TcB Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Postet denne i en litt eldre tråd om glftpd, men istedet for å få svar startet jeg en krangel mellom proftpd vs glftpd... Håper på bedre lykke denne gangen.... Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan tillate upload i glftpd? Har prøvd å legge inn: upload /site/incoming/????/*/* * men dette virker ikke for meg... Må man på noen måte "kill" glftpd og så kjøre det på nytt igjen for å få oppdatert .conf fila? Eller er det bare å logge ut fra server og på igjen???? Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hva m chmod -R 777 /glftpd/site/incoming/ Nei du trenger ikke å kille no. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Må man på noen måte "kill" glftpd og så kjøre det på nytt igjen for å få oppdatert .conf fila? Eller er det bare å logge ut fra server og på igjen???? 'killall -HUP glftpd' burde få glftpd til å lese .conf-fila på nytt. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Trenger ikke å kille noe. Config-fila blir les tpå nytt hver gang man logger seg inn Lenke til kommentar
TcB Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 jeg får feilmeldingen: 553 you have not upload rights to this directory jeg har prøvd både * og at siteop(1) kan uploade dette gjelder når jeg skriver: upload /site/incoming/????/*/* (*) eller (1) chmod -R 777 /glftpd/site/incoming/ tips til hva jeg gjør galt?? Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Nei du må skrive chmod -R 777 /glftpd/site/incoming/ i consollen som root, ikke i conf fila.. Det gjør at alle kan skrive/lese i incoming mappa. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg har satt dette i min .config fil: upload /site/incoming* * Fungerer fint. Men du som sagt skrive den andre kommandoen fra kommandolinjen Lenke til kommentar
TcB Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 endelig fikk jeg det til, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå