olopolo Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvor mange har ikke gått i "gamingfella" i ungdomstiden. En kompis av meg passerte 65 timer "played time" iløpet av påskeferien, og det var bare på ett av de utallige spillene hans! Men så har det seg så at han vil ut av dette "marerittet". Han er ikke akkurat i god form og jeg lurte på om det var noen fine oppjoggingsprogramm, enkle styrkeprog ol. som passer fint for en femtenåring som aldri har trent før og har litt rundt magen. Han er full av motivasjon. Kutter ned på spillinga, stoppet med godteri og snop, null brus i ukedagene og han har faktisk gått med på å legge seg litt tidligere. For en ukes tid siden var han med på en av mine intervalløkter, noe som nesten tok knekken på'n Så det hadde vært kjekt med noe litt roligere som bygger seg opp etterhvert. Hadde satt veldig pris på hjelp her. Mulig du er med på å redde en fortapt gamingsjel. K ^^ Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Kommer litt annpå hvor mange dager i uka han vil trene, men si 3-4 dager er et greit startpunkt. Prioriter i denne rekkefølgen; Kosthold, Kosthold, Trening. Kommer ingen vei med dårlig kosthold. Spis hver 2-3 time, prøv å få et proteinoverskudd, vis han er nok motivert med kostholdet kan han også tenke på proteindrikk. Etter hver trening få i han nok proteiner og karbohydrater, en fin regel er dobbelt så mye karbohydrater som protein etter en trening. Det er også "viktig" å ha en spisedag i uka, for. eks lørdag, her er det lov å unne seg med et glass brus eller to, litt snacks osv. Men med moderate mengder selvfølgelig. En sånn spisedag gjør også at man ikke går lei etter en periode. Been there, done it. Tror jeg ville lagt 3 dager i uka med styrke og 2 dager til kondis/fettforbrening. Siden du sikkert har trent en del kan du vise han baseøvelsene som "markløft, roing, benkpress, militærpress/arnoldpress, knebøy" Prøv å baser trening rundt dette. Markløft er nok den vanskeligste, så en smart ide er å snakke med en instruktør på gymen som kan veilede. Jeg kjører selv 3splitt om dagen, vet mange som liker fullkroppsprogrammet. 3splitt vil si at man gjør for eks. triceps/bryst mandag, biceps/rygg onsdag og skuldre/bein fredag. Vis ikke dette hørtes bra ut, kan du vurderer fullkroppsprogrammet. Dette programmet er fullstendig konsentrert rundt baseøvelsene. På for. eks tirsdag og torsdag kan han kjøre intervalltrening og jogging for å få i gang forbrenningen. Husk også å varme opp 5-10min før hver trening. Nå går jeg ut i fra at han har tilgang til et gym, vis ikke må vi nok finne på andre metoder. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Quick note. Det er forskjell på hvis og vis. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Og du følte du måtte kommentere dette, i stedet for å gi konstruktive tips til trådstarter? ... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 "kompis" ja, det sier de alle det Hvis han er i sykelig dårlig form, som du fremstiller han så hadde jeg anbefalt han 20-30 min med rask gange. Det kan gjøre underverker og hjelpe han med og forberede seg på en mer Lengre/intensiv økt.... har han tenkt til å begynne på ett treningssenter? Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) eg har eit problem med ein kompis av meg. Av og til er han kjempegira på å trene, men ofte er han berre lat og finn på mange unnskyldinger. Er det nokon som veit nokre tips for å få han med litt meir jamnt? EDIT: Ikkje ta kompisen din med på noko veldig hardt, i alle fall ikkje i starten, då dette kan blåse motivasjonen ut av han Endret 2. april 2008 av assbear Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Si det blir mere fi*** på han når han er godt trent! Klart, det er jo bare bull, men det vet ikke han Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 "kompis" ja, det sier de alle det tongue.gif Ja faktisk, men dette er da en reel kompis Må inrømme at jeg ikke er i toppform selv, men det er takket være åtte måneder uten trening pga. skade. Har startet å trene meg opp igjen nå, tilbake på fotballaget, og begynner forhåpentligvis på studioet til høsten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå