Ustedalen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg møtte denne karen når jeg sto ved bussterminalen ved Oslo City. Han sto ved siden av meg når jeg skulle kjøpe meg et dagskort, og blikket hans vandret ansiktet mitt til kameraet som hang på brystet med en nylig innkjøpt Nikon 50mm F/1.8. Etter at han har stått å sett på meg en stund (og jeg begynner å lure på hva i alle dager han vil), sier han ett eller annet jeg ikke forstår. Det hørtes ut som engelsk, så jeg ser spørrende på han og sier: ”What?” Igjen sier han noe jeg ikke forstår bæret av, men jeg svarer enda en gang ”What did you say?”. ”Det gjelder å sette det på de riktige knaggene,” svarer han. Endelig snakket han norsk, men jeg forstår fortsatt ikke hva han snakker om. Jeg spør nok en gang hva han mener, og han forteller meg da om en britisk fotograf som levde på 60-tallet, og han mente at jeg måtte være like flink. Jeg fortalte han at jeg ikke var det, men at jeg gjerne ville ta et bilde av han. Det var han villig til! ”Med eller uten brillene?” Etter bildet var tatt begynte han å fortelle meg om hvor ”coole” brillene hans var. Han fortalte at kineserne prøver å rekonstruere dem til bruk for noe hemmelige greier under OL, men at de ikke hadde klart det. Brillene hans var nemlig unike, i følge han selv. ”Jeg så at du sto der ved billett automaten og kjøpte en billett. Det er flott! Skal jeg fortelle deg en ting? I dag skal jeg ikke kjøpe billett. Jeg tror ikke på det,” sa han ganske så høyt når vi gikk inn på bussen. Jeg gikk bort til sjåføren for å stemple kortet, og idet jeg kom tilbake skriker han for full hals over hele bussen: ”Du er en ærlig mann. Det er flott. Men nå er jo alle på din alder såpass ærlige.” Han gikk av to holdeplasser senere. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Fint bilde, og fin historie. Synest bildet var *litt* for mørkt men det er pirk. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Fint bilde, og fin historie. Synest bildet var *litt* for mørkt men det er pirk. enig. lysne det litt, men virker fint, og du har fanget et stemmingsfult ansikt! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Kan linke til den jeg la ut på deviantart. Jeg lysnet den litt før jeg la den ut der. Bedre nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå