BoC_SantaCruz Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei har sotte å prøvd å lånt og satt sammen litt kode får å då en vista gadget til å bli gjennomsiktig. jeg får den gjennomsiktig men da blir teksten rosa, noen som vet hvorfor? evt klarer å rette det? Legger ved gadgeten som zip.. teamspeak.gadget.zip Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Er du klar over hvilket forum du befinner deg i? Hva har Vista gadgets med webutvikling å gjøre? Nesten gang bruker du 10 sekunder på et Google-søk (du finner svaret ved å trykke på linken) i stedet for å lage unødvendige tråder i feil forum. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Er ikke enig at posten var feil postet for det er vanlig html kode som brukes for å programere den gadgeten! jeg mener posten er feil nå! Og runar du finner ikke svaret på hvorfor jeg får rosa tekst.. det er en som spør etter det i et annet forum ja og alt det der har jeg allerede lest så ikke kom her å vær så kjepp høy! Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Men er du sikker på at du har satt color: #000000; på teksten?? og ikke rosa eller no? Fant forresten noe om "semi-transparent elemtents overlay", den eneste måte er å sørge for at ingen semi-transparent pixler overlapper hverandre, Link Endret 30. mars 2008 av Rasks Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Og runar du finner ikke svaret på hvorfor jeg får rosa tekst.. det er en som spør etter det i et annet forum ja og alt det der har jeg allerede lest så ikke kom her å vær så kjepp høy! Jeg er ikke kjepphøy, men du gir oss minimalt med informasjon. Du klager over at du ikke får det slikt du vil, og du vil ha oss til å laste ned en .zip-fil som kan være hva som helst. Nå har jeg ikke greie på Vista-gadgets, men hvis det bare er en kildekodefil, kan du ikke poste koden her? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) for de som har peiling på hva det er snakk om så gir jeg info i massera vis.. og den må testes får at dere ska kunne få se det.. når jeg kjører den i web browsern ser den fin ut.. teksten er satt til #fffff hvit alså... så det er web kode men må testes i vista sidebar... og når man ikke har peiling kan man la vær å skrive! Denne posten hører i allefall ikke til under Programvare!!! da hører den heller til her: Generell/annen programmering, så dårlig "modelering" modelator! Endret 30. mars 2008 av BoC_SantaCruz Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) kilde koden: Forran & har jeg satt enter bare får å slippe at linjene skal bli alt for lange.. den iframe er henta fra en kode generator på nettet. <html> <head> <title>TeamSpeak Viewer</title> <style type="text/css"> body { margin: 0; width: 137px; height: 400px; } </style> <body> <g:background id="background" src="background.png" style="position:absolute;top:0;left:0;width:137px;height:400px;z-index:-999;no=repeat;" /> <iframe name="tsviewer" allowtransparency="true" src="http://www.tsviewer.com/ts_viewer_pur.php?ID=29042&bg=transparent&type=ffffff&type_size=10&type_family=1&info=0&channels=1&users=1&type_s_weight=normal&type_s_style=normal &type_s_variant=normal&type_s_decoration=none&type_s_weight_h=normal&type_s_style_h=normal&type_s_variant_h=normal&type_s_decoration_h=none&type_i_weight=normal&type_i_style=normal&type_i_variant=normal&type_i_decoration=none &type_i_weight_h=normal&type_i_style_h=normal&type_i_variant_h=normal&type_i_decoration_h=none&type_c_weight=normal&type_c_style=normal&type_c_variant=normal&type_c_decoration=none&type_c_weight_h=normal&type_c_style_h=normal &type_c_variant_h=normal&type_c_decoration_h=none&type_u_weight=normal&type_u_style=normal&type_u_variant=normal&type_u_decoration=none&type_u_weight_h=normal&type_u_style_h=normal&type_u_variant_h=normal&type_u_decoration_h=none" width="200" height="400" frameborder="0" style="border:0px solid #;" scrolling="auto" ></iframe>13 <script language="javascript"> window.setInterval("location.reload()",timeout=40000); </script> </body> </head> </html> slik bilr da denne side bar seende ut: Endret 31. mars 2008 av BoC_SantaCruz Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Flyttes tilbake til HTML delen forumet, men neste gang husk å beskriv betre kva problemet gjelder neste gong. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Prøv: <iframe name="tsviewer" allowtransparency="true" src="http://www.tsviewer.com/ts_viewer_pur.php?ID=29042&bg=transparent&type=ffffff&type_size + resten Endret 31. mars 2008 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) hva mener du med + resten? at jeg skal ta vekk resten av linjen? for det du har skrevet er jo akkurat det samme som jeg har allerede.. fjærnet det, gadgeten ser forsatt ut slik som på bildet.. Endret 31. mars 2008 av BoC_SantaCruz Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Men er du sikker på at du har satt color: #000000; på teksten?? og ikke rosa eller no? Fant forresten noe om "semi-transparent elemtents overlay", den eneste måte er å sørge for at ingen semi-transparent pixler overlapper hverandre, Link har sett litt på denne men ikke helt fårstått dette, har i allefall ikke fått det til ennu. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Et tips: Når du ber om hjelp, ikke vær så oppesen og kvalm mot de som skal hjelpe deg. Jeg mister lysten til å hjelpe deg fordi du virker som en kjepphøy fjortis som egentlig ikke er verdt å hjelpe. Svaret ligger nedenfor. Prøv i alle fall å være høflig når du ber andre om hjelp neste gang, så blir folk mer hjelpsomme. Link Du må tydeligvis bruke Javascript for å unngå dette problemet: Text on a transparent Background is a Problem. Only the addTextObject to Background has not the Magenta Problem. (Du bør forresten teste ut Google en gang. Jævlig bra søkemotor, finner det du leter etter nesten hver gang. Det er der vi finner svarene vi gir deg i denne tråden.) Endret 31. mars 2008 av Lokaltog Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Et tips: Når du ber om hjelp, ikke vær så oppesen og kvalm mot de som skal hjelpe deg. Jeg mister lysten til å hjelpe deg fordi du virker som en kjepphøy fjortis som egentlig ikke er verdt å hjelpe. Svaret ligger nedenfor. Prøv i alle fall å være høflig når du ber andre om hjelp neste gang, så blir folk mer hjelpsomme. Jeg ble irritert på måten runar skev svar på uten å ha peiling på hva han snakket om, kan være enig i at jeg la ut litt lite info i starten. men å slenge hets pga den er feilpostet blir da feil. (Du bør forresten teste ut Google en gang. Jævlig bra søkemotor, finner det du leter etter nesten hver gang. Det er der vi finner svarene vi gir deg i denne tråden.) har søkt på google men klarte ikke å finne en god løsning.. alle brukte samme måte som meg, det var en post på et annet forum som jeg fant på mitt søk men her var det ikke funnet noe svar på saken.. men takk jeg skal prøve det du har skrevet.. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Gjør noe kødd her.. hvordan må jeg skrive dette i koden får å få det til? fucker det bare opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå