Gå til innhold

"Outlander" (2008) - Vikings go Sci-Fi

Montag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nettstedet Aintitcool har sett filmen og de likte det de så.

Noen utdrag under - etter denne tilbakemeldingen begynner jeg å glede meg en smule...

(For full anmeldelse se her.)

" It’s like when I saw the first PREDATOR. I expected nothing, honestly, because of that premise, and what I got turned out to be this delicious surprise."

"I mean, how often does a movie actually look like those gorgeous paintings we see from pre-production? This one does. Frequently."

"It’s a good cast. John Hurt and Ron Perlman and Jim Caviezel and Sophia Myles and this Jack Huston guy who should be due his big break any second. All of them are rock solid in it. And while Perlman isn’t in much of the film, his first scene is stupendous, and every single time he shows up, he is the unavoidable center of attention, ridiculously fun to watch. The film looks great."

"I like that the human interactions are as entertaining as the monster hunting. That’s a big thing for this kind of film."

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Så egentlig sånn midt på treet ut, jeg sitter ikke akkurat imponert over noe som helst jeg så...

Ikke de aller meste spektakulære trailerne nei, noe anmelderen på Aintitcool også poengterte:

" I walked into the film cold. I saw those trailers, but they were terrible quality. [...] walking into the screening room to see this film, I was a fairly blank slate. I didn’t have any expectations."

Når han med et slikt utgangspunkt allikevel ender opp med å elske filmen ("What unfolds is the most fun I’ve had with a lower-budget SF film since PITCH BLACK, and in a lot of ways, this film reminds me of that one"), bidrar det iallefall for min del til å skru opp forventningene. Det hadde jo vært lidderlig moro om vi kunne fått et BRA vikingeventyr for en gangs skyld.

Hva synes dere om John Hurt her - han ser jo ut som han har gått rett ut av LOTR settet. :!:

hurt10sf1.jpg

Endret av Montag
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det klippet bekreftet det jeg følte. Såg veldig TV aktig ut alle kulissene. Se på se steiene i bakgrunnen! Oser isopor av dem.

Fikk deja vu, lignet veldig på Xena kvalitet.

Han Kainen minnet meg på Dolph Lundgrein for en eller annen grunn....særlig i starten da han "hang" mellom stolpene der. Blikket hans.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kritthvite tenner, stusset skjegg og pene kvinnfolk er vel noe av det første jeg irriterer meg over når det gjelder filmer som skal ta oss tilbake til vikingetiden, (i dette tilfellet). Slike detaljer som de aller fleste ikke bryr seg om, tar alt for mye av min oppmerksomhet og det viser at de slurver med detaljer og jeg klarer automatisk ikke å ta filmen så seriøst.

Men når jeg omsider klarer å la det ligge, så blir det til at jeg gleder meg litt til filmen likevel og jeg forventer ikke at de skal kunne snakke norrønt gjennom filmen.

Blir vel en film jeg kjøper på dvd og koser meg med ostepop og cola til tenker jeg =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Svært positive tilbakemelding fra Os filmfestival:

Outlander var også som forventa: Totalt over-the-top, supersnackse effekter, digre eksplosjonar, vikingar og aliens, ein perfekt symbiose av mellom anna Alien, Army of Darkness, Predator, Den 13. kriger og John Wayne-westerns (!). Sistnevnte i form av Jim Caviezel sine utrulig klisje men kontante "kjenslelada" replikkar - heilt i The Duke's ande. For å sitera filmanmeldarane på The Simpsons,"It was a rollercoaster of shrills, thrills AND kills!", og om det var moro! Kombinert med det å ha ein hastig leigd 35mm prosjektør inne i salen (den var for høg for prosjektorrommet frå 1938!), samt bytte av rull midt i, var dette definitivt sann Grindhouse, og det er fantastisk å ha vore med på denne opplevinga. Kilde

Det høres ut for at dette kan bli en skikkelig morsom kinoopplevelse!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...