Gjest alkisn Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Er det mulig å kurere en alkoholiker slik at han ikke blir avhengig av alkohol lengre, og at han fortsatt kan drikke noen øl og lignende i moderate mengder? Dvs. at han tar et glass i helgene eller noe etter at han blitt "kurert" for alkoholisme? Det jeg mener er at hvis en alkoholiker går på avvenningsklinikk, må han bli helt 100% edru for å ikke bli alkoholiker igjen? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 tror det varierer fra person til person, men hvis man først har vært alkoholiker så viser vel det at man ikke klarer å avpasse sitt forhold til alkohol, og da bør man vel strengt tatt ligge unna Lenke til kommentar
ZooTV Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Gylden regel: En gang alkoholiker, alltid alkoholiker. En alkoholiker som tar seg en drink vil få en trang til å drikke mer. Samme som en narkoman som prøver stoff igjen. Det går sikkert ann å ta seg en drink en skjelden gang, men hvorfor gjøre det når risikoen for å starte igjen vil øke dramatisk? Har lest en avhandlig eller to om dette. Kan sikkert rote frem noen linker til de som ønsker det? Endret 30. mars 2008 av ZooTV Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Gylden regel:En gang alkoholiker, alltid alkoholiker. En alkoholiker som tar seg en drink vil få en trang til å drikke mer. Samme som en narkoman som prøver stoff igjen. Det går sikkert ann å ta seg en drink en skjelden gang, men hvorfor gjøre det når risikoen for å starte igjen vil øke dramatisk? Har lest en avhandlig eller to om dette. Kan sikkert rote frem noen linker til de som ønsker det? Sier meg enig i dette uten å tvile et sekund. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Gylden regel:En gang alkoholiker, alltid alkoholiker. Men når du har vært på rehablitering og du drikker ikke mere. Er du fortsatt alkoholiker da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ja, det er noko som er i kroppen uansett. Du kan "deaktivere" det gjennom rehabilitering, men om du byrjar å drikke igjen kan du fort "aktivere" alkoholismen igjen. Det er sjølvsagt ikkje noko regel og variere frå person til person, men det er lurt å halde seg 100% nøkter. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 for og kurere alkeholisme kan man gi den aktuelle personen så mye alkohol at han rett og slett blir så lei at han aldri rører det igjen! Lenke til kommentar
Gjest datter av alkoholiker Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 for og kurere alkeholisme kan man gi den aktuelle personen så mye alkohol at han rett og slett blir så lei at han aldri rører det igjen! Sorry men dette var et teit svar og forslag på å kurere alkoholisme. DETTE FUNKER IKKE --- SKAL JEG LOVE DEG. ( seff kansje for noen ) SAMME HVOR INNIHELVETES FULL EN ALKOHOLIKER DRIKKER SEG OG HVOR ENN JÆVELIG DET ER Å BLI NYKHER IGJEN, SKREMMER IKKE DETTE FOR Å DRIKKE IGJEN OM EN HAR LYST PÅ. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 luktet du seriøst ikke ironien i den posten? synes det luktet ganske sterkt av den jeg men.... jaja ironi sensoren min trenger tydeligvis en liten puss Lenke til kommentar
Gjest datter av en alkoholiker Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 luktet du seriøst ikke ironien i den posten? synes det luktet ganske sterkt av den jeg men.... jaja ironi sensoren min trenger tydeligvis en liten puss Beklager ... men etter at jeg har hatt to våkenetter med å få en dritings far edru - klarer jeg ikke det. For meg er dette er litt for alvorlig tema og ha det gøy med. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Merket det selv,at hvis man har en i familien med problemet har man vanskelig for å kunne spøke med det. Har en venninne som har gått gjennom mye tungt pga at faren er alkoholiker. Han har vært på avvenning flere ganger men har hjulpet veldig lite og han har falt tilbake til gamle vaner ganske fort. Vil derfor si at det går veldig på viljestyrke og motivasjon, føler man at man har lite annet å våkne opp for kommer nok flasken fort fram. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Gylden regel:En gang alkoholiker, alltid alkoholiker. Men når du har vært på rehablitering og du drikker ikke mere. Er du fortsatt alkoholiker da? Både ja og nei. Man er ikke lengre alkoholiker siden man ikke drikker, men alikevel er man det. Alkoholisme er kronisk og ikke noe du blir kvitt sånn helt uten videre. Det ligger dessverre veldig mye sannhet i «En gang alkoholiker, alltid alkoholiker». Red.: For å si det slik, det er vanlig med tilbakefall selv om man har vært aldri så mye til rehab. Derfor er man på sett og vis alkoholiker, eller iallfall svært utsatt for å bli det igjen. De tror liksom på død og liv de plutselig har fått kontroll over vanene sine, mens de i virkeligheten lurer seg selv (og alle andre rundt seg) trill rundt. Endret 2. april 2008 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå