for? Hardcore gamere uten tvil. Så tviler sterkt på at MS vil selge veldig mange konsoller på GTAIV. Men de vil kanskje selge en del LIVE abbonnement til høsten når DLC pakkene kommer ut. Endret 30. mars 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Blir en stor del å hoppe på PS3 bare fordi den har Sony klistra frempå? Mange ser ut til å tro at Sony merket automatisk gjør den enheten til Prinse Overmektig, tiden forandrer seg. Har DLC innhold noe å si for enhetssalget? Ja om det blir marketsført korrekt når tiden kommer så kan det ha sitt å si. Og vi vet som kjent at MS ikke er redd for å bruke penger på å reklamer. Selv om det er Rockstar og Take Two som står bak utvikling og utgiving tror jeg nok MS blir å bruke litt grunker på PR og for å være sikker på at beskjeden kommer frem. Men ærlig spiker, trodde du at en toppstillet PR sjef i Sony skulle legge seg ned å forgude DLC innholdet til X360 som perfekt og at det kom til å selge masse X360 enheter? Selvfølgelig sier kisen at han tror PS3 vinner, selvfølgelig sier kisen at det ikke har noe å si. Hadde han ikke gjort det ville jeg blitt mer overasket. Ville vært som om en Renault forhandler innbitt forsøker å få alle som kommer inn i hans foretning til å kjøpe Opel i stede. Totalt idiot noe annet. Dette faller vel og teknisk sett under "person X forteller sin mening om ting Y" og når jeg tenker meg over har vel samtlige sliker tråder, noe du sikkert er kjent med, blitt stengt. Han sier jo bare at han "tror". Ikke at Ps3 ruler over alt osv osv osv. Klarer du ikke å disktutere en sak uten å ta frem de samme gamle "alle tror ps3 ruler over alt" klisjene? fans know the Grand Theft Auto experience on the PC is how they grew up playing Grand Theft Auto," Fixed. Nå ble vel ikke GTA skikkelig populært før GTA3 på ps2. Så det betyr jo at de fleste ble fans av spillet når de kjøpte GTA3 eller spill etter GTA3. Hva?! Hvor gammel er du ?! Jeg spilte Gta1 på pc, og var helt frelst. Gta2 spilte jeg på playstation1, og det gjorde egentlig alle jeg kjente også. Tror ikke helt på det du sier. Er 25, straks 26, og spilte også GTA, GTA london og GTA2 på pc og digget de selvfølgelig. Men det var ikke før GTA3 på konsoll(ps2) at det virkelig tok av. Derfor er det flere GTA fans som startet med GTA3 enn de som startet med GTA og GTA2. Skjønte du det nå? Tja, skjønner hva du mener, men tror fortsatt at det kom flest "fans" etter GTA2. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Mange folk kommer til å kjøpe en PS3 eller X360 for å spille GTAIV. I denne perioden kommer det nok til å bli solgt flere PS3 maskiner enn X360 enkelt og greit fordi det er solgt fler 360'er så langt. Når det gjelder selve spillet tror jeg X360 versjonen vil selge overlegent best. Jeg kan i alle fall ikke se noen grunn til at den ikke skulle gjøre det. Fler maskiner og DLC sørger for det. Dette med å si at GTAIV i seg selv har såpass mye innhold at folk ikke vil bry seg om DLC forstår jeg ikke. Hvorfor kjøpte folk Vice City og San Andreas da? GTAIII var vel nok, eller?? Det var jo ikke noen revolusjon fra GTAIII til Vice City akkurat. DLC kan være veldig innholdsrikt, eller det kan være noe småtteri. Hvis folk har et valg burde de vel velge versjonen som potensielt kan bli mer innholdsrik, eller? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Mange folk kommer til å kjøpe en PS3 eller X360 for å spille GTAIV. I denne perioden kommer det nok til å bli solgt flere PS3 maskiner enn X360 enkelt og greit fordi det er solgt fler 360'er så langt. Når det gjelder selve spillet tror jeg X360 versjonen vil selge overlegent best. Jeg kan i alle fall ikke se noen grunn til at den ikke skulle gjøre det. Fler maskiner og DLC sørger for det. Dette med å si at GTAIV i seg selv har såpass mye innhold at folk ikke vil bry seg om DLC forstår jeg ikke. Hvorfor kjøpte folk Vice City og San Andreas da? GTAIII var vel nok, eller?? Det var jo ikke noen revolusjon fra GTAIII til Vice City akkurat. DLC kan være veldig innholdsrikt, eller det kan være noe småtteri. Hvis folk har et valg burde de vel velge versjonen som potensielt kan bli mer innholdsrik, eller? Tror også spillet kommer til å selge mest til xbox 360, i USA. Ikke i europa. Men tror ikke at det vil selge like bra som forskjellen mellom antall solgte konsoller tilsier. Men det blir spennende å se! Vinnerene er uansett ps3 eiere, xbox 360 eiere og rockstar. Ja, og ikke minst butikkene Endret 30. mars 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 mhm. Diskusjon.no skulle hatt en countdown-klokke på hovedsiden som telte ned til releasedatoen Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Nå ble vel ikke GTA skikkelig populært før GTA3 på ps2. Så det betyr jo at de fleste ble fans av spillet når de kjøpte GTA3 eller spill etter GTA3. gta1 var utrolig populært og fikk masse publisitet. og kom på ps1 lenge etter pc versjonen. det en kjipere porting siden man ikke kunne modde spillet eller game online. gta har alltid vært og vil alltid være best på pc. Endret 30. mars 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Nå ble vel ikke GTA skikkelig populært før GTA3 på ps2. Så det betyr jo at de fleste ble fans av spillet når de kjøpte GTA3 eller spill etter GTA3. gta1 var utrolig populært og fikk masse publisitet. og kom på ps1 lenge etter pc versjonen. det en kjipere porting siden man ikke kunne modde spillet eller game online. gta har alltid vært og vil alltid være best på pc. Klarer ikke å finne noen salgs tall for de 2 første spillene, men nekter å tro at de solgte mer enn 2-3 millioner. Langt unna konsollversjonene. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Microsoft og Rockstar kommer garantert til å promotere disse ekstra episodene bedre enn det meste annet av DLC som har vært tidligere. Jeg ser for meg at du vil få en intern melding i selve spillet, som forteller spilleren at det er mulig å laste ned nye episoder til spillet. Samtidig som Guide-menyen vil være proppfull med digre plakater ala "Do you want MORE GTA4?". Ikke umulig at 360-versjonen vil få et lite klister på coveret som forteller spilleren at denne utgaven vil få flere episoder i fremtiden. I så tilfelle tror jeg nok at episodene vil ha sin effekt. Microsoft er jo tross alt ikke så dumme som mange Sony-talsmenn fremstiller dem som. Til syvende å sist er jeg likegyldig for hva andre folk velger. Jeg er bare glad at Microsoft faktisk finansierte disse ekstra episodene som vil gi et av årets spill enda lenger levetid. Edit: En Game Of The Year-edition med disse ekstra episodene blir kanskje også sluppet i fremtiden, slik som med Oblivion. Endret 30. mars 2008 av Alex ws Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Haha thomas H, takk. Ødela jo hele poenget mitt Nei, Bear^ er selvfølgelig ikke overrasket over at en Sony ansatt beskytter sine egne og firmaet interesser. Men nå var det hele ikke meningen å diskutere om MS eller Sony PR folk er 100% objektiv eller ikke? Han har hans mening, og vi kan ha vår. Men har du ingen mening i saken? Bortsett fra at ingen kjøper ps3 på grunn av at det står sony på den og de har tidligere hatt sony konsoll, eller at ps3 ikke er overlegen, og at HD grafikk ikke betyr alt for alle gamere. Selvfølgelig kan ha sine egene meninger men i alle fall jeg har vanskelig med å ta meninger som kommer fra PRfolk uansett selskap som "egene meninger". Det er jo klart at en person som jobber i PR avdelingen, om det er MS eller Sony spiller ingen trille, vil snakke varmt og ha "tro" på produktet som hans/hennes selskap selger. Om du er interesert i mine meninger kom det frem i Innlegg 13 hvor jeg sa min mening om hvorvidt DLC har noe å si for salget av enheter, i X360 sin favør. Har forøvrig ingen tro på at Sony blir å hale i land noe enhets seier når det gjelder PS3 og GTA 4. PS3 er fremdeles den dyreste enheten (av X360 og PS3) og PS3 versjonen har ingen ting ekstra som X360 versjonen ikke har. Jeg ser logikken med at "å GTA var PS sin først" tankegangen, men skulle den tankegangen gjelle så skulle vel strengt tatt Final Fantasy fremdeles være Nintendo ekslusivt, noe det ikke er. Så konklusjon, tiden forandrer seg, jeg tror ikke at Playstation har festet seg nok på markedet denne gangen til å fremstå som den overlegene enheten for å spille GTA 4. Der stiller de likt med X360 og ettersom X360 har ekslusivt innhold, og om det innholdet promoteres korrekt, så tipper jeg at X360 gjør det bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) har det noe å si om hvilken konsoll som selger mest pågrund av GTA4 så lenge du får spille det...? det er jo fryktelig enkelt, har du lyst på DLC til 360 og Live, så kjøper du den. har du lyst på PS3 sin versjon uten noen spesiell grund bare fordi, eller fordi du bare har en PS3 så kjøper du den.. jeg har begge konsollene og kjøper den til 360 fordi Live fungerer mye bedre for meg og jeg har mange fler venner der.. bryr meg egentlig ikke så mye om DLC, det blir som en bonus... Endret 31. mars 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ganske simpelt - tipper det meste kommer ann på markedsføringen til Microsoft. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Så kommer man til et vesentlig spørsmål som også tas frem i Bonus round: Hvor mange av de gjennomsnittlige brukerne spiller egentlig gjennom GTA spillene og vil føle behovet for ekstra missions mm.? Tror man tenker vel homogent her og at en GTA fan er den andre lik. Slik jeg ser det for meg har vi en meget stor andel casual GTA fans som er ute etter å spille et par missions for så å gå apeshitcrazy i en tett befolket bydel med diverse tungt skulderartilleri. Etter diverse humring av dette spiller de noen missions til før de legger hele greia på hylla. Endret 31. mars 2008 av Fhj Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Det interessert da mange nok til å kjøpe Vice City og San Andreas i sin tid. Hvorfor skulle det endre seg? Foruten innføringen av motorsykler i Vice City, var det ikke rare forskjellen fra forgjengeren. Endret 31. mars 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Men la oss nå si at Fhj har rett, DLC har ingen ting å si, hvorfor skulle det ha noe å si for PS3? Er det slik at det er "casual" GTA fans som vil spille GTA 4, så trekker fremdeles PS3 det korteste strået ved å være den dyreste enheten. Skulle de da velge en PS3 til over 3000 kr for å spille GTA når de kunne fått en X360 for vel 2000 kr og samme GTA4? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Skulle de da velge en PS3 til over 3000 kr for å spille GTA når de kunne fått en X360 for vel 2000 kr og samme GTA4? Skulle man heller betale mer for en iPod i stedet for en Creative Zen som scorer like bra i alle tester, og spiller av akkurat den samme musikken? Tydeligvis ja. Endret 31. mars 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vel, hvis det er sånn at man kan spille expansion packsene selv om man ikke har spilt gjennom spillet så kommer nok jeg til å kjøpe det. (Hvertfall hvis det er snakk om store nye områder, nye kjøretøy osv.) Lenke til kommentar
kremkatten Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Helt ærlig er dette rimelig care for meg.. Personer som gidder å pjatte om at DLC vil selge x antall konsoller på x platform må jo være noen pr-horer/fanboys av værste kaliber. Det eneste dette er med på å gjøre er å skape hat og annen tardiness. Dere vet hvem dere er, og dere burde skamme dere. Kjøp spillet på den konsollen du har. Om du har begge, velg spillet til hvilken konsoll du liker best. Det enkle er ofte det beste. -Kremkatten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det blir mye snakk om at DLC skal/kan selge konsoller. Jeg vil annta at å få eksisterende kunder registrert på Xbox Live er like viktig for MS. I dag er vel rundt halvparten av alle sogte X360-maskiner koblet på nett, eksklusivt DLC til GTA4 vil få det tallet til å stige. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tidligere har GTA blitt kjøpt for Sonys konsoll, men ikke nå lengre har begge konsollene og kommer til å velge 360 versjonen kun for det ekstra tinga som kommer senere, hadde Sony hatt samme avtalen ville jeg fortsatt GTA serien på Sony. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå