locco Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Tjohei! Har bluecom adsl,og fikk et lucent cellpipe 20A adsl modem. Vil gjerne telnet'e inn,men mangler passordet. Er det noen der ute som har det hadde jeg satt stor pris på om de vil dele Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Skal man kan kunne telnet'e inn på adsl-modemet til Bluecom? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Tror ikke Bluecom gir ut passordet. Hvilken nytte skulle det egentlig ha? Alle porter er åpne, så hvis du vil lukke porter eller konfigurere hva du enn vil, så må det evt gå gjennom din egen router, ikke Bluecoms modem... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 sitter med et Alcatel Speed Touch modem fra BlueCom, Ip'en til den er i allefall 10.0.0.138 . Prøv å scan en 10.0.0.x Range og se om noen svarer... Inne på Alcatel'en kan man gå inn i Expert mode, noe som gir den en haug ev muligeter, opprette flere virituelle Eth linje, nye ATM linjer. Stege den som er oppe ( noe jeg ikke vil prøve 8) ). Som sagt fucker man for mye der inne så er det du som blir ansvarlig. Se kontrakts Vilkårene... Eneste jeg har gjort med mitt ADSL modem, er å sette passord på den og aktivere en firewall funksjon i den.. Som ikke er såå bra da, men noe... Står i en den news groups at Alcatel Modemene er veldig sårbare rett fra ISP... Da er de åpne uten passord og hvem som helst kan da bounce inn og fucke allt til for det... Si ifra når noen av dere klarer justere Upstreem og Downstreem da... Ser at de kan justeres på Eth siden på modemet... Men mener at det er andre enden som bestemmer da... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Lucent Cellpipe 20A kan SVJV bare konfigureres med kabel koblet på COM-porten og spesiell software. Hvis du leter på Lucents hjemmesider finner du kanskje software og fullstendig manual der. Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 ADSL modemer/routere som kommer fra Telenor, Bluecom, Tiscali og Tele2 står i såkalt "tunneling mode"... altså de får ingen egen IP eller har noen form for filtrering av trafikken. Det er neste punkt som er koblet til modemet/routeren som får tildelt IP og igjen må stå for sikkerhet etc. Råder deg til IKKE å røre noe med config'en på disse modemene. Lenke til kommentar
locco Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Er klar over at modemet står i bridge-modus,men jeg vil gjerne inn å ta en titt allikevell Kunne godt tenkte meg å stenge et par porter,og siden Bluecom ikke gir ut passord slik f.eks NTG, lurer jeg på om kan gjøres innstillinger på up/downstream,og da vil jeg hvertfall inn for å se For dere som lurer,telneter jeg bare til 192.168.1.1,noe kabel til com-porten og spesiell software er unødvendig. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Er klar over at modemet står i bridge-modus,men jeg vil gjerne inn å ta en titt allikevell Kunne godt tenkte meg å stenge et par porter,og siden Bluecom ikke gir ut passord slik f.eks NTG, lurer jeg på om kan gjøres innstillinger på up/downstream,og da vil jeg hvertfall inn for å se For dere som lurer,telneter jeg bare til 192.168.1.1,noe kabel til com-porten og spesiell software er unødvendig. Gå inn og fomle så mye du vil, men du vet at du gjør det på eget ansvar? Det som kan skje, og har skjedd er at folk fikler for mye og plutselig står der uten funksjonabel ADSL linje... det koster skal du vite. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Gå inn og fomle så mye du vil, men du vet at du gjør det på eget ansvar? Det som kan skje, og har skjedd er at folk fikler for mye og plutselig står der uten funksjonabel ADSL linje... det koster skal du vite. Vel, i løpet av sommeren kan jo folk selv anskaffe og sette opp de modemene de vil i og med Telenor Networks ikke kommer til og tilby modemer til ISP-er. Vi kan sikker få både ADSL-kort og USB-baserte løsninger så da slipper man og plages med og ikke ha noe valg. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 hmm dette med tuneling osv hva har det å si for meg som bare har en enkel hub kobla på modemet? altså noe jeg synes er rart er at jeg har samme ip på nettet (dns i irc og www.whatismyip.com) som jeg har på lokalnetverket ( ipconfig) tror jeg da?? skulle gjerne hvist fordi jeg tror det fucket opp active modusen i DC++. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå