Gå til innhold

Ferdigbygd PC eller selvbygd PC, trenger råd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bygge selv er morsomt selv om du blir frustrert når det ikke funker, sitter selv nå men en sammensatt pc som jeg fikk delvis av andre og setter den sammen, først var det GPU nå vil den ikke godta harddisker, er litt morro og ^^

Er litt kjiipt hvis du akuratt har bygd pc til 15k som ikke vil starte og du ikke har peil på hva det kan være ja. Men etterhvert når du blir litt mer erfaren, og har tilgang på flere pc'r er det moro å finne problemer og løse de :)

Endret av WD40
Lenke til kommentar

Hvis du verdsetter din egen tid vil du som regel aldri spare penger på å bygge maskinen selv.

Eneste grunnen jeg ser for å bygge egen maskin er hvis jeg:

1. Skal bruke deler jeg allerede har, eller deler jeg skal kjøpe brukt.

2. Bygge noe som har veldig spesielle krav som man ikke får dekket ved ferdig-produkter.

3. Tror det faktisk var det.

Lenke til kommentar
Hvis du verdsetter din egen tid vil du som regel aldri spare penger på å bygge maskinen selv.

2. Bygge noe som har veldig spesielle krav som man ikke får dekket ved ferdig-produkter.

Men nå stemmer jo ikke ordtaket "Tid er penger" for folk flest, så da blir det billigere

Lenke til kommentar

Men nå stemmer jo ikke ordtaket "Tid er penger" for folk flest, så da blir det billigere

For de under 18-20 så stemmer det nok ikke, for de over 18-20 så stemmer det. Vil tro det er flere over 20 år i Norge enn det er under, så det stemmer nok for folk flest, men kanskje ikke for de på dette forumet.

Lenke til kommentar

For de under 18-20 så stemmer det nok ikke, for de over 18-20 så stemmer det. Vil tro det er flere over 20 år i Norge enn det er under, så det stemmer nok for folk flest, men kanskje ikke for de på dette forumet.

Tid er kanskje dyrbart men det er ikke akuratt penger, med mindre du er en forretningsmann som jobber innen aksjer og slikt og må være på vakt 24/7 for å ikke gå glipp av gode kjøp/salg og slikt

Uansett, så tar det maks 2-3 timer å bygge en pc for de som kan det

Endret av WD40
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...