aksjetrading Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 hei igjen. Lurer litt (igjen) kordan får man opprettet dette? Hva må man skaffe seg av programvare for å lage en fint album? Har parkert et domene, og klør i fingrene etter å få orden på sakene. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) SimpleViewer funker fett thx. utrolig lett var det og! Endret 30. mars 2008 av aksjetrading Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Lage ett selv med hjemmeside program og photoshop er de beste løsningen så sant man kan litt, for da har du 100%kontroll Og det blir antageligvis 100% ditt altså unikt. Endret 30. mars 2008 av Eirikant Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg bruker JAlbum - enkelt og ryddig. Tom Lenke til kommentar
andreash Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg bruker JAlbum - enkelt og ryddig. Tom Hvis leverandøren di bruker dotnetnuke så finnes det en del albummoduler der. De koster litt, men synes de er bra. Andreas Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Lage ett selv med hjemmeside program og photoshop er de beste løsningen så sant man kan litt, for da har du 100%kontroll Og det blir antageligvis 100% ditt altså unikt. Det er best om du er JÆVLIG god, alle som er ca middelmådig god er better off med å ha noen andre til å lage hjemmesiden sin. Du kan titte på min, tror jeg skulle hatt noen timer med flash undervisning før jeg fikk til bedre selv for å si det slik Mye kosta den ikke heller =) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg bruker JAlbum - enkelt og ryddig. Tom Støtter Jalbum, har brukt det i et par år nå etter tips her på forumet... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hovedingrediensen til et bra album er gode bilder! Jo mer flash og faen tar vekk oppmerksomheten fra bildene. Det enkleste (Og i mitt syn beste) er en kjapp og enkel overgang, uten all slags rariteter, hvor bildene blir presentert på en mørkegrå bakgrund, uten masse dritt... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Liker AutoViewer godt, fin framvisning, og enkel og bruke:) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bruker Lightroom sitt flashgalleri, er ikke mye hokus pokus og så setter man litt lavmælt musikk i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Lage ett selv med hjemmeside program og photoshop er de beste løsningen så sant man kan litt, for da har du 100%kontroll Og det blir antageligvis 100% ditt altså unikt. Det er best om du er JÆVLIG god, alle som er ca middelmådig god er better off med å ha noen andre til å lage hjemmesiden sin. Du kan titte på min, tror jeg skulle hatt noen timer med flash undervisning før jeg fikk til bedre selv for å si det slik Mye kosta den ikke heller =) Nja, kommer vel litt an på hva du legger i det. Jeg vil nok ikke si at jeg er god i hjemmeside mekking, drev med det en før så jeg kan egentlig bare basic, men jeg lagde jo min med 0 stress, og det kunne jeg fint gjort uten html kunnskaper osv, siden det egentlig bare var photoshop;) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Selv bruker jeg Lightbox (JS), og det fungerer knall! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hovedingrediensen til et bra album er gode bilder! Jo mer flash og faen tar vekk oppmerksomheten fra bildene. Det enkleste (Og i mitt syn beste) er en kjapp og enkel overgang, uten all slags rariteter, hvor bildene blir presentert på en mørkegrå bakgrund, uten masse dritt... Hvorvidt mye dritt er bra brude helt og holdent baseres på hva målet med siden er. Skal du bare presentere bildene dine så folk kan se de på webben. Fint, kjør på med grå bakgrunn og ett enkelt slideshow. Skal du selge deg selv, og bildene dine blir det plutselig mye mere viktig med en fin fasade sett fra utsiden, og du virker kjapt mye mere profesjonell. Husk at websiden kan være en potensiell kundes første inntrykk av deg, og muligens avgjørende for om kunden tar kontakt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg selger ikke bilder, so no problemo... Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Har du Photoshop, så har du 12-14 forskjellige albums-maler (og mange flere typer kan lastes ned). Ligger under "FILE -> AUTOMATE -> WEB PHOTO GALLERY" Du kan her bestemme størrelsen på tumbnails og bilde, farger og tekst. Og du kan automatisk legge inn "vannmerke" på bildet i ønskeet farge,form og størrelse. Bruker den min site Endret 4. april 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hovedingrediensen til et bra album er gode bilder! Jo mer flash og faen tar vekk oppmerksomheten fra bildene. Det enkleste (Og i mitt syn beste) er en kjapp og enkel overgang, uten all slags rariteter, hvor bildene blir presentert på en mørkegrå bakgrund, uten masse dritt... Hvorvidt mye dritt er bra brude helt og holdent baseres på hva målet med siden er. Skal du bare presentere bildene dine så folk kan se de på webben. Fint, kjør på med grå bakgrunn og ett enkelt slideshow. Skal du selge deg selv, og bildene dine blir det plutselig mye mere viktig med en fin fasade sett fra utsiden, og du virker kjapt mye mere profesjonell. Husk at websiden kan være en potensiell kundes første inntrykk av deg, og muligens avgjørende for om kunden tar kontakt. Det mange har en av vane av å glemme er å ikke vise selve bildene sine, men voldta md alt av flsh effekter og slikt. Jeg holder på men min forside nå og det første folk skal se da er bilder jeg har tatt, og de skal loades fort, skal ikke ha noe "fancy" greie som loader sakte og egentlig er stygt. Lenke til kommentar
ericth Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Vil du vise fram hjemmesiden din til ”vanlige” folk som kanskje er interessert i å bestille fotografier eller bli fotografert, er det enkle ofte det beste. ”Datafolk” (vi som tilbringer over gjennomsnittlig tid på data/internett ) har ikke noe i mot å vente på en side som laster seg, og liker å se på kule effekter (som ikke er overdrevet selvfølgelig) Hvis du bruker flashside til å appellere til vanlige folk, som kanskje ikke sitter med den raskeste dataen og ikke har så mye erfaring fra nettet (vet hvordan ulike sider blir bygd opp f.eks) – så kan du miste en del ”kunder” ved bruk av fancy overganger, knapper o.l – eller rett og slett miste dem når ”laster” eller ”loading” foregår. JAlbum, AutoViewer og andre programmer som er mye brukt, er en ordning de fleste er kjent med og fokuset ligger mer på dine bilder, enn å finne fram på en fancy flash side. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Men hvor går skillet mellom "kule flash-effekter" og "vekten lagt på det billedlige innholdet"? Eksempler? JAlbum, AutoViewer og andre programmer som er mye brukt, er en ordning de fleste er kjent med og fokuset ligger mer på dine bilder, enn å finne fram på en fancy flash side. Ikke denne versjonen av JAlbum, ihvertfall. Lenke til kommentar
ericth Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 denne versjonen av JAlbum, ihvertfall. Det er et eksempel på effekter som blir overdrevet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå