MBarne Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Men er ganske sikker på at han hadde 8 plugger så fatter ikke helt hvordan den motoren så ut.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Rekke-5 har ihvertfall en særegen lyd. råere lyd får du ikke. punktum Stemmer det. skulle bare hatt effektanlegg på den så hadde den blitt enda mer "særegen" I tillegg skulle vel bilen din startet. Da hadde det kanskje kommet lyd i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Opel har ikke laget 4syl-motorer med 8 plugger! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 en annen bil som har 2 tennplugger per sylinder er Honda Jazz Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Men er ganske sikker på at han hadde 8 plugger så fatter ikke helt hvordan den motoren så ut.. Hmmm, og du ser forskjell på tennplugger og innsprøytningsdysene? Endret 1. april 2008 av Kvakksalveren Lenke til kommentar
superb Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Regner med at han har hatt 2 plugger per sylinder. Han har ikke bilen lenger så derfor det er litt vanskelig. Det var plugger det var snakk om, ikke ventiler. finnes egentlig 8 ventiler? Er vel mer 16 som er normalt!!? Opel har såvidt jeg vet ikke laget noen "twinspark motor" Alfa Romeo er den eneste bilprodusenten i europa som lager twin spark motorer. 8 ventilede motorer finnes enda den dag i dag (da snakker vi om nye biler). En toyota 3T-GTE "twinspark" motor (2 tennplugger pr cyl) Offtopic, men MB lager også motorer med med 2 tennplugger pr. sylinder. Lenke til kommentar
hardrocxsludge Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er det ikke slik at viss en bil har 8 plugger så er det en V8(i de fleste tilfeller)? Har en bror som mener den stygge opel omegaen han hadde har 8 plugger, men bilen var en 2.0 liter ehe! begynner å bli så lei av å diskutere med ham. evt. måtte det vært en 8-rekker, men også da måtte vel motoren vært større! Finnes egentlig det? Og en ting til: Hva er så "bra" når sylinderene står på rekke? jeg har en 5 rekker. Hvorfor skal det være så mye bedre? Takker for svar Har du rekke 5? er det en audi s2 du har da? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Må vel ikke ha s2 for å ha rekke5. Er jo mange audier som ble levert med 2.3liters rekke 5er, hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har du rekke 5? er det en audi s2 du har da? Audi har hatt rekke-5 i veldig mange av bilene sine. Alt fra en litt slapp 1,9 liter med forgasser på 100 hk til en 2,2 liter turbomatet 20v på 220 hk. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hva er hensikten med 2 tennplugger per sylinder? Er det bare for å sikre god gnist? Virker litt unødvendig i så fall. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Du kan lese mer om fordelene under. http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Twin_Spark_engine Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg antar at broren din har en Omega B med en motor på 2 liter, 4 sylindre og med 8 ventiler på 115 hk. Den svakeste bensinmotoren Omega B ble levert med. Lenke til kommentar
Rick Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Opel har aldri lagd en twinsparkmotor, og eneste omega som hadde V8 orginalt var en par konseptbiler. Er vel bygd om 1 eller 2 omega i norge med V8, men tviler på at broren din har en av de. Er vel heller han som ikke helt vet hva han snakker om. Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 er vel v8 i australske omega.... der heter den holden commodore.... www.holden.com.au Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Er det ikke slik at viss en bil har 8 plugger så er det en V8(i de fleste tilfeller)? Har en bror som mener den stygge opel omegaen han hadde har 8 plugger, men bilen var en 2.0 liter ehe! begynner å bli så lei av å diskutere med ham. evt. måtte det vært en 8-rekker, men også da måtte vel motoren vært større! Finnes egentlig det? Og en ting til: Hva er så "bra" når sylinderene står på rekke? jeg har en 5 rekker. Hvorfor skal det være så mye bedre? Takker for svar Har du rekke 5? er det en audi s2 du har da? Audi 100 Nei, er nok bare broren min som tror han har peiling.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå