Gå til innhold

Elgvenn2s vårdeff 2008 *nye bilder s4 + konklusjon*

Anbefalte innlegg

Du er klar over at det nesten er umulig å bygge noe masse på kcal underskudd og treningen

er for å holde på muskelmassen samt tømme musklene for glykogen osv og da er det neppe nødvendig med flere øvelser for underarmer osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er klar over at det nesten er umulig å bygge noe masse på kcal underskudd og treningen

er for å holde på muskelmassen samt tømme musklene for glykogen osv og da er det neppe nødvendig med flere øvelser for underarmer osv?

Topic er jo "elgvenns vårdeff", så jeg forventer vel ikke å bygge noe nei ;)

Og ja, som du sier, styrketreningen er for å holde på muskelmassen. Siden jeg har kjørt øvelser for underarmer før, fortsetter jeg med det nå for å holde på muskelmassen jeg har opparbeidet meg der :)

Stort sett er styrkeprogrammet mitt uendret ift. før deff, bortsett fra at jeg kanskje har droppa et sett her og der. Skøt inn et spm tidlig i posten min om det var noen som hadde noen tanker om mulig endring ift. vanlig program når man er på deff, men de som uttalte seg mente det ikke hadde noe å si så derfor kjører jeg på som vanlig, men forventer selvsagt ikke å ta noe mer fra gang til gang. Hvis du har noen innspill ift. justering av styrketreninga under deff er det bare å fyre løs! :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde kanskje variert litt mer enn deg med tanke på antall reps og sett :)

Dog har du sikkert kontroll...som jeg alltid sier...hva enn fungerer for deg.

Skulle vært morsomt med noen bilder dog. Det sier så uendelig mer enn ord .)

Men faen da. Sier jo at det er bilder på første siden i posten :p

Siden du er for lat til å bla selv, her er en direktelink.

Lenke til kommentar

Dagen i dag , periode5, dag 2/7

Spisedag i dag :D

Startet dagen med 40 minutters morgentrim

Deretter ble det sollid frokost/lunsj før jeg satt ut på sykkeltur.

Noen vitale stats fra denne:

Stats fra dagens tur:

Turens lengde: 55km (ca. GPS-en streika i ca. 300m)

Tid: 2t 19min

Snittfart: 23.6km/t

Laveste punkt: 135moh

Høyeste punkt: 503moh

Total stigning: 810m

Snittpuls: 131bpm (litt lavt, pulsbelte registrerte for lav puls en stund, sikkert for løst rundt kassa)

Maxpuls: 166bpm

Turen gikk fra Hamar, om nybygda, vidre mot brumund sag, til brumunddal og tilbake til hamar.

Ruta: 26.04.2008_13_00_37_history.zip

Kcal i dag havnet på massive 5700

Spisedag av en annen verden, spent på åssen detta går på veiedag på mandag. Ble noe stort fokuspå karbs i dag også. Fordelinga ble noe slik:

energiprosent (vekt/vektprosent)

-karbs: 45% (643g/54%)

-fett: 30% (191g/16%)

-protein 25% (358g/30%)

Ser ut som jeg kanskje bare kjører ut denna perioden ift. deffing også. Har satt mål av meg til å prøve på raumerittet. Dette krever fullt fokus på trening, og max bygging/fremgang for å lykkes. Dette føler jeg ikke er forenelig med deff. Har tross alt dratt av noe overskuddskilo, får prøve ei runde igjen til høsten evt.... Det er jo denna 6-packen man så gjerne skulle hatt da :p

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Dagen i dag , periode5, dag 3/7

Valgte å sove lenge i dag p.g.a. syklinga i går.

Deretter var det på trening etter frokost og lunsj.

Egentlig sto bein på programmet i dag, men har stokka om litt på programmet så jeg ikke får styrke for bein rett etter lang sykkeldag. Det ble derfor rygg/biceps/skuldre i dag.

Nedtrekk bak

8x91kg

6x96kg

8x91kg

Alternate curl

5x20kg

5x20kg

5x20kg

5x20kg

5x20kg

Markløft

5x80kg

5x100kg

5x110kg

5x110kg

5x110kg

Militærpress

4x42,5kg

5x40kg

5x40kg

4x40kg

EZ Curl stående reversgrep

10x30kg

8x30kg

Fronthev skuldre

10x12,5kg

10x12,5kg

Nedtrekk forran

10x73kg

9x73kg

Roing bredt overhåndsgrep

10x95kg

10x95kg

Sidehev skuldre

10x10kg

10x10kg

Shrug m/stang

10x95kg

10x115kg

10x115kg

10x115kg

Jævlig tung nedtrekk i dag, og militærpressen var helt håpløs, eller helt grei økt.

Har bestemt meg for å avbryte deffen nå. I dag ble en slags mellomdagen med verken eller kosthold.

Veiedag i morra, så får vi se hva vi står på da.

Endte opp på 3040 kcal i dag

energiprosent (vekt/vektprosent)

-karbs: 35% (266g/39%)

-fett: 25% (84g/12%)

-protein 45% (342g/49%)

Lenke til kommentar
BILDER!!!

Vil se hvordan du ser ut nå. Vekt sier ingen ting. Speilet forteller alt .)

Forskjellen fra før og etter bildene er minimale. Kan legge ut forskjeller i ettermiddag.

Uansett, siste vektoppdatering på deff, sjekk første post.

Totalt ble vektnedgangen i løpet av denne mnd (29 dager) 3,4kg. Ble 4cm smalere rundt livet i same perioden, så det er synlig på bildene at det er litt mindre overheng over box'ern ;)

Skjønner nå at våren er en alt for aktiv tid i forhold til trening til sommerens aktiviteter. Blir nok nødt til å sette av september til høstdeff :p

Lenke til kommentar

Samme pokker, fiksa noe nå. :p

Bildene er Før Etter Før Etter.

post-75739-1209359827_thumb.jpg

Som man ser er ikke den store helheten all verdens forskjellig, men som man kan se på zomebildet er visse partier krympet til det bedre. Lats er litt mer synlig, ikke fullt så stort overheng over boxerren. I tillegg ser jeg herfra at armer og bein har blitt mer definert. Ser blodårene lettere på overarmene (og underarmene, selv om de har vært relativt synlige der fra før). I tillegg ser jeg faktisk blodårer på lårene! :omg: Det tror jeg er første gang hehe

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Du må jo ikke avslutte deffen nå. Dog tror jeg kanskje du går litt hardt ut. Å endre seg er å endre en livsstil, ikke kosthold og trening i en kort periode...

Jeg regner med at du har kjørt på bra med lesestoff om trening og kosthold. En ting du kan gjøre er å få i deg mer koffein for å brenne fettet :) (Blir nesten litt på kanten å anbefalle koffeinpiller, siden dette er forbudt i Norge, men handles fritt over disk i Sverige)...

For å booste selvtilliten din litt har jeg tatt friheten til å legge ut noen kommentarer på siste bilde, og hva du vil gå gjennom fremover:

2448735458_15375fd9a1_o.jpg

Vi begynner med biceps og triceps som jeg velger å ikke merke av på bildet. Du vil nå begynne å se en fet blodåre på bicepsen under trening. Som du vet ligger blodårene over musklene, men i fettet. Jo mer synlig denne blir, desto mindre fett har du. Du vil også merke flere blodårer dukke oppe etter som fettet forsvinner. Tips når man kjører armer er å trene en økt i ny og ne (IKKE HVER GANG) i t-skjorte slik at bicepsen er synlig. Da ser man fremgang og blir mer gira. Tren i lange gensere når du trener, slik at kroppstempraturen holdes oppe.... Tricepsen og bicepsen din har hatt noe fremgang, men er ikke alltid like lett å se. Det er her du også har minst fremgang på fettforbrenningen, da armer ikke er et typisk sted for kroppen å lagre fett...

rød sirker: Skulderparti....

Fettet vil først forsvinne fra dette området, du vil oppleve å få langt mer markerte skuldre før magefettet forsvinner.Legg merke til området her, og se den forandringen som skjer her. Den er langt større enn fremgang på mage og armer...

Hvit sirkel: bryst

Noe igjen til den markerte linja mellom musklene, men det som er viktig er å stramme og faktisk kjenne at musklene under blir hardere og bedre. Jeg hadde kanskje kjørt noe mer skråbenk med hantler for å bygge øvre del av brystmuskel... Brystet vil også komme fortere enn mage, men ikke like fort som skulderpartiet ditt.

Blå sirkel: Brystkasse, lats

Du vet sikkert hvordan å posere for å få frem latsen, men jeg ser her at du begynner å få frem ribben og starten på v formasjonen, som følger magemusklene nedover. BRA!

Gul sirkel: Sideflesk

Markant forbedring, dog noe som du må smøre deg med tolmodighet for å få vekk.

Rosa og blå sirkel:

Mage og vaskebrettet ditt. Kan fortelle deg at det er noe vei å gå for å frem sixpacken :( Men du vil starte å se antydninger på den øvre delen snart (rosa), den blå derimot er nok noen uker unna...

Det å deffe er et helvete, men nå skal ikke du stille i NM og kan ta det på sikt. Kos deg en to dager uten kroppsfokus, og spis og kos deg. Men spis sundt. Du skal endre en livsstil og er allerede i gang.

I følge budismen tar det 21 dager å endre en vane, og du er jo absolutt i gang:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=951

Mitt tips til deg nå for å holde fokus på fremgang.

Hårfjerning. En glatt kropp viser muskler og fremgang bedre enn neandertalerkroppen :)

Brunfarege: Få deg litt brunere, resultatene synes langt bedre og du øker motivasjonen til å trene mer....

Hold ut, bit tenna sammen. Alt er mulig

2005 (januar) - 2008 (januar)

http://farm4.static.flickr.com/3120/236769...a01edc98c_o.jpg

2008 (to dager siden):

http://farm3.static.flickr.com/2107/244793...a7aa1ecc7_o.jpg

Jeg har en fettprosent på 11,5 nå og synker. Dog er speilet din beste venn. Og jeg må bare si at du har fremgang! Dog kan den vises enda mer med litt mindre hår og brunfarge...

Fortsett opplegget ditt, og sett deg inn i trening og kosthold. Livet er så mye bedre når man er i form, og jeg er sikker på at små hverdagslige ting er lettere for deg nå, og ikke minst er sexlivet langt bedre. Og man sover bedre og får mer overskudd. Bra jobba! Skal holde oversikt på deg fremover...

Lykke til :fun:

Lenke til kommentar

Takk for motivasjon. :)

Kunne sikkert klart å fjerne 3-4 kg i mnd fremover. 10kg på 3 mnd høres realistisk ut, men har bare 1 1/2 mnd til sykkelsesongen setter inn for fullt, og må ha energi til å trene og bygge der.

Første post er trolig raumerrittet 7. juni.

I tillegg er det alltid et spm om hvor mye tid man skal bruke på hva. Er man på deff setter man all annen fremgang på hold mens man holder på. Skal prøve å kjøre en så ren bulk som mulig (bygge uten å få noe merkbart øket fettmengde) ut august, (birkebeinerrittet er 30. august), og så starte på deff igjen 1. september (en mandag, perfekt dag å starte på :))

Har igjen en del til 6-packen som du sier, det er nok magefettet som vil ligge igjen lengst på meg. Noe jeg har merket er at det ikke funker veldig bra å trene kardio når det er dritkaldt, hvertfall ikke midt på vinteren. I tillegg er våren alt for kort (merka jo det i år, starta ikke deffen før etter påske, men en mnd etterpå er det andre ting som presser på...), så er nødt til å få tatt litt på høsten også. Hvis jeg får inn 1-2 mnd med deff da, lover det bra til neste vår igjen. Tror det er lurt å ta det bulkvis, selv om første uka på deff alltid er den hardeste! :)

Kommer til å starte en ny tråd her etterpå. "Elgvenns generelle treningslogg sommeren 2008" eller noe i den retningen. Blir litt som denna loggen her, men med mer fokus på fremgang, spessielt på sykkelsetet som blir satsingsområdet i sommer, men skal også prøve å få bygga litt på muskelsida. Har egentlig hatt en spennende fremgang i nedtrekk etter jeg begynte å kjøre markløft. Selv markløft har hatt en god fremgang, så ser for meg at jeg skal klare 10reps 100kg i nedtrekk før sommeren er over.

Styrketrening for beina kommer selvsagt til å ha høyt fokus i og med at det bindes direkte til fremgangen i sykkelløypa.

Skal også prøve å kjøre en ny runde med iform sitt benkpress program. Har kjørt meg litt fast i et 5x5 system nå, skal bli bra å få starta på 5x10 igjen på litt lavere vekter.

Lenke til kommentar
Hva tar du av kosttilskudd eventuelt andre spennende midler du heller i deg?

Av tabletter bruker jeg:

CLA

Omega3 (fisk)

Omega3-6-9 (linfrø)

Multivitamin

C-vitamin

ZMA

Skal putte inn makrel i tomat i kosten min på daglig basis nå, så skal kutte ut omega3 (fisk).

Andre tilskudd:

Carbopulver

Proteinpulver

har kjørt 30g/50g (carb/whey) etter trening nå på deff.

Kjørt 60g/50g etter trening til vanlig.

I tillegg har jeg hatt et rent kaseinpulver som jeg har kjørt på kveld litt før leggetid.

Er litt i tvil om jeg skal starte på dette igjen.

Tenkte også på en runde kreatin til høsten/vinter'n. Har lyst til å prøve enten V12 eller createch.

Lenke til kommentar
2005 (januar) - 2008 (januar)

http://farm4.static.flickr.com/3120/236769...a01edc98c_o.jpg

2008 (to dager siden):

http://farm3.static.flickr.com/2107/244793...a7aa1ecc7_o.jpg

Jeg har en fettprosent på 11,5 nå og synker. Dog er speilet din beste venn. Og jeg må bare si at du har fremgang! Dog kan den vises enda mer med litt mindre hår og brunfarge...

Fortsett opplegget ditt, og sett deg inn i trening og kosthold. Livet er så mye bedre når man er i form, og jeg er sikker på at små hverdagslige ting er lettere for deg nå, og ikke minst er sexlivet langt bedre. Og man sover bedre og får mer overskudd. Bra jobba! Skal holde oversikt på deg fremover...

Lykke til :fun:

Må bare få gi deg kompliment for fremgangen du har hatt. Ølboksen markerer liksom toppen av forfallet ;)

Hvor mye veide du på det meste?

Hva fikk deg til å starte med trening?

Har du noe mål eller er det kun for egen del/morro skyld?

Lenke til kommentar

Hmmm

Tenkte på hvorfor man trener på morrajoggeturen i dag.

Nå nærmer det seg mai, og jeg jogger så og si hver morgen i Frognerparken i Oslo. Når det er så varmt som det er nå er det bare deilig å komme seg ut. Jeg har en hund som stortrives på disse turene, og sammen jogger vi opp gyllenløvesgate mot parken. Denne er kjempestor og har en allee av trær hele veien. Og når man er i god form legger man merke til detaljer som at trærne skyter skudd, man lukter mer, man smaker mer, man blir rett og slett bedre på alt.

I parken er det fult av mennesker som jogger (suksessrike, velutdannede, ressurssterke mennesker trener langt mer enn folk som ikke er det). Det er masse flotte damer som kjører på, og det arrangeres egne bootcamps hver morgen.

Det er faktisk en herlig opplevelse å komme gjennom parken med mp3 spillern i øret og bare se folkehavet som trener og lyser av lykke.

Vel du skjønner jo hvordan dette er. Som tjukkas er alt en utfordring. En bakke eller en trapp kan være noe man gruer seg til. Man blir daff og passiv. Og når man er passiv går man glipp av selve livet...

Veide 110 på det meste og er ca 80 nå. Jeg har alltid trent, men kom inn i et forhold jeg misstrivdes i, hadde problemer på jobb og privat. Våknet en dag og bare skjønte jeg var feit. Dette gikk på veldig kort tid (snakker kanskje 2 år her)...

Bestemte meg for å ta skjeen i en annen hånd. Gjorde det bra på jobben, ble singel og fokuserte på kosthold og trening. Var rimelig bra form før jeg ble fet så jeg visste hva som måtte til.

Det som er viktig med all trening er å sette seg mål. Rare mål og drømmer som du selv skal nå. Sett deg skyhøye mål, for da har du noe å jobbe mot. Og ha delmål på veien.

Mitt mål er å bli like bra form som Brad Pitt i Trjoja (barnslig for noen, men et mål for meg)...

Har rare delmål underveis som

Fettprosent skal ned til 12, så 10, så 8, så 6 (er på 11 nå)

Skal ha vidregående kort i Gyria (halvveis der nå)

Har noen stolper som skal bestiges på min Parkour

baklengssalto fra denne: http://farm4.static.flickr.com/3054/242887...8fa0ace01_o.jpg

Så har man utholdenhet og ikke minst hurtighet go beveglighet.

Så jeg gjør det for min egen skyld og fordi det er morro. Målene mine er å føle livet enda bedre på pulsen. Dessuten blir man en damemagnet når man er i form, lyser glede, selvsikkerhet og sexlivet blir hinsides :)

Har nok mange av de samme grunnene som deg til at jeg gjør dette .)

Lenke til kommentar

Hei.

Har startet på Elgvenns generelle treningslogg som jeg skrev litt lenger opp i artikkelen her.

Spiser litt mer, og går lettere på trening. Merker det spessielt på syklinga der jeg helst skal ha futt til å holde på i noen timer :)

Har ikke hatt veiedag enda etter jeg avbrøt deffen så vet ikke hvordan det har påvirket vekta enda, men erfaringsmessig har vel trolig glykogenlagrene steget i forhold til deffeform, og dermed også vannmengden i kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...