Gå til innhold

Phlox, en HTPC - kommentartråd.


Anbefalte innlegg

Her er da kommentartråden til det nye prosjektet mitt, som går under navnet Phlox.

 

Sketch_Phlox_frontcopy.png

 

Hva syns folket om HTPC prosjektet mitt?

Burde noe forandres?

Gjør jeg noe bra i det hele tatt?

 

Snakk gjærne fritt og saklig her. :thumbup:

 

På forhånd takk.

 

- Ashaman

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser bra ut, denne skal jeg helt klart følge med på!

 

Jeg bare lurte på to ting, vil ikke tempraturen på strømforsyningen stinge når du har de flammedetaljene der? Vist tempraturen stiger vil jo viften gå raskere og da ender man bare opp med en pråkete HTPC og det vil man jo ikke ha!

 

Og så lurte jeg på hvilken hardware du ksal ha i den?

 

-ublaS

Lenke til kommentar

Koslig at du vil følge med. :thumbup:

 

Tror ikke tempen vil stige så vanvittig, er jo ikke mye luft motatand man får av de flammene vil jeg tro. Viftene på både PSU og CPU går på fast hastighet og bråker så og si ingenting. Dessuten vil det vere en vifte i fronten som tilfører frisk luft hele tiden. Det kommer heller ikke til å bli kjørt spill på denne maskinen så vil ikke tro tempen på CPU vil komme mye over 35-37 grader på maks. Har en 6400+ CPU på gamer-PCen som aldri er over 40 grader, men den har litt overkill kjøleribbe da.

 

Skal putte hardware fra den gamle maskinen inn i HTPCen, pluss ett gammelt TV-kort og litt slikt. (2800+ AMD Sempron, 1024 MB RAM og 256 MB Radeon skjermkort.) Har forøyeblikket 120 GB + 250 GB til å ha ting på. Men spørs om 120 GB disken må kasseres, siden den for resulterer i blåskjerm selv ved lave tempraturer. Og da kan jeg vel like godt rive i en 500 GB som erstatning, eller putte 500en inn i "gameren" og donere 320 GB istede. :D

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert litt. Håper dere liker det!

 

 

Dette ser bra ut :D

Denne tråden skal ihvartfall jeg følge med på :D

 

Mvh Snagga, lykke til! :)

Takk for at du har troen på meg!

Håper du ikke kjeder deg når du følger med på oppdateringene mine. ;)

 

 

Bra start.. blir vel å følge med på denne fremover!

Håper det blir bra!

Jeg håper det blir bra jeg også, skal hvartfall gjøre mitt beste, og se etter tips og triks fra andre.

 

 

Jøss, ser ikke så ille ut denne her, gleder meg til å se resultatet ;)

Takk for det du! Det er bare å følge med videre. ;)

 

- Ashaman

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ville bare si ifra att prosjektet ikke er dødt!

Men kommer litt i skyggen av en litt større modding:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
17042008001.jpg

17042008003.jpg

02052008005.jpg

front_skjult.jpg

bak_skjult-1.jpg

 

Kommer nok til å skje litt etter hvert. Skal skjere til og gjøre klart til montering av DVD-spiller en av de nærmeste dagene. Kan hende jeg kan komme igang med lakkering også, siden jeg har funnet et egnet sted i låven vår.

 

So stay tuned!

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har gjor endel, men får ikke stealthet fronten skikkelig. Sparkelen blir ujamn i skøyten mellom MDF og plexi. Har vel en 5-6 lag med grunning og sparkel nå, og har enda ikke blitt bra. Men har gått til innkjøp av elastisk sparkel som visstnok ikke siger, så skal prøve den etterhvert.

Har grunnet kabinettet, men syns ikke jeg har nok bilder til å lage en skikkelig update enda. Når jeg har fått til DVDspilleren og sparklet litt til helgen eller noe så kommer det antaglig noe, får se. ;)

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Takk skal dere ha!

 

Høyden er 23mm (2 x 10mm alu og 3mm plexi) i tilleg skal det litt filt under, og så har jeg en gummipakning mellom foten og kabinettet for å dempe enda litt mer vribrering, så blir vel en 26-27mm til slutt.

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...