Montag Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Merkelig å bare kaste bort en 200 mill.-film på denne måten, hadde vært interessant å vite hvorfor, ja. Dette er langt fra den første filmen de gjør dette med: "Death Defying Acts, a new $20m biopic of the magician Harry Houdini starring Catherine Zeta-Jones and Guy Pearce - the film debuted with minimal fanfare and no premiere, in just two cinemas nationwide, grossing a paltry $5,000." Er det til å undres over at likviditeten til Weinsteinbrødrene er på synkende kurs? Siden gutta sluttet hos Disney for å danne sitt eget selskap, har det visst ikke gått så bra for dem. For mer se her. Endret 28. januar 2009 av Montag Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Weinstein har vært borti veldig mye rart de siste årene, ser jeg. Men de rocker med Kevin Smith, det er pluss i boka. Ser at de også er med på neste Kevin Smith-prosjekt og Rambo 5, for å nevne noe jeg vet jeg skal se. Regner med du ser Outlander når det lar seg gjøre Montag, og gir oss en grundig anmeldelse? Edit: Ikke neste Kevin Smith, men neste etter det. Endret 28. januar 2009 av Bob_3 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jaja, da har jeg sett filmen, kan like så godt legge anmeldelse av den her. Outlander (2008) Ok, jeg er blandt de skeptiske så det er mulig jeg driver å småplukke litt for mye. Men men. Det hele starter veldig fort med romskipet som krasjer. Outlander blir fanget, og de tror han er fienden. Hele denne tiden blir vi matet med personligheter til de viktigste karaterene i filmen. Dette går fort og litt for klisje. Wulfric vil herske, men er for rask til å trekke sverdet. Freya vil ikke gifte seg med han pga han er for aggresiv. Rothgar er den vise nåværende herskeren som forsøker å skape Wulfric til en mer forstående person...osv osv. 20 min ut i filmen slår "dragen" til... eller en Morwin som han forteller oss den heter. Den befant seg i skipet, og er nå løs. Vi får vite litt av historien til Outlander Kainan via flashbacks. Det hele føler og minner veldig mye på den første Predator filmen blandet med AvP. Kainen er Predator som jakter Alien. Det er svært simpelt, det positive med dette er at den trenger ikke å anstrenge seg med historie og kan kaste oss rett i det. Det mest interessante av hele filmen er når vi får høre om hva The Morwin er. Det er dette som virkelig drar meg inn. Og det plager meg at de ikke heller laget film av dette istedenfor hva vi nå sitter med. Vi kan ikke snakke om en film som dette uten å nevne effektene. Det ble nevnt at de bruker en blanding av CGI og gode gammel modeller /gummi. Det som er gummi er bra, og jeg smilte stort hver gang når det ble brukt. Det passet rett inn og føltes ikke falsk ut. Særlig bra at dette blir brukt i sverdkamp. Dessverre er CGI’en svært dårlig. Ofte mangler skyggen/dybden og den skiller seg voldsomt ut. De bruker mye mørke for å skjule dette, men når vi kommer oss nærmere slutten der de må de vise Morwin er det er ikke noe troverdig…hva er det den voldsomme budgeten har gått til??? Det hele føles som en TV film laget av Sci-Fi Channel. Jeg kan akseptere dårlige effekter så lenge filmen klarer å trekke meg inn. Dette er umulig siden filmen er 100% basert på et monster. Sophia Myles som spiller Freya er ikke annet enn en grusom dårlig skuespiller og trekker ned filmen dramatisk. Og takket til dette i kombinasjonen med James Caviezel ,Kainan, blir det hele dratt ned i kloakken. En annen ting i filmen som plaget meg... Jeg skal legge dette i spoiler selv om det ikke røper noe av filmen eller dens handling kan det være at noen vil ikke vite dette. Det dreier seg om et våpen: Outlander henter noe metall fra skipet som de lager et sverd fra. Skipet er laget for å tåle varmen fra atmosfæren når den skal lande. At de klarte å smelte dette med vanlig bål er helt på tryne. Er alt negativ omtaler denne filmen har fått på rett plass? Ja, utentvil ja. Hadde de gjort dette om til en fullblods Sci-Fi film som tok plass i den nevnte historien om Morwin hadde dette vært sikkelig fett. Og hatt en helt annen effekts crew og ressisør. Det at de bruke vikinger mot en Alien ble altfor tullete, selv for meg. Men respekt skal de ha at de våget å lage noe som ikke følger strømmen. 2/10 Lurer dere på noe bare spør, er jeg ikke verdens beste anmelder. =) Endret 28. januar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Merkelig å bare kaste bort en 200 mill.-film på denne måten, hadde vært interessant å vite hvorfor, ja. Dette er langt fra den første filmen de gjør dette med: "Death Defying Acts, a new $20m biopic of the magician Harry Houdini starring Catherine Zeta-Jones and Guy Pearce - the film debuted with minimal fanfare and no premiere, in just two cinemas nationwide, grossing a paltry $5,000." Er det til å undres over at likviditeten til Weinsteinbrødrene er på synkende kurs? Siden gutta sluttet hos Disney for å danne sitt eget selskap, har det visst ikke gått så bra for dem. For mer se her. Lol. Har ikke hørt om filmen en gang, og på imdb ser den ut som en hvilken som helst rett-på-dvd. Det må da være bedre måter å tyne noen kroner på høybudsjettsprosjektene. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Herregud leste dette i forumet til imdb.com Shit som jeg lo! NORWAY This is supposedly set in some country called Norway. I this a fictional country like Velverde in Commando or is it a poor and underdeveloped country (anno 2009) compared the US of A. I have a hard time relating to movies set outside of the US considering Euro trash productions do not have the same quality as what is made right her. This is the reason American productions are the most popular in the world - everything relating to the US sells big-time across the globe. America sets the tone for the world. Everybody wants to be us. I will probably skip this one. Ahahaha! Fictional country???? AHahahhaha!! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hørtes ut som en ironisk tullepost. En klassiker på IMDB. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det hadde vel ikke vært verdens vanskeligste oppgave og finne den selv... Men men... NORWAY Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Tenkte på det 6 sekunder etter jeg trykket på svar Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg lo faktisk mer av I have a hard time relating to movies set outside of the US considering Euro trash productions do not have the same quality as what is made right her. Edit: leste linken og svarene, og det resulterte i kveldens latter! Endret 28. januar 2009 av Sunset Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det er bare en av de (altfor) vanlige trollene på IMDB... Mange "klassikere" i tråden; It is not a fictional country, but it does not exist anymore. It sank in the ocean some 500 years ago. I googled it. It is still there but it is very poor and underdeveloped compared to America equal to other countries like London and Europe. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Så filmen nå for litt siden. Må si jeg er positivt overrasket, jeg likte den faktisk. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Siterer fra et intervju UGO.com gjorde med Howard McCain "I've been to Norway to research the film. We couldn't shoot in Norway, because it's the most expensive place on earth. When I got off the plane, I went to McDonalds and a medium coke and fries cost 13 U.S. dollars" Intervjuet med Howard McCain om Outlander Endret 6. mars 2009 av Samegerilja Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Løgner! Man får jo faktisk en burger til den brusen og chipsen for nitti spenn. Lenke til kommentar
.vision Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Syns ikke at man skal kymse av denne filmen. Var ikke dårligere enn det andre jeg har sett i denne sjangeren. Likte den. får 3/6 av meg Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Det er bare en av de (altfor) vanlige trollene på IMDB... Mange "klassikere" i tråden; It is not a fictional country, but it does not exist anymore. It sank in the ocean some 500 years ago. I googled it. It is still there but it is very poor and underdeveloped compared to America equal to other countries like London and Europe. herregud er det mulig?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå