Lightboy Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei Jeg kjøpte meg 8 gb ram og så windows vista64bit,mens jeg vener på at en kammerat skal legge in en ny harddisk så bruker jeg windows xp pro med service pack 2.først når jeg satt in rambrikkene så gikk det ikke å starte opp windows fikk bare blå skjerm.Så satte jeg ned ramhastigheten i bios og da fikk jeg starta windows xp.i det siste har windows drevet å låst seg en del,sånn som fkes i crysis etter 5-15 minutter spilling og i neverwinter nights 2 mask of the betrayer.Så jeg lurer på noen ting.Jeg har hovedkort:asus p5n32 sli premium og lurer på hva må jeg gjøre for å kunne kjøre rambrikken på 800mhz i stede for 667 og hvor mye må volten stå på for at systemet skal holde seg stabilt.Også lurer jeg på hvordan en setter volten(jeg stillte bare ned ramhastigheten uten å stille volten).Så lurer jeg på hva om det finnes eller hvor kan en finne memory remap i biosen.Sist hva betyr timings?.Ble kansje litt mye spørsmål men jeg trenger å vite om jeg trenger å gjøre noe med volen siden jeg satte ramhastigheten til 664mhz. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 hadde vært fint om noen kunne hjelpe:-) Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 hvorfor så mye ram egentlig? skaper bare problemer vet at med 64bit kan man ihvertfall bruke 4gb++, kan jo hende Crysis og NWN ikke er særlig egnet for så store mengder ram? Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 lurer på om det er noe feil me windows vista 64 bits dvden.Får bare blå skjerm under installeringa,prøvde med 32 bits versjonen og den virka helt fint... Lenke til kommentar
Saint123 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Last ned Ultimate BootCD, eller memtest86+ bootcd og brenn ut disse. Start med CDen i drevet og se etter røde streker. Feil med RAM vil i så fall detekteres. (Regner med at du kun har satt hastighet og latt resten av settingene til SPD) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå