Olsenhower Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Jeg håper AoC blir mest mulig likt Anarchy Online. Noen av punktene som ramses opp i spoileren minner mye om AO, men det med liten verden og lineær oppbygging minner derimot ikke. FunCom har etterhvert blitt erfarne innen MMO, så det ville vært merkelig hvis AoC ble noe veldig annerledes enn "standarden" når det gjelder verdensoppbygging. Fast travel og exposed map er intet nytt, det har man i Anarchy Online også helt fra børjan av (vel, level 20, men det er i realiteten fra begynnelsen). Det er riktignok en SciFi-setting der slikt virker fornuftig. Noe merkelig kanskje i en fantasysetting... Jeg satser og håper på det beste! Edit: Nå som jeg har fått tenkt over og fordøyd nyheten om sonene, så er jeg veldig betenkt. Jeg skulle aldri lest dette, og heller blitt skuffet i mai! Nå må jeg gå og bekymre meg i 47 dager... Edit2: Nå har jeg tatt meg i å lese på det forumet. Bekymringen går over i irritasjon, som ofte (vanligvis, kjenner jeg min takling av irritasjon rett) går over i sinne. Endret 2. april 2008 av Olsenhower Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Finnes klager om sonene, og det finnes skryt om dem. Folk har forskjellige meninger, men de måtte lage soner pga grafikken og hvordan verdenen er bygd opp. Det er jo snakk om å lage et helt kontinent. Hyboria, som er en blanding av europa og asia. Det blir som å lage England, Norge og Egypt. Eneste måten å løse dette på er å "zone" seg imellom, hvis ikke måtte FunCom ha laget alle landene imellom og da ville det nok tatt 10 år til hvis de skulle hatt den samme "scale'en" på sonene, eller gjort dem mindre rett og slett, og dette er noe ikke funcom ville. De vil heller lage de zonene (landene) så store som mulig, hvor de kan patche inn, legge inn nye land i ekspansjoner istedet enn å forminske verdenen i seg selv. I startsonene så er det nok litt trangt, men dette er også for å "lede" spilleren til rett plass mens han lærer seg spillet. Etterhvert så åpner sonene seg mer og mer, og man får mer åpne plasser. Det handler kun om å lese "rett beta leak" Så ser man at folk har kommet lengre enn de som klager på start sonene, og som da naturlighvis kan svare på hvordan det blir lengre ut i spillet. Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ja, men var jo quoter fra folk som også regnet med at det ville åpne seg etter Tortage. De ble dessverre skuffet over at følelsen var den samme... Og det er jo snakk om å springe fra ende til annen på ganske kort tid...greit nok at de sikkert overreagerer men det er jo ihvertfall et dårlig tegn spør du meg. Håper dette er for det meste oppspinn, men klarer ikke å la være å få en urolig følelse i magen. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 om du tar slike så gamle bata leaks så alvorlig så får de bli din/deres sak. Ja jeg har hørt lignende, men har også hørt motsatt. Ser på det offisielle forumet at folk sier leveling tiden i wow er alt for lang, mens andre sier den er alt for kort. Så hva skal du tro på? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) om du tar slike så gamle bata leaks så alvorlig så får de bli din/deres sak. Ja jeg har hørt lignende, men har også hørt motsatt. Ser på det offisielle forumet at folk sier leveling tiden i wow er alt for lang, mens andre sier den er alt for kort. Så hva skal du tro på? Problemet er at levlingstid er et ganske enkelt problem å fikse i forhold. Hvis brettene er for små i AoC og delt inn sånn de er, er hele spillet basert på det og er en kjempe stor ting å fikse, som jeg tviler sterkt på at blir fikset i løpet av beta perioden. Områdene i AoC er ikke akkurat noen WoW områder som er satt sammen i paint(i forhold), de er langt mer detaljerte og jeg tror de tar mye lenger tid å lage. I beta patcher er det kanskje bugs og nytt/annerledes/mer innhold som kommer inn, men en patch som forandrer hele spillet tror jeg nok ikke kommer nei.. Seff skal ikke jeg påstå at den/de beta testere har rett, og at sonene er for små. Det er jo også forskjell på hva folk synes er for lite eller ikke. Men alikevel, jeg sier ihvertfall at hvis de faktisk er det, kan det ihvertfall være et problem som ikke kan fikses. Derfor er det ihvertfall grunn til å ihvertfall beskymre seg litt Endret 2. april 2008 av MrLG Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) nettopp det at verdenen er det opp i de beryktede sonene gjør det mulig å utvide/forminske i større grad enn i andre spill. Endret 2. april 2008 av Christeven Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Tingen er vell heller den at folk som kommer fra EQ2 og den slags neppe vil syntes at sonene til AoC er for små. De som kommer fra Vanguard kan dog si noe helt annet. Er det noe sonene til AoC skal ha, så er det en detaljrikdom som overgår alt annet. Sonene er da uansett mellom 2 og 4 km2 stort. Så får det være opp til hver enkelte å mene om dette er for lite eller ei. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Ankepunktet til de som klager er ikke nødvendigvis at sonene er for små, men derimot at en stor prosentandel av arealet er utilgjengelig i form av blokkeringer. Det være seg elver, bratte fjellsider eller usynlige vegger. Hvis verden er f.eks 300 kvadratkilometer, så hjelper ikke det hvis en kun kan bevege seg på 50 av dem. Men bevares. En vet ingenting før spillet blir lansert i mai, så jeg håper at de momentene betafolkene tar opp enten er a) overdrevne, b) fikset eller c) ikke så bånn som det høres ut. Jeg trenger nødvendigvis ikke ha "endeløse" soner med generisk oppbygging for å ha det morsomt, men jeg vil heller ikke kun ha en vei å løpe slik som i Alien playfields fra Anarchy Online, for å gi et godt eksempel. Endret 2. april 2008 av Olsenhower Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det at sonene i et MMO som fremdeles er i beta har usynlige vegger har vell aldri skjedd før? Det folk ikke tenker på er at det faktisk blir satt ut slike vegger for å stenge spillere i betaen ute mot områder som mangler kollisjon f.eks. slik at de bare ville ha falt igjennom verdenen hvis det ville vært mulig å kommet seg til x eller y sted. Slike vegger blir rett og slett satt opp ofte for å beskytte spillere og Mods for mere arbeid. Man kan jo svømme i spillet så elver ser jeg ikke på som en blokkering. Er elvene i ytterkant av sonene så er da dette kun bra design, samme med fjellsider ettersom jeg møter heller på en fjellvegg, eventuellt en elv enn en usynlig vegg som tilsynelatende ikke skal være der. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ja, jeg håper og tror du har rett. Å spekulere i lekkede beta-issues er forsåvidt litt poengløst, så jeg gidder ikke engasjere meg mer i eventuelle problemer før tjuende mai. Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 om du tar slike så gamle bata leaks så alvorlig så får de bli din/deres sak. Ja jeg har hørt lignende, men har også hørt motsatt. Ser på det offisielle forumet at folk sier leveling tiden i wow er alt for lang, mens andre sier den er alt for kort. Så hva skal du tro på? Problemet er at levlingstid er et ganske enkelt problem å fikse i forhold. Hvis brettene er for små i AoC og delt inn sånn de er, er hele spillet basert på det og er en kjempe stor ting å fikse, som jeg tviler sterkt på at blir fikset i løpet av beta perioden. Områdene i AoC er ikke akkurat noen WoW områder som er satt sammen i paint(i forhold), de er langt mer detaljerte og jeg tror de tar mye lenger tid å lage. I beta patcher er det kanskje bugs og nytt/annerledes/mer innhold som kommer inn, men en patch som forandrer hele spillet tror jeg nok ikke kommer nei.. Seff skal ikke jeg påstå at den/de beta testere har rett, og at sonene er for små. Det er jo også forskjell på hva folk synes er for lite eller ikke. Men alikevel, jeg sier ihvertfall at hvis de faktisk er det, kan det ihvertfall være et problem som ikke kan fikses. Derfor er det ihvertfall grunn til å ihvertfall beskymre seg litt Det er nettopp dette jeg også mener. De har bygget denne verdenen i løpet av de siste årene. Om den virkelig er dårlig oppbygd, så regner jeg med at det kommer til å knekke spillet...tar ikke kort tid å "patche" det. nettopp det at verdenen er det opp i de beryktede sonene gjør det mulig å utvide/forminske i større grad enn i andre spill. Sant, men tror allikevel det tar for lang tid om det er tilfellet. Ankepunktet til de som klager er ikke nødvendigvis at sonene er for små, men derimot at en stor prosentandel av arealet er utilgjengelig i form av blokkeringer. Det være seg elver, bratte fjellsider eller usynlige vegger. Hvis verden er f.eks 300 kvadratkilometer, så hjelper ikke det hvis en kun kan bevege seg på 50 av dem. Men bevares. En vet ingenting før spillet blir lansert i mai, så jeg håper at de momentene betafolkene tar opp enten er a) overdrevne, b) fikset eller c) ikke så bånn som det høres ut. Jeg trenger nødvendigvis ikke ha "endeløse" soner med generisk oppbygging for å ha det morsomt, men jeg vil heller ikke kun ha en vei å løpe slik som i Alien playfields fra Anarchy Online, for å gi et godt eksempel. 100% enig Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg foretrekker fin flyt og høy kvalitet på en sone fremfor et generelt choppy og tregt spill som er åpent. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det som faktisk er fordelen med litt mindre soner fremfor en "seamless" verden er at distance view og slike ting kan økes betraktlig. Og i et PvP spill så er det jo greit det å kunne se fiender, eller et raid av fiender storme mot deg noen km ifra der du er.. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå