Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp, holder på å miste vennine

Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

Hei

Det er ei jente jeg ble kjent med for rundt to år siden, men på den tiden hadde vi ikke mye kontakt. Alikevel møttes vi av og til siden hun var kjæresten til den ene kompisen min. Jeg hadde vel egentlig ikke så mye kontakt med kjæresten hennes heller, men vi hadde felles venner så vi møttes av og til.

Men ihvertfall nå for en liten stund tilbake begynte de å kontakte meg endel. Det begynte med at jeg ble invitert med på fester og etterhvert var vi endel sammen utenom det også. Det var somregel hun som ringte meg, men de gangene vi møttes var som oftest mens hun var med kjæresten. Jeg følte litt at hun var med meg for kjærestens skyld da, helt til vi

begynte å møtes litt bare jeg og henne også. Virket som hun viste meg mer oppmerksomhet en resten og at hun satte pris på meg som venn. Men ihvertfall så skulle vi på et opplegg sammen med noen venner, hva det var er egentlig ganske uvesentlig så jeg velger bare å ikke skrive det. På forhånd sa hun at vi jeg måtte låve å være med henne der. Og jeg sa jo ja, jeg hadde ikke noe imot det. Jeg fikk meldinger hvor hun spurte om jeg gledet meg og hun spurte meg om det sikkert 100 ganger.

Det var helt til vi faktisk kom dit. Det er godt mulig det er jeg som fucka opp, for jeg var litt sur å sånn fordi jeg ikke var helt fornøyd med et par ting. Jeg gjorde egentlig ikke noe spessielt, bortsett fra at jeg overså henne litt, når hun spurte om ting svarte jeg bare kjapt, hvis hun ville gi meg en klem latet jeg bare som jeg ikke skjønte hva hun mente, når vi gikk forbi hverandre så jeg bare en annen vei og latet som jeg ikke så henne osv. Hun ble også sånn mot meg. Vi kunne stå å prate sammen så bare går hun bort til en annen og begynner å prate med han istedet og lar meg bare stå der uten å si en dritt. Jeg gikk bort til henne et par ganger og spurte om hun ble med ut en tur for å vise at jeg faktisk brydde meg litt om henne, men synes jeg fikk litt dårlig respons, som muligens er pga sånn jeg oppførte meg tidligere. Iløpet av hele greia kontakta hun meg kanskje 4-5 ganger, men andre hun ble kjent med der og ikke kjente fra før var hun med nesten hele tiden.

Så jeg satt liksom litt igjen med intrykket av at hun bare var falsk og ville ha meg der hvis hun kjedet seg, og hvis hun fant noen andre hun kunne være med så var det ikke så farlig med meg. En annen mulighet er jo at hun merket at jeg viste så lite interesse og derfor ikke tok kontakt med meg, men jeg synes dette er litt rart for hu er ei jente med relativt god selvtillit og hun gjør det hun vil, ihvertfall gir hun utrykk for det. Nå har jeg ikke hørt fra henne på over 1 uke, enda hun har vært i nærheten mange ganger har hun ikke ringt eller noe. Snakket litt på msn bare, men det var ikke rare samtalen. Det er forresten slutt mellom henne og kjæresten(kompisen min) og derfor er jeg redd for at jeg skal miste henne som venn. Hun bor ikke her i byen heller.

Magefølelsen min sier at jeg burde fortsette å være "drittsekk", altså late som om jeg ikke bryr meg om henne slik jeg forklarte jeg var tidligere, mye gjennom kropsspråk og talemåte som jeg vet jenter merker lett. Men dette vil jo mest sansynelig bare ødelegge for meg selv.

Eller så kan jeg være snill og vise at jeg er glad for å være med henne og sånt, men hvis jeg bare får sånn halvhjerta respons tilbake da føler jeg at jeg på en måte virker litt desperat på en måte.

Jeg har ikke sånn all verdens erfaring med jenter, og jeg er ikke så veldig frempå og derfor vet jeg ikke helt hva jeg burde gjøre. Har egentlig lyst til å åpne meg helt å fortelle henne at jeg synes hun er grei og grunnen til at det ble som det ble og fortelle hvordan jeg følte det, men føler at det på en måte blir litt teit, liker jenter guttevenner som er åpne på den måten? Jenter liker vel ikke at gutter gir dem alt for mye oppmerksomhet heller, eller er det kun når det gjelder kjærestematriale? Jeg har lyst til å sende en melding om vi kan møtes igjen snart, men på en annen side vil jeg ikke... bahh.. =\ Jeg er gutt forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venner betyr meir enn kjærestar! (I alle fall til ei viss grad). Kan du ikkje ringje ho, sei at du var lei deg for korleis du oppførte deg "på den tingen dykk var på". Om du oppførte deg slik du skreiv forstår eg at ho no er såra, evt. føler at du ikkje vil vere med ho. Sei unnskyld og forklar kvifor det blei slik.. Det ville i alle fall eg ha gjort..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Ja, men er ikke sikkert hun er såra da. Som sagt virket det litt som hun dreit i meg, eller hun viste de andre mye mer oppmerksomhet en meg da, det var derfor jeg oppførte meg som jeg gjorde. Ble litt irritert når hun sa alle de greiene på forhånd og når vi først kommer dit så gir hun bare faen. Hun har jo ikke tatt det opp med meg i etterkant heller, så føler det blir litt seint å komme med det nå.

Jeg prøvde å ta det litt opp med henne, spurte om hun var sur på meg eller om det var noe galt. Men hun sa bare neida og ga meg en klem. Stoler ikke helt på den men, for på det område har jeg jugd mange ganger selv før.

Den med at venner betyr mer en kjærester skjønte jeg ikke helt, jeg møtte henne jo gjennom kjæresten og hadde det ikke vært for han ville vi mest sansynelig ikke kjent hverandre idag. Og hun har jo mange andre venner som hun er med der hun bor, og vi møttes som oftest de gangene hun var i byen her nettopp fordi hun var med kjæresten som bor i samme by som meg.

Det med at jeg overså henne og sånn, det var kanskje ikke så ille som jeg har gitt intrykk for, for det så ikke ut som hun brydde seg så mye, mye mulig at hun bare ikke ville vise det men. Men hvis hun faktisk ikke brydde seg så ville det blitt litt dumt å ta det opp med henne. Og jeg er såpass usikker og vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, derfor er det lettere å bare legge det bak seg og prøv å være snill de neste gangene vi møtes og heller forklare hvis sjansen byr seg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

I starten spurte hun om jeg var sur eller noe, men jeg sa jo nei gang på gang. Mulig det var derfor hu slutta å bry seg.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir feil å vise at noe er galt på den måten. Er det noe galt, ta det opp og få det ut av verden.

Nå vet ikke jeg hvor "sinte" dere er på hverandre, men jeg ville også kontaktet henne og fortalt henne hvordan det var. Jeg ville valgt å besøke henne, though. Jeg liker ikke å benytte telefon til slikt, i tilfellet jeg skulle finne på å si noe galt. Er hun såret og du sier noe hun tolker feil, er sjangsen stor for at hun legger på og nekter å prate med deg. Ofte skjer det, i hvert fall.

Har du muligheten til å besøke henne, så kan du gjøre det, og forklare situasjonen fra din side. Og deretter fortelle henne at du liker henne veldig godt som venninne og håper dere kan fortsette å være venner.

Å ignorere folk fordi de har gjort noe man ikke liker, er bare teit, synes jeg. Det bidrar sjelden til noe positivt.

Edit: Jeg ville som sagt forkalrt henne situasjoen og bedt om unnskyldning dersom hun følte seg såret.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Har hatt samtaler med henne etter det og da har hun vært hyggelig og det samme har jeg vært. Så vet ikke om hun er "sur" på meg nå. Men har ikke møtt henne på over en uke og før dette skjedde har vi vært sammen ganske ofte. Men skal prøve å slutte med denne ignoreringa, men blir fort sånn når jeg blir sur. Vi er ikke såååå nære venner, men vi ble ganske mye bedre venner i det siste og jeg synes hun er drit grei og ålreigt derfor jeg ikke vil miste henne som venn. Jeg har ikke sånn veldig guts, derfor tror jeg ikke det blir noe besøk men skal prøve å ta opp neste gang vi møtes eller snakker sammen. Får håpe hun ringer en dag da :\

Lenke til kommentar
Har hatt samtaler med henne etter det og da har hun vært hyggelig og det samme har jeg vært. Så vet ikke om hun er "sur" på meg nå. Men har ikke møtt henne på over en uke og før dette skjedde har vi vært sammen ganske ofte. Men skal prøve å slutte med denne ignoreringa, men blir fort sånn når jeg blir sur. Vi er ikke såååå nære venner, men vi ble ganske mye bedre venner i det siste og jeg synes hun er drit grei og ålreigt derfor jeg ikke vil miste henne som venn. Jeg har ikke sånn veldig guts, derfor tror jeg ikke det blir noe besøk men skal prøve å ta opp neste gang vi møtes eller snakker sammen. Får håpe hun ringer en dag da :\

Manglende guts er veldig kjedelig. Jeg ville også vært veldig redd/nervøs. :)

Du kan jo ringe henne, da :) Eller sende henne et brev.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Joa, men jeg veit ikke helt hvor jeg har henne på en måte. Hun er liksom veldig utadvent og kommer lett i kontakt med nye mennesker og har masse venner. Og hun smiler til alle og er grei mot selv de hun knapt kjenner. Derfor er jeg ikke sikker på om hun faktisk mener det hun har sagt til meg tidligere. Hun har sagt til meg at jeg er en av de persone hun synes er kjempe ålreigt å være med, men jeg føler at dette er bare noe hun sier og at hun egentlig ikke mener det. Derfor blir jeg så forvirra og prøver å tolke henne da på måten hun er mot andre i forholdt til meg osv. Hun er et partymenneske, noe jeg på en måte ikke er. Jeg synes det er dritgøy å feste og sånn, men har havnet litt i feil vennegjeng. Mine venner drikker sjeldent, og de gangene vi drakk var det ofte hun som dro med seg folk. Trodde typen hennes også var et partymenneske siden de festet begge to hver helg mens de var sammen, men når det ble slutt så sluttet vist han med å drikke også så... Mens i hennes vennegjeng da, der hun bor liksom.. Der er alle glade i å feste og være ute mye og sånn, derfor er det litt kjipt hvis jeg glir bort fra henne.

Jeg føler at jeg har driti litt på draget, vurderer å droppe den vennegjengen jeg har nå og finne noen som er mer intressert i gå ut mer og ha det gøy istedet for å være så jævli asosiale. Eller de er ofte ute og sånn, men sjeldent vi får dratt igang noe gøy som grillfester, fester, turer++.

Jeg tror jeg bare for ta tiden til hjelp å se hvordan det går, får håpe hun blir sammen med kompisen min igjen da, for de

har slått opp og blitt sammen igjen endel ganger før selv om det ser litt mørkt ut nå fra mitt syn.

Lenke til kommentar

Svarer kun til første post;

Såklart er det din skyld når du ter deg som en liten drittunge. Hvis du vil beholde henne som en vennine møter du henne og unnskylder deg! Den oppførselen er dårlig stil.

Vær mot vennina di som du er mot kamerater. Det er jeg mot mine venniner, og det funker veldig bra for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Hun skuffet meg litt når hun droppet meg på den måten, derfor jeg ble slik. Men etterpå har det vist seg at dette kanskje bare var missforståelser. Får prøve å være mott henne som mot de andre vennene mine da, se om det funker.

Lenke til kommentar

Jeg synes det virker som om hun prøvde å fortelle deg (gjennom handlinger) hvordan det føles å bli behandlet slik som du behandlet henne. Og det har tydeligvis funket greit, fordi du er jo åpenbart berørt av dette. Synes du bør ringe henne, unnskylde deg og sagt du var i dårlig humør den gangen, og at du ikke mente det .

Fortsetter hun slik etter dette likevel er du "the bigger person" og gav det hvertfall et forsøk. Så har du lært deg at du ikke behandler mennesker som dritt bare fordi du har en dårlig dag...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Ok takker for svar :)

Bare for å klare litt opp. Dette var ikke over en dag, men over en hel uke. I starten var det ikke så ille, men det ble liksom værre og værre. Når jeg startet startet hun også, så utartet det seg. Men innimellom så gikk jeg bort å spurte om det gikk bra og sånn, men når responsen var litt dårlig ga jeg opp.

Uansett har jeg forhåpentligvis klart opp med henne nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...